Aihe: Floyd Rose- talla
1
Master of reality
25.06.2003 15:52:44
Mitä kokemuksia teillä on Floyd Rose -tallasta?
p130
25.06.2003 16:01:03

Mitä kokemuksia teillä on Floyd Rose -tallasta?

Tekee kielten venytyksestä helvettiä, yhtä venyttäessä muiden vire muuttuu.

Omistan floikkakepin eikä siitä ole tarkoitus luopua, mutta ei todellakaan sovi kaikkiin tyyleihin. En missään nimessä ottaisi Floyd Rosella varustettua ainoaksi kitaraksi.
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
Miikathebest
25.06.2003 16:37:35 (muokattu 25.06.2003 16:37:54)

Pystyy vemputtamaan vaikka kuinka, ja pysyy vireessä, jos on kunnollinen talla kyseessä. Hienosäätö nupeilla on helppo virittää tarkasti, mutta suuremmat muutokset on hankalampia(Pitää avata lukot).
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Eemil
25.06.2003 18:07:03
Pelkkiä positiivisia. Ihan lisenssifloikka toimii jo hyvin.
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
Nuages
25.06.2003 19:14:34 (muokattu 25.06.2003 19:14:43)
Mulla on halpa Ibanez ja toimii päin persettä.
Kaukana väijyy ystäviä...
Velli
25.06.2003 20:16:29
Hyviä puolia:

+ Hyvät floydit pitävät vireen todella hyvin
+ Mikäli isot divet ja muutenkin runkkaus kammella on mieleen niin ilman floydia et tule toimeen

Huonoja puolia:

- Yhtä kieltä venyttäessä muidenkin vire muuttuu
- Tämä tekee kahden kielen venytyksistä tuskallista
- Vie aimo palan sustainista pois
- Ei voi virittää esim. ala e-kieltä d:hen ilman hemmetinmoista kaikkien kielien virittelyä
- Ei voi vaihtaa kielien paksuutta ilman hemmetinmoista tallan säätelyä

Eli miinukselle jäädään kun kokonaissaldoa tarkastellaan.
Sulla täytyy olla mieli ku vitusta.
Härski
25.06.2003 20:23:16
- Tämä tekee kahden kielen venytyksistä tuskallista

Miten siitä muka tulee tuskallista? Pitää olla kyllä huonossa kunnossa sormet, jos ei voi venyttää kahtakieltä samaan aikaan. Ymmmärsinkö asian väärin? Vai onko kenties niin, että ne kielet ei soi "oikein", jos on floyd- talla? Mulla ainakin soi. En jümmarra.
Aardfather
25.06.2003 22:09:53 (muokattu 25.06.2003 22:10:45)
Siitä tulee henkisesti tuskallista. Koetapa soittaa vaikkapa tällainen venytys puhtaasti: Ota G-kieleltä 7-väli ja bendaa se kokosävelaskel ylöspäin samalla kun soitat H-kieleltä 5-välin. Eihän tuota yksin soittaessa huomaa, mutta sitten kun siellä on jotain muutakin musaa taustalla niin alkaa ärsyttämään.

Se on harjoittelukysymys. Sen toisenkin kielen sävelkorkeuden muuttumisen voi oppia kompensoimaan toisella sormella. Kun venytät sitä G-kieltä niin samaan aikaan venytät hiukan myös H/B-kieltä. Vaatii vähän treeniä kuten kaikki soittamisessa, mutta sen oppii kyllä.

- Aardfather
Härski
25.06.2003 22:13:16
Siitä tulee henkisesti tuskallista. Koetapa soittaa vaikkapa tällainen venytys puhtaasti: Ota G-kieleltä 7-väli ja bendaa se kokosävelaskel ylöspäin samalla kun soitat H-kieleltä 5-välin. Eihän tuota yksin soittaessa huomaa, mutta sitten kun siellä on jotain muutakin musaa taustalla niin alkaa ärsyttämään.

nimim. Ei enää koskaan floydia kitaraan!

Ei ole ollut treeneissä mikään este/mullistus/haitta. Noh, se on sitten toisilla vissiin korvien välissä se vika.
Velli
25.06.2003 22:26:43
Se on harjoittelukysymys. Sen toisenkin kielen sävelkorkeuden muuttumisen voi oppia kompensoimaan toisella sormella. Kun venytät sitä G-kieltä niin samaan aikaan venytät hiukan myös H/B-kieltä. Vaatii vähän treeniä kuten kaikki soittamisessa, mutta sen oppii kyllä.

- Aardfather

Nojoo, mutta koetapa sitten tällaista: soitat vaikka taas sen 7-välin G-kieleltä ja bendaat kokosävelen ylöspäin ja soitat H-kieleltä heti perään 8-välin niin, että g-kieli soi silti vielä alla (pieni terssi-intervalli). En tiedä millä sormituksella sen soitat (itse käytän nimetöntä ja pikkusormea), mutta aika kinkkistä on tuossa sitä h-kieltä alkaa bendaamaan samaan aikaan. Menee mulla ainakin liian säätämiseksi tällainen kompensointi. Seuraavaan kitaraan vaan talla neljällä ruuvilla kiinni kanteen!

Ei ole ollut treeneissä mikään este/mullistus/haitta. Noh, se on sitten toisilla vissiin korvien välissä se vika.

Jep, siellähän se. Toiset on herkempiä epävireisyydelle kuin toiset. Itse asiassa välissä kyrsii koko kitara kun sillä ei tunnu pystyvän soittaa tarpeeksi vireisesti vaikka kuinka säätää ja virittelee.
Sulla täytyy olla mieli ku vitusta.
p130
26.06.2003 08:49:35

- Aardfather

Menee aikamoiseksi urheiluksi jos yhtä aikaa soi enemmän kuin kaksi kieltä...
LaXu
26.06.2003 10:37:50
Vittumainen säädettävä ja ainakin itselleni sillä ei ole edes pahemmin käyttöä. Pitää sellainen nyt kuitenkin ainakin yhdessä kitarassa olla, aina välillä tekee mieli riehua kammen kanssa. :)
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Aardfather
26.06.2003 16:46:35 (muokattu 26.06.2003 16:49:55)
Menee aikamoiseksi urheiluksi jos yhtä aikaa soi enemmän kuin kaksi kieltä...

?

Kukaan ei oo käskenyt soittamaan enempää kuin kahta kieltä yhtäaikaa.

Ja mitäs ihmeellistä useampien kielten soittamisessa yhtäaikaa nyt on?

- Aardfather
Eemil
26.06.2003 19:56:30
Nono...Ei ruveta tappelee niist makuasioist!
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
p130
27.06.2003 08:07:37

?

Kukaan ei oo käskenyt soittamaan enempää kuin kahta kieltä yhtäaikaa.

Ja mitäs ihmeellistä useampien kielten soittamisessa yhtäaikaa nyt on?

- Aardfather

No on se aika helvetin hankala kompensoida kieltä venyttäessä floikan niiaamisen aiheuttama vireen putoaminen jos useampi kuin kaksi kieltä soi venyttämisen aikana. Minä en ainakaan ole niin guru että 100% vireiseksi saisin kovinkaan usein keikalla kesken biisin. Kotona sängynlaidalla istuen ja ainoastaan tähän operaatioon keskittyen asia on eri. Mutta jos sinun mielestäsi tämä on helppoa niin toivoisin edes hieman ymmärrystä meille huonommillekin kitaristeille.

Kukaan ei käske minua miten soittaa, satunpa vain pitämään myös muusta kuin vitossoinnuista tilusooloista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)