Vilhelmus 19.10.2005 20:24:39 (muokattu 19.10.2005 20:25:05) | |
---|
Tuskailin tuossa hi-gain -tyylisen putkinupin hankinnassa tovin ja raahasin kotikokeiluun niin Krankia kuin Framustakin. Mikään ei tuntunut toimivan ja valmiina omistamani mallintava Valvetronixi tuntui pesevän kaikki. Tänään oli jännä päivä, kiersimme jäsen Eemilin kanssa hieman Hgin musakauppoja. Eemilkin koitti Framus Dragonia, joka ei ollut minua miellyttänyt. Samalla tuloksella: kihinää ja pihinää, ei meitä varten. Krankin olin todennut jo itselleni liian moderniksi. Alaviremättöön toiminee kuin tauti. Itse tarvin hieman perinteisempää. Englin Powerball kuulostikin huomattavasti paremmalta! Seuraavaksi tuli käytyä ohimennen koittamassa Aron musiikin käytettyä Koch Powertonea. Molempien testihenkilöiden naama välähti muikeaksi heti kun ääni tuli ulos. Terve ääni, joka oli käyttökelpoinen ilman mitään EQ-vääntöä. Puhtaasta metallimättöön ja tämä kaikki kelpo soundeilla. Sitten kuitenkin muualle, mutta jokin jäi polttelemaan. Seuraavassa liikkeessä testipenkkiin ehkä asteen heikommalla Modefour-kaapilla Carvinin Legacy, Peaveyn Satriani-nuppi ja Marsun JCM2000-sarjalainen. Hehkutettu Legacy toimi minun mieleeni mainiosti lead-osastolla, mutta komppisoundista ei saanut mieleistä millään potikalla. Marshallissa taas oli Marshall-taikaa, joka meikäläiseltä on jäänyt yllättävän paljon kokematta. Todella mainiot Marshall-soundit aina hevijuttuihin asti ja vahvistin sijoittuikin omalla asteikollani toiselle sijalle päivän testeistä. Peavey rokkasi ja moukaroi joka kanavalla erittäin hyvin, mutta se Kochin muhkeus soundista puuttui. Sitten Eemilin reenikämpälle ja testiin hänen Engl Screamer -kombonsa Marsun halpiskaapilla. Valmiiksiväännetyt soundit toimivat helvetin hyvin, mutta laitteessa oli pari säätömahdollisuuden puutetta tarpeisiini. Eikä se ollut ihan Koch.. Ko. reenikämpiltä saatiin testiin myös Craten Blue Voodoo -nuppi, jonka astetta esim. Peaveyta persoonallisempi soundi toimi mainiosti varsinkin runsaammilla säröillä (säröä saikin käyttöön käsittämättömästi..). Silti. Koch. Takaisin Aron soittimeen ja uusi testi vakuutti edelleen. Kaikki toimii, soundi on pureva, muttei vittumaisesti kihisevä. Ja muhkea. Se monesta high gain -laitteesta puuttuva aivan pieni rosokin löytyi. Koch mukaan 1200e:llä ja innolla odottamaan huomista keikkaa, kun koti-halpislaneykaappini sijasta pääsen kytkemään laitteen huomattavasti laadukkaampaan Krankin pinoon. Koch oli aiemmin outo merkki, mutta nyt voin suositella kaikkia kokeilemaan. |
Eemil 19.10.2005 20:27:54 | |
---|
Juu, allekirjoitan ja jäin itsekin kuolaamaan Kochia. :) Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
TheWickerMan 19.10.2005 20:31:04 | |
---|
Missä mahtaa sijaita toi pulju? Onko se se mesta mikä on siinä levytukun lähellä? Alko kiinnostamaan toi verme. Tosin niil ei varmaan heti ole tota nuppia sielä jos oot kerran ostanu sen jo pois :) Drink, Drank, Punk |
Onnea uudelle nupille! |
Vilhelmus 19.10.2005 20:37:59 | |
---|
Missä mahtaa sijaita toi pulju? Onko se se mesta mikä on siinä levytukun lähellä? Alko kiinnostamaan toi verme. Tosin niil ei varmaan heti ole tota nuppia sielä jos oot kerran ostanu sen jo pois :) Ei, ku oli käytetty. Custom Sounds tuo maahan, siellä päässee testaamaan. www.custom-sounds.com |
Jii 19.10.2005 20:42:22 | |
---|
Pakko laittaa hieman offtopiccia. Mä omistan Multitonen, mutta Kochin vermeisiin mieltyneenä ja varsinkin metalliin entistä enemmän kallellaan olevana soittajana olisi kiva tietää, mikä on soundillisesti Multitonen ja Powertonen ero? |
Vilhelmus 19.10.2005 20:46:30 | |
---|
Pakko laittaa hieman offtopiccia. Mä omistan Multitonen, mutta Kochin vermeisiin mieltyneenä ja varsinkin metalliin entistä enemmän kallellaan olevana soittajana olisi kiva tietää, mikä on soundillisesti Multitonen ja Powertonen ero? Kun vielä pääsisi Multitonea kokeilemaan, heh. |
Jii 19.10.2005 20:51:52 | |
---|
Kun vielä pääsisi Multitonea kokeilemaan, heh. Ilmota kun olet Helsingissä. Kämpillä on 100w/50w -versiot. Omaani saa ainakin testata. |
elbowski 19.10.2005 20:52:04 | |
---|
Pistäthän ääninäytteitä, on meinaan itekkin tullu tuskailtua noiden Hi-Gain-nuppien kanssa. Framus johtaa :) Ja onnea vaan! Let's burn this motherfucker like a roman candle!
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | THV-Klubi #45 |
Eemil 19.10.2005 20:54:41 | |
---|
Mä lähen huomenna herttoniemeen ja kokeilen kaiken mitä niiltä löytyy. Pistän tänne sitten omia näkökulmia noista Kochien eroista ja jos muuta mielenkiintoista löytyy niin toki myöc. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Vilhelmus 19.10.2005 20:56:04 | |
---|
Pistäthän ääninäytteitä, on meinaan itekkin tullu tuskailtua noiden Hi-Gain-nuppien kanssa. Framus johtaa :) Kuulisit clipit (juu ei jaksa konvertoida ny) kun sillä tein. Hyi. Mutjoo, laitan joskus kun on kamat hollilla. |
-K- 19.10.2005 20:59:39 | |
---|
Olen henk koht niin onnessani ettei dragon ole saavuttanut virallinen mnet hi-gain pelin mainetta. Mutta onnea uudesta nupista. Mimmonen krankin pino tuli muuten revolutionia eminencen legendiellä vai krankenstainit texas heateilla ? Ei suotta elämys. |
Vilhelmus 19.10.2005 21:01:35 | |
---|
krankin pino revolutionia eminencen legendeillä Miksaaja ainakin kiitteli. Katotaas kiittääkö vielä vahvistintakin.. |
Jii 19.10.2005 21:02:36 | |
---|
Mä lähen huomenna herttoniemeen ja kokeilen kaiken mitä niiltä löytyy. Pistän tänne sitten omia näkökulmia noista Kochien eroista ja jos muuta mielenkiintoista löytyy niin toki myöc. Syyslomalaisena mua alkoi kiinnostaa. Voinko osallistua testiin? Luulisin itseltä löytyvän jonkinlaista käsitystä varsinkin Multitonesta. Mulle Kochin avautuminen oli ahaa-elämys. Ei sen noin tarvitsisi olla. Ni, pistä Eemil pikaa, jos seura kelpaa. |
Ben_D 19.10.2005 21:58:00 | |
---|
laitteen huomattavasti laadukkaampaan Krankin pinoon. Toivotaan, että Koch ja Krankin kaappi ovat hyvä yhdistelmä... |
eza666 19.10.2005 22:24:45 | |
---|
Onnittelen loistavasta hankinnasta! ;) Täytyy vielä Powertonesta sanoa että suosittelen nimenomaan 6550 päättäreillä, potkii persettä enemmän kuin yksikään toinen vahvistin. Epäilijöille suosittelen kokeilemaan ennen kuin pistää fyrkat esim. Mesaan tai Engliin. |
elbowski 19.10.2005 22:38:13 | |
---|
Tässähän alkoi pikkusen kiinnostua kyseisestä nupista, kun kotisivut lupaavat kanavista seuraavaa: Clean-High Gain-Ultra Gain :) Kuulostaa hyvältä, hinta vain on rapiat 2000 € Ja kyse oli Powertone II-nupista Let's burn this motherfucker like a roman candle!
Ben_D 19.10.2005 22:40:42 | |
---|
Onnittelen loistavasta hankinnasta! ;) Täytyy vielä Powertonesta sanoa että suosittelen nimenomaan 6550 päättäreillä, potkii persettä enemmän kuin yksikään toinen vahvistin. Epäilijöille suosittelen kokeilemaan ennen kuin pistää fyrkat esim. Mesaan tai Engliin. Mulla on kanssa ENGL:ssä 6550 päättärit. Ne todellakin potkii persettä. |
TheWickerMan 19.10.2005 22:44:31 | |
---|
hinta vain on rapiat 2000 € No terveee.. ton etee pitäs lotota vitusti. Drink, Drank, Punk |
elbowski 19.10.2005 22:47:19 | |
---|
No terveee.. ton etee pitäs tehä töitä vitusti. Rahat ansaitaan. Let's burn this motherfucker like a roman candle!