Pertsi 15.10.2005 07:48:40 | |
---|
Huomenta, onpas yllättävän paljon meitä vasureita. Henkasta kätisyysjuttua : ( http://www.imdb.com/name/nm0001342/bio) "Hendrix played left-handed, much to the chagrin of his father, who believed that playing left-handed was a sign of the Devil! As Jimi's brother witnessed, Jimi played right-handed when his dad was present. After the elder Hendrix left the room, Jimi would use his famous left hand. Jimi wrote with his right hand, however. Hendrix was capable of playing guitars with his right and left hands. He also was able to play right-handed guitars without restringing. This unusual skill often served Jimi well: On many occasions he "auditioned" guitars in music stores -- where left-handed axes are not usually plentiful. Though Hendrix did indeed play right-handed Fender Stratocasters upside down (with the strings restrung for lefty position), he did own at least one left-handed Stratocaster. Hendrix also owned a left-handed 'Flying V' guitar, which he played periodically." Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II |
JuliusUK 16.10.2005 12:34:10 (muokattu 16.10.2005 12:41:05) | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII I Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II E: Mitä tarkoitatte sekakätisyydellä? Yleinsähän sitä vasen- ja oikeakätiset erotellaan sillä että kummalla kädellä kirjotetaan, kirjoitatteko te molemmat sekakätiset kummallakin kädellä? Vai olenko mäkin sekakätinen kun osaan käyttää kumpaakin kättäni? (Vai oliks toi sekakätisyys huumoria :) ) wannabee Hyvä Kitaristi |
wilzhu 16.10.2005 15:18:45 | |
---|
Mitä jos ei ole käsiä ollenkaan? Tai jos on oikeakätinen ja soittaa hampailla? Elämä Off. |
Guitar Hero 16.10.2005 15:47:51 | |
---|
Suomessa se on "KUKAAN". Oh, junttiuteni paljastui. Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
Mrezzye 16.10.2005 21:49:28 | |
---|
Mitä jos ei ole käsiä ollenkaan? Tai jos on oikeakätinen ja soittaa hampailla? Sitten ei voi vastata tähän kyselyyn. Perusta oma kysely tällaisille henkilöille, jos siltä tuntuu. voi jäädä vastaukset aika vähiin. |
moottorisaha 17.10.2005 02:31:15 | |
---|
E: Mitä tarkoitatte sekakätisyydellä? Yleinsähän sitä vasen- ja oikeakätiset erotellaan sillä että kummalla kädellä kirjotetaan, kirjoitatteko te molemmat sekakätiset kummallakin kädellä? Vai olenko mäkin sekakätinen kun osaan käyttää kumpaakin kättäni? (Vai oliks toi sekakätisyys huumoria :) ) Näin pikaisen päättelyn tuloksena voisi kuvitella, että sillä tarkoitetaan sitä, että pystyy kirjoitamaan tasokkaasti sekä oikealla että vasemmalla kädellä. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
nahkalipsi 18.10.2005 11:16:59 (muokattu 18.10.2005 11:17:07) | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII I I Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti ! |
JuliusUK 18.10.2005 23:29:35 (muokattu 18.10.2005 23:29:55) | |
---|
Näin pikaisen päättelyn tuloksena voisi kuvitella, että sillä tarkoitetaan sitä, että pystyy kirjoitamaan tasokkaasti sekä oikealla että vasemmalla kädellä. Onko tällasia ihmisä _ihan_ _oikeesti_? Yleensä olen kuullu ihmisten sanovan olevansa sekakätisiä kun kirjottavat oikeella, heittävät palloa vasemmalla, vasaroivat oikeella jne. E: njaa no kai tää on aika turhaa vatvomista turhasta topicista wannabee Hyvä Kitaristi |
mä esim. kirjoitan oikealla, mutta vasurillakin pystyisin ja pienen harjoittelun jälkeen se varmaan toimisikin... soitetaanko paranoid? |
Mebrick 20.10.2005 19:16:37 | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII III Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II 100 % Doomsday.....NOW! |
rainmaker 20.10.2005 20:05:53 | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII III Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II Daavidin fuzz!! |
Harvestman 21.10.2005 14:34:16 | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIIIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII III Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: II Even the samurai feared the ninja |
Czar 21.10.2005 14:55:22 | |
---|
Onko tällasia ihmisä _ihan_ _oikeesti_? Yleensä olen kuullu ihmisten sanovan olevansa sekakätisiä kun kirjottavat oikeella, heittävät palloa vasemmalla, vasaroivat oikeella jne. No, minä olen sekakätinen: pystyn kirjoittamaan molemmilla käsillä yhtä huonosti. Oikea on kuitenkin se vahvempi käsi, vaikka taipumusta sekakätisyyteen on ollut pennusta asti. Vasurilla olen kuitenkin kirjoittanut aineitakin kouluun, eikä käsialani ole sen huonompaa kuin oikeallakaan kirjoitettaessa. Soitan oikeakätisten kitaraakin, mutta haaveena olisi oppia soittamaan vasenkätistenkin, koska vasen ranteeni on ihan paskana, eikä se montaa vuotta enää kestä soittamista. Ja treenasihan meidän vasenkätinen laulajakin jostain kummallisesta oikusta kitaransoittoa oikeakätisten kitaralla. Alkuvaiheessa oli pieniä hahmotusongelmia mutta ihan hyvin se nyt sitä rämpyttää. But baby's on fire And all the instruments agree that Her temperature's rising But any idiot would know that |
Czar 21.10.2005 14:59:44 | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIIIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII III Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: III But baby's on fire And all the instruments agree that Her temperature's rising But any idiot would know that |
BoNey 21.10.2005 15:38:24 | |
---|
Olen OIKEAkätinen, soitan kuten OIKEAkätisten kuuluukin: IIIII IIIII IIIII IIIIIII Olen VASENkätinen, soitan kuten VASENkätisten kuuluukin: II Olen VASENkätinen, soitan kuitenkin kuin OIKEAkätiset: IIIII IIIII III Olen OIKEAkätinen, soitan kuitenkin kuin VASENkätiset: Olen SEKAkätinen, soitan kitaraa oikeinpäin: III MUH |
ps3t 21.10.2005 16:20:20 | |
---|
Osaako kukaa sanoo tarkemmin, mitä etuja/järkee on kitaran kielityksessä kätisyyden vastaisesti a'la Jake Yrjölä (Paksuin kieli alimmaksi). Vai onko koko homman idea vaan "friikkinyanssi: näin ei oo KETÄÄN tehnynnä aikasemmin" En usko että kukaan alkaa soittamaan näin ihan huvin vuoksi. Ta mistä mä tiedän. Itsellä kävi niin että siinä vaiheessa kun tajusin miten kitaraa kuuluu oikeasti soittaa niin oli jo liian myöhäistä alkaa opetella soittamaan normaalilla tavalla. En kyllä keksi mitä etua tästä tavasta voisi olla. Haittana ainakin se että sooloilu ei oikein tahdo luonnistua:) Teknisyys on perseestä. |
TommyGun 21.10.2005 21:16:10 | |
---|
Olen oikeakätinen ja pidän kitaraa silleen ,että kielet on pois päin itsestä.. ;( 2 suurta elämän totuutta on:
1.Oikeat basistit soittaa plektralla.
2.Laatuviineissä on kierrekorkit |
jukepoksi 22.10.2005 01:53:58 | |
---|
Oikeakätinen olen ja omat kitarani ovat normivehkeitä, mutta olen opetellut myös soittelemaan (velipoikain) vasurikitaroilla. Niillä tulee luotua varsin erilaisia riffejä verrattuna omiin kitaroihin. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Jeetossu 23.10.2005 15:41:38 | |
---|
No helvetti, mä taidankin olla täältä se ainut oikeakätinen joka soittaa vasurilla. |
Mrezzye 23.10.2005 22:54:32 | |
---|
No helvetti, mä taidankin olla täältä se ainut oikeakätinen joka soittaa vasurilla. Etkä sitten edes viittinyt merkata sitä tuohon tukkikirjanpitoon. MuRRRR!!! |