Aihe: Mistä tulee..
1
Noita
18.10.2005 15:57:37
Tämmöistä topikkia on varmaan joskus täällä pyöritetty, mutta kun nyt vaan itse mielenkiinnosta haluaisin tietää että mistähän tulevat bändien 'Opeth' ja 'Dimmu Borgir' nimet? Onhan noita muitakin enemmän omalaatuisia mutta tuli vaan tuossa linja-autossa istuessani mieleen nämä.. Niin, mistä?
"Roots rip my flesh and fill my skull
As worms dance around my drowning body.."
lxi
18.10.2005 16:02:58 (muokattu 18.10.2005 16:03:37)
Opet on kuun kaupunki Wilbur Smithin kirjassa.

Dimmu Borgir (tai "dimmuborgir", "synkät linnat") on laavamuodostelma Islannissa: http://theorie.physik.uni-wuerzburg.de/~brendel/iceland98/iceland3.jpg
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Noita
18.10.2005 16:06:38
Kiitän! Tiedonjanoni tyydyttyi.
"Roots rip my flesh and fill my skull
As worms dance around my drowning body.."
shagriml
18.10.2005 16:07:31

Dimmu Borgir (tai "dimmuborgir", "synkät linnat") on laavamuodostelma Islannissa: http://theorie.physik.uni-wuerzburg.de/~brendel/iceland98/iceland3.jpg

Kiitoksia tiedosta, toivotaan että tämä pitää paikkansa. On vaikka minkälaista versiota kuullu mm että Dimmu Borgir oli joku norjalaisvelho tai ikiwanha vankila jossain skandinaviassa ja yks nainen taas väitti kivenkovaan et se on joku linna jossain norjassa.

Hieno kuvakin.

+
lxi
18.10.2005 16:09:40 (muokattu 18.10.2005 16:14:58)
Hei, minulla on muuten jatkokysymys.

Onko kellään käsitystä mistä Ihsahn on repinyt taiteilijanimensä? Lähimmäksi nimittäin osuisi arabian kielen sana ihsan (täydellisyys, erinomaisuus), mutta sanalla on muita, niin painavia merkityksiä islaminuskossa, ettei uskoisi norjalaisen kirkonpolttajan (heh) ihan hevillä (heh) ottavan sellaista käyttöönsä.
wrshredder
18.10.2005 17:02:37
...mistä tulee:
Rainbow
Pantera
ja Led Zeppelin??
Romantikkoitkijät#23 "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet
lxi
18.10.2005 17:06:55
Rainbow = sateenkaari. Nimenvalintaprosessista ei mitään aavistusta.

Pantera = pantteri espanjaksi. Taaskaan ei mitään tietoa miksi juuri tämä nimi.

Led Zeppelin?? Olikos se nyt Keith Moon, jonka käyttämiin fraaseihin kuului "going down like a lead zeppelin", vajoaa kuin lyijyinen ilmalaiva, ja siitä bändi nimensä otti. Kai.
kivi
18.10.2005 17:11:43
Hei, minulla on muuten jatkokysymys.

Onko kellään käsitystä mistä Ihsahn on repinyt taiteilijanimensä? Lähimmäksi nimittäin osuisi arabian kielen sana (täydellisyys, erinomaisuus), mutta sanalla on muita, niin painavia merkityksiä islaminuskossa, ettei uskoisi norjalaisen kirkonpolttajan (heh) ihan hevillä (heh) ottavan sellaista käyttöönsä.

http://www.azheavymetal.com/black_metal/08_ihsahn/insahn_dracula.htm

Tosin mä olen aina luullut, että kyseessä on translitterointi englanninkielen sanasta 'insane'.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
lxi
18.10.2005 17:39:57 (muokattu 18.10.2005 17:40:38)
http://www.azheavymetal.com/black_metal/08_ihsahn/insahn_dracula.htm

En kyllä löytänyt tuosta minkäänsorttista vastausta. Näyttäisi olevan vain Ihsahnin mietelmiä vampyyrien symboliikasta ja yhteydestä black metaliin.

EDIT: Tosin mä olen aina luullut, että kyseessä on translitterointi englanninkielen sanasta 'insane'.

Tämä voi toki ollakin jonkinlainen selitys.
kivi
18.10.2005 17:47:28
En kyllä löytänyt tuosta minkäänsorttista vastausta. Näyttäisi olevan vain Ihsahnin mietelmiä vampyyrien symboliikasta ja yhteydestä black metaliin.

Ah joo, niinpä tarkemmin katsoen olikin. Sori.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
carnation
18.10.2005 17:54:01
"Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Parasite
18.10.2005 19:57:02
Minä en liity seuroihin, jotka hyväksyvät minut jäsenekseen.
Zammy
18.10.2005 22:01:24
Pantera = pantteri espanjaksi. Taaskaan ei mitään tietoa miksi juuri tämä nimi.

Pantera on väännetty bändin poikien kotikaupungista Pantegosta.
Susikoira Roi Orbison
Janus
18.10.2005 23:02:20
Onko kellään käsitystä mistä Ihsahn on repinyt taiteilijanimensä?

Kenties jostain niinkin banaalista asiasta kuin tietokonepelistä? Ultima Underworldissa "INSAHN" on "mantra for triangulation", joka pitää selvittää yhden läpipeluun kannalta olennaisen tehtävän ratkaisua varten.

http://www.thecomputershow.com/comp … lkthroughs/ultimaunderworldwalk.htm
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
R2
18.10.2005 23:36:22
Mistä tulevat nämä, ehkä tavalla tai toisella toisiinsa kytkettävissä olevat sanat: jumppa ja pieru?
Onko joku suomenkielenprofessori vaan päättänyt vai miten on käynyt?
Keep it cool Eskimo
slerbis
18.10.2005 23:45:46
Mistä tulevat nämä, ehkä tavalla tai toisella toisiinsa kytkettävissä olevat sanat: jumppa ja pieru?
Onko joku suomenkielenprofessori vaan päättänyt vai miten on käynyt?

Jumppa tulee mitä ilmeisemmin ihan ruotsin gymnastik sanasta. Vähän tuttavallisemmaksi vaan muodostunut.
Pierusta ei oo hajuakaan :)
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
R2
18.10.2005 23:59:08
Jumppa tulee mitä ilmeisemmin ihan ruotsin gymnastik sanasta. Vähän tuttavallisemmaksi vaan muodostunut.

Miten se voi tulla? Gymnastik - Jumppa?
..en svår fråga...

Pierusta ei oo hajuakaan :)

Ääni se parasta siinä onkin :)
Keep it cool Eskimo
lxi
19.10.2005 00:01:59

Gymnastik ääntyy "jymnastiik" ja ruotsin kielestä löytyvätkin sanalle arkiset muodot "jympa" ja "jumpa".
slerbis
19.10.2005 00:03:56 (muokattu 19.10.2005 00:04:44)
..en svår fråga...

Lausutaan jymnastik

edit. nahkis on nopeempi ku agenttipieru!
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)