Aihe: Putkivahvaria nuppi tai combokii
1 2 3 4 5
Latee
10.06.2003 18:28:20
Putkivahvistinta olen etsimässä ja se saisi olla mahdollisimman yksinkertainen. Hyvät cleanit pitäisi olla ja särö lähtisi Bossin DS-1 pedaalista(Eli särökanavaa vahvarissa ei tarvitsisi olla). Mitenkähä Marshallin JCM800 pelittäisi DS-1 kanssa. Niitä aika edullisesti näyttäisi saavan. Niin ja tehoa pitäisi löytyä bändin kanssa soittamiseen.
LaXu
10.06.2003 19:12:24 (muokattu 10.06.2003 19:12:56)
Kuuluisin Boss SD-1 (vai olikohan se DS-1?) + JCM800 käyttäjä lienee Ozzyn bändissä soittava Zakk Wylde, eikä hänen soundeistaan ainakaan minulla ole pahaa sanottavaa. Marshallit tosin eivät liene juuri tunnettuja loistavista puhtaista soundeista...
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
askomiko
12.06.2003 18:57:22
JCM800 + purkki = ei voi mennä paljoa pieleen. :)
booster
12.06.2003 22:54:08
Muhvinssi hiljaa!

Kyllä JCM800 säröihin on paras vehje, osta yksikanavainen malli (2203 tai 2204, tai vastaavat combot) niissä on Gurujentm mielestä paremmat saundit.
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
Ostetaan keinokuorma, pistä pikaviestiä..
skebajaba
12.06.2003 23:23:40
Kuuluisin Boss SD-1 (vai olikohan se DS-1?) + JCM800 käyttäjä lienee Ozzyn bändissä soittava Zakk Wylde, eikä hänen soundeistaan ainakaan minulla ole pahaa sanottavaa. Marshallit tosin eivät liene juuri tunnettuja loistavista puhtaista soundeista...

joo se on se sd-1 millä zakk soittaa...
oon itekki aatellu tota jcm hässäkkää tai sit jotain musaria tai mesaa... raha tilanteen mukaan...

mut kuullaanhan se sit ihan livenä ku se ozzy tulee suomeen ja zakk siinä samassa...
jes.
exterminaattori
13.06.2003 02:48:57
Putkivahvistinta olen etsimässä ja se saisi olla mahdollisimman yksinkertainen. Hyvät cleanit pitäisi olla ja särö lähtisi Bossin DS-1 pedaalista(Eli särökanavaa vahvarissa ei tarvitsisi olla). Mitenkähä Marshallin JCM800 pelittäisi DS-1 kanssa. Niitä aika edullisesti näyttäisi saavan. Niin ja tehoa pitäisi löytyä bändin kanssa soittamiseen.

Niin halusit puhtaan kanavan. Mulla on toi JCM 800 malli nro 2204 ja sehän on 1 kanavainen joten varsinaista puhdasta ei ole on tälläinen one trick pony vai miten se menikään. Mulla on sd-1 ( super overdrive ) tossa hänäämässä 800:n etusta. se on 50 w mutta on aivan älyttömän äänekäs josta syystä itse olean ainakin hankkimassa Koch loadboxia jotta sais sitä kuuluisaa päätesäröä.

Mikäli haet eikovin monipuolista styrkkaria rokin ja raskaampaakin soittoon klassisella Marshall soundilla niin ainakin itse suosittelen JCM 800 ja SD-1.
D-Kay
13.06.2003 13:07:19

Niin halusit puhtaan kanavan. Mulla on toi JCM 800 malli nro 2204 ja sehän on 1 kanavainen joten varsinaista puhdasta ei ole on tälläinen one trick pony vai miten se menikään.

Aloin tällästä pohtimaan, että noissa ykskanavaisissa kasisatasissahan on kaksi sisääntuloa, low ja high gain. Tämä low gainhan ei säröydy niin helposti, eli jos pistäisi a/b-boxin silleen, että toinen menee low gainii ja toinen high gainiin, niin eikös periaatteissa saatais kaksikanavainen marsu?
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
booster
13.06.2003 13:44:36
Aloin tällästä pohtimaan, että noissa ykskanavaisissa kasisatasissahan on kaksi sisääntuloa, low ja high gain. Tämä low gainhan ei säröydy niin helposti, eli jos pistäisi a/b-boxin silleen, että toinen menee low gainii ja toinen high gainiin, niin eikös periaatteissa saatais kaksikanavainen marsu?

Ei käsittääkseni onnistu. Jos hi-inputissa on plugi, niin silloin vain se on käytössä, toisen plugin tökkääminen low-reikään ei vaikuta mitenkään. Korjatkaa jos olen väärässä.
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
Ostetaan keinokuorma, pistä pikaviestiä..
D-Kay
13.06.2003 13:51:59

Ei käsittääkseni onnistu. Jos hi-inputissa on plugi, niin silloin vain se on käytössä, toisen plugin tökkääminen low-reikään ei vaikuta mitenkään. Korjatkaa jos olen väärässä.

No, höh. Just kun mä luulin keksineeni jotain hienoo...
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
v.z. dean
13.06.2003 14:40:47

joo ei onnistu ei.
Latee
25.06.2003 00:59:04
Pääsin testaamaan Marshallin JCM800 2205. Särö tuolla Ds-1 on kyllä aivan mahtava. Mutta se mahtava puhdas kanava kyllä jää puuttumaan. Olisiko teillä lisää vaihtoehtoja kerrottavana?
thomaso
25.06.2003 01:44:34
Marsun Silver Jubilee sarja. Tuplasärö kasisatasiin verrattuna plus kohtuullinen puhdas kanava. Särökanavan puolelle Bossin SD-1 eteen ja voila! Nupeissa mallit 2550(50w) tai 2555(100w). Comboissa vastaavat 2554(1x12 50w) ja 2558(2x12 50w). Kuuntele Gunnarien Slashiä, säröt ja cleanit tai RHCP Frusciante, Pelkät säröt.
tulus
25.06.2003 01:46:24
En tiiä, ite ainakin tykkään marsun cleaneista, varsinki ku saa tarvittaessa nätisti rutulle. Ihastuin heti tuon jcm800 2203:n komppicleaneihin. Ja iban TS7 boostina piristi kyllä uskomattomasti säröpuolta, välittömästi tajusi miksi marsu + purkkiyhdistelmää niin ylistetään. Siellä lepäsi legendaarinen kasarirokkisoundi. En olisi kyllä heti uskonut, korvasi digiläjän kertaheitolla :) Vielä kyl vois DS-1:n hommata niin sais vieläkin ronskimpaa räyhää aikaiseksi.
moi.
Kalm
25.06.2003 09:34:33
Marsun Silver Jubilee sarja...

Jubileen kanssa kannattaa kokeilla pedaalia suoraan myös efektiloopin returniin, jonka kautta saa huomattavasti avoimemman soinnin pienillä volumeilla. Samalla myös pedaalien ääriasennot toimivat paremmin kuin herkässä normaali-inputissa, varsinkin jos ensimmäinen putki on joku hi-gain 12ax7LPS tms.
(Periaatteessa tuollainen kytkeminen vastannee hieman vanhempien marsujen "low"-inputtia, kun tuossa ohitetaan käytännössä vain ensimmäinen gain-putki ja signaali menee edelleen EQ:n läpi.
Yleensähän efektilooppi on kait EQ:n jälkeen ja vaatii pykälää korkeampia tasoja toimiakseen...)

Ja jos tuntuu että pedaalissa ei riitä jerkku, niin väliin vielä joku boosti. Esim. EQ tai OD-pedaali niin eiköhän ala marsu kehräämään.
Aardfather
25.06.2003 10:56:41 (muokattu 25.06.2003 10:57:38)
thomaso:
Marsun Silver Jubilee sarja. Tuplasärö kasisatasiin verrattuna plus kohtuullinen puhdas kanava. Särökanavan puolelle Bossin SD-1 eteen ja voila! Nupeissa mallit 2550(50w) tai 2555(100w). Comboissa vastaavat 2554(1x12 50w) ja 2558(2x12 50w). Kuuntele Gunnarien Slashiä, säröt ja cleanit tai RHCP Frusciante, Pelkät säröt.

Itellä on Silver Jubilee 2553 nuppi (25/50W (saa puolitettua nappulasta) ministack-malli, kuitenkin vaan hiukan pienempi kun normaalikokoinen) ja siinä on paras särö mitä missään vahvistimessa mitä olen kokeillu aikasemmin. Silti käytän Bossin DS-1:stä sen puhtaan kanavan kautta ja soundi on suoraan sanottuna loistava. Suosittelen.

Muuten, Silver Jubileesta tehtiin jatkosarjaa vuoden -87 jälkeenkin, mutta mustalla kotelolla. Ne tunnistaa siitä että sarjanumeron alussa on kirjaimet SJ.

Kalm:
Jubileen kanssa kannattaa kokeilla pedaalia suoraan myös efektiloopin returniin, jonka kautta saa huomattavasti avoimemman soinnin pienillä volumeilla. Samalla myös pedaalien ääriasennot toimivat paremmin kuin herkässä normaali-inputissa, varsinkin jos ensimmäinen putki on joku hi-gain 12ax7LPS tms.
(Periaatteessa tuollainen kytkeminen vastannee hieman vanhempien marsujen "low"-inputtia, kun tuossa ohitetaan käytännössä vain ensimmäinen gain-putki ja signaali menee edelleen EQ:n läpi.
Yleensähän efektilooppi on kait EQ:n jälkeen ja vaatii pykälää korkeampia tasoja toimiakseen...)

Tota tarviikin koittaa joku kerta. Enpä tiennytkään että säädöt toimii senkin kautta. Vanhalla Fenderin trankkukombolla olen kyllä sillain soittanu sen jälkeen kun etuaste sano ittensä irti ja siitä lähti paljon parempitasonen soundi pelkällä pääteasteella, mutta samalla meni kuitenkin kaiku + kaikki säädöt volumea myöten. Säröpedaalista esim. saa tietysti säädettyä volumea ja hiukan muokattua ääntä. Kiitti vinkistä.

- Aardfather
thomaso
25.06.2003 11:26:26

Mulla löytyy kanssa jubilee model 2555 ja olen kokeillut erilaisia etuasteita rocktronilta ja bossin lattiapurkkeja loopin paluuseen ja mun muistaakseni tällöin ei vahvistimen sävynsäädöt toimineet vaan pelkkä master. Etuasteet toimivat mainiosti mutta purkeista ei signaali riittänyt ollenkaan. Tai saihan niistä makuuhuonevolyymin verran ääntä.
Eiks toi jubileen looppi ole etu- ja pääteasteen välissä vai muistanko väärin?
msm40
25.06.2003 11:39:18
Ei kannata myöskään unohtaa Peaveyn Classic sarjaa. Niissä on 2 kanavaa yhdellä eq:lla ja jousikaiku. Todella hyvät puhtaat sekä kohtuu särökanava. Itsellä on 50w nuppi marsun 2x12" kaapin kautta ja puhtaat on kyllä todella hyvät. Suosittelen.
Latee
25.06.2003 13:00:12
Paljoko tuommoset jubileet maksaa? Kalliimpia kun jcm vai halvempia.
Latee
25.06.2003 13:46:08
Vielä semmosta että onkos 2550 2555 nupeilla mitään muuta eroa 2553:seen että siinä voi watti määrää muuttaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)