Kun aikojen saatossa on tullut hankittua kaikenlaista äänityskamaa niin viimeisen puolen vuoden ajan olen yrittänyt löytää täältä Hämeenlinnan seudulta bändejä äänitettäväksi, mutta umpisurkealla menestyksellä. Onko nyt tosiaan niin että kaikilla bändeillä on jo omat äänitysvehkeensä vai meneekö ensimmäistäkin demoaan suunnittelevat bändit aina suoraan kaupallisiin studioihin purkittamaan demojaan? Kertokaas nyt hyviä vinkkejä millä tälläinen ei-nyt-ihan-ammattilainen-muttei-nyt-ihan-aloittelijakaan löytäisi bändejä äänitettäväksi, muutenkin kuin ostamalla MTV3:lta kallista mainosaikaa. Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e |
Olen kyllä asiasta maininnut aina kun olen paikallisiin muusikonnäköisiin tyyppeihin törmännyt, mutta toistaiseksi tulos on ollut yhtä tyhjän kanssa. Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e |
Kyllä nuo kotiraiturit syö studioista kävijöitä, ei siitä pääse mihinkään. Ennen tehtiin melkoisen laadukkaita demoja esim levy-yhtiöitä varten, nykyään riittää monelle biisin aihio... Mutta kuten tuossa toisessa otsikossani mainitsen, ennemmin tai myöhemmin pitää menää "oikeaan" studioon, jotta hommaan saadaan ulkopuolista näkemystä ja ammattitaitoa. Tsemppiä metsästykseen! Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |