mr.bungle 18.10.2005 22:27:52 (muokattu 18.10.2005 22:29:01) | |
---|
Vaihdoinpa Jazzarissa kielet kulkemaan tallan läpi, ja saundi muuttui _huomattavasti_ avoimemmaksi. Motown-oomphia lähti samalla kyllä pois yhtä paljon, mutta parannus minun korvaani oli huomattava. Tämä oli yllätys sillä: a) fyysisesti tuo operaatio ei aheuta juurikaan muutoksia. Ainoastaan pienempi puristusvoima kielten ja tallapalan kosketuskohdassa, ja tallan puristusvoima runkoa vasten siirtyy hieman. b) Jenkkifoorumeilla tohkataan nimenomaan läpi rungon -kiinnityksen eduista. Edit: PRKL, otsikossa pitäisi siis lukea läpi TALLAN, ei KAULAN bassolla hanuriin |
Eli ymmärsinkö oikein että sulla meni ennen kielet bodyn läpi mutta nyt menee sillai perinteisesti vain tallan läpi, ja etää soundi parani? Jos näin on niin kaikki kunnia Leo Fenderille. Hän ilmeisesti tiesi mitä teki kun rakensi Presicionin ja Jazzin. Näin oli parempi! Ei hän kyllä ollut aivan tietämätön bodyn läpikään asennetuista kielistä koska oli jo aikaisemmin rakentanut Telen. Katsoi kuitenkin että bassossa on hyvä näin. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
Ihme Basisti 18.10.2005 22:47:35 | |
---|
Joo itse en ole tuota läpi-rungon -ominaisuutta päässyt kokeilemaan, kun nuo flätit ei semmoisiin kulmiin taivu. |
mr.bungle 18.10.2005 22:58:06 | |
---|
Eli ymmärsinkö oikein että sulla meni ennen kielet bodyn läpi mutta nyt menee sillai perinteisesti vain tallan läpi, ja etää soundi parani? Jos näin on niin kaikki kunnia Leo Fenderille. Hän ilmeisesti tiesi mitä teki kun rakensi Presicionin ja Jazzin. Näin oli parempi! Ei hän kyllä ollut aivan tietämätön bodyn läpikään asennetuista kielistä koska oli jo aikaisemmin rakentanut Telen. Katsoi kuitenkin että bassossa on hyvä näin. Juurikin näin. Ostin Jazz Bassin uutena, ja tehtaalla kiinnitetään kielet bodyn läpi. Harva varmaan jaksaa kokeilla vaihtoehtoista kiinnitystapaa, vaikka näköjään kantsis. bassolla hanuriin |
Akkari 20.10.2005 13:06:48 | |
---|
Vaihdoinpa Jazzarissa kielet kulkemaan tallan läpi, ja saundi muuttui _huomattavasti_ avoimemmaksi. Motown-oomphia lähti samalla kyllä pois yhtä paljon, mutta parannus minun korvaani oli huomattava. Olen tehnyt saman huomion. Useiden testien jälkeen päädyin laittamaan presarissani E ja A kielet tallaan ja D ja G menevät rungon läpi. Tuolleesti saa sopivasti yläkieliä hieman tukkoisemmiksi. etsivä löytää! ...such is life... |