jogo3000 21.03.2005 17:09:43 | |
---|
Olen rakentanut itselle settiä jossa esiintyisin kitarani kanssa kahdestaan. Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää onko täällä muita vastaavia esiintyjiä. Tiedän ainakin pari, mutta ilmeisesti ei kauhean yleistä ole. Kiinnostaisi myös että millaisia keikkapaikkoja käytte soittamassa ja minkälaisia biisejä vedätte. Itse olen käynyt vasta muutamissa jameissa soittamassa mutta koitan saada keikkaa. Tyylilajina lie jonkunlainen folk/kantri/blues-fuusio (= "Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham |
leka 21.03.2005 17:41:37 | |
---|
Baareissa lähinnä, lisäksi pikkujouluissa ja synttäreillä jne. Sinne minne pyydetään (tai mitä ohjelmatoimisto tarjoaa). Linja on jotain kantri/folk/pop/rock/blues-osastoa. Olen pyrkinyt välttämään sitä semmoista stereotyyppistä "juodaanviinaa-eppunormaali"-yleisönlaulatusmeininkiä, vaan soittaa unohdettuja klassikoita ja omiakin biisejä. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Meisseli 21.03.2005 22:55:21 | |
---|
Ajatuksena olis. Kasataankos hyvä ohjelmisto? Eikä tosiaan mitään Knockin on heavens door-ryyppäämään-ryyppäämään, vaan tuo unohdetut klassikot kuulostaa hyvältä. sanoisin: 22 pistepirkko-birdy Jeff Buckley-Hallelujah Red hot chili peppers-Road Trippin Pearl Jam-Man of the hour Bob Dylan-Hurricane,jokerman Catfish blues J.Karjalainen-Luuranko rämisee,laulumies Lynyrd Skynyrd-White dove Ajattelin että voisin vetään akustisen teräskielisen lisäksi osan biiseistä sähkiksellä (iso saundi, luuppisampleri?) Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
jogo3000 22.03.2005 07:34:01 (muokattu 22.03.2005 07:42:22) | |
---|
Eikä tosiaan mitään Knockin on heavens door-ryyppäämään-ryyppäämään, vaan tuo unohdetut klassikot kuulostaa hyvältä. Hehe, itse kyllä vedän tuota knocking on heaven's dooria. Tein siitä hiukan poikkeavan sovituksen. EDIT: Jaa mutta vois tässä vähän eritelläkin nuita covereita sen verran että Lynyrd Skynyrdiä, Tuomari Nurmiota, CCR:ää, JJ Calea, Stray catsia, Johnny Cashia ja jotain vanhoja klassikoita siihen kuuluu. Valikoimaa tällä hetkellä yhteensä n. 18 biisiä. Lisää kertyy pikkuhiljaa... "Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham |
leka 22.03.2005 07:42:58 (muokattu 22.03.2005 07:53:21) | |
---|
Kyllä minäkin jouduin sen Knockin' on heavens doorin soittamaan viime baarikeikalla, kun kerran niin kauniisti pyysivät. Mutta vedin tietty Bob Dylan -imitaationa... EDIT mm. seuraavien artistien biisejä olen versioinut. Young, Dylan, PinkFloyd, KingCrimson, Yes, Nurmio, Peitsamo, Röyhkä, Queen, CCR, Tom Petty, PekkaStreng, BobMarley, TRex, Wigwam, Helismaa, Rautavaara (ei Eino-Juhani), Who, JoniMitchell, Cash, Bowie, Reed, Madonna, Zeppelin, BeachBoys... JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
jogo3000 18.10.2005 13:58:19 | |
---|
Nostan vanhan ketjun nyt tässä innostuneena kun pääsen kokeilemaan livenä. Tarkoitus olis vetää tunnin sisään 2 lyhyttä settiä. Tauko ihan kuuntelijoiden säästämiseksi. |
Mitäs meinaat vetää? www.strangefruit-band.net
www.must.fi |
jogo3000 19.10.2005 00:49:33 | |
---|
Mitäs meinaat vetää? Tuollahan se melkein aikaisemmin on jo lueteltu :) |
Veikko 22.10.2005 03:27:17 (muokattu 22.10.2005 03:27:29) | |
---|
Oon kasaillu hiljakseen sellasta trubasettiä, jossa on Lynnareita, Rollareita, Hank wWlliamsia, Townes Van Zandtia, Guy Clarkea yms. Saa nähä pääseekö näin saamaton mies koskaa kuitenkaan lauteille. Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita |
jogo3000 22.10.2005 19:32:49 | |
---|
Oma haasteensa minusta on biisien sovittaminen pelkälle kitaralle ja kitarasoolot. Pääasiassa jätän itse soolot pois, mutta jos kappaleessa on mahdollista, yritän keksiä jotain sointukikkailua siihen. |
steelin 29.10.2005 04:48:04 | |
---|
Pitipäs nostaa tämä ylös. Truba-keikat on siitä kakkamaisia, että jollet soita omaa tuotantoa, on soitettava sitä mitä yleisö haluaa. Hehän sen keikkaliksan lopulta maksaa. Eli jos vaikka se "Juodaan viinaa" saa soittajan oksentamaan taas ja yleisön laulamaan mukana, baarin kassakone tod.näk. laulaa mukana, ja se kone on se joka lopulta päättää trubaduurin hyvyyden ja uuden keikan saamisen. Kassakoneet jopa, kuulemma, juttelevat keskenään. Näin olen kuullut. |
Ray-Ska 29.10.2005 10:41:16 (muokattu 29.10.2005 14:18:52) | |
---|
On noita trubaduuri keikkoja muutama tullut vedettyä...mut aika masokista touhua se on...mut toisaalta myös henkisesti vahvistavaa, ei bändi keikat sen jälkeen paljoa tressaa. Ohjelmisto on ollut omaa sekä, omia suosikkeja yhdistettynä...yleisön mukaan soitto ei tunnu oikein järkevältä tarkoitan onhan jukeboxit keksitty... Ray - Ska Rocks and Rolls |