Aihe: Brunetti, Rivera jne..
1 2 3
kimurantti1
18.10.2005 00:40:37 (muokattu 18.10.2005 01:16:58)
Brunetti ja Rivera taitavat olla vähän harvinaisempia vahvistimia. Hinnat menevät kipurajoilla, mutta jos soundi löytyy niin en epäilisi hetkeäkään. Onko näitä Suomessa ollenkaan muutakuin Riveran sivuilta ohjattiin Tubesoundin sivuille joilla taas ei mainita mitään koko merkistä? Onko jollain omakohtaisia kokemuksia näistä?

Kai noita muitakin tuollaisia vähän tuntemattomampia merkkejä on, saa mainita. Kun kerran on uuden vahvarin osto aiheellista niin huvittaisi nämäkin katsoa, että miten on. Nyt on ykkösvaihtoehtoina Carvin Legacy, Mesan F-50 nuppi ja Hughes & Kettnerin Trilogya on kovasti kehuttu - pitää sekin käydä testaamassa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
McNulty
18.10.2005 01:27:28
Lisää tuohon nyt vielä Diezel Herbert, Bogner Ecstacy ja miksei vaikka jokin Soldanokin vielä... Siinähän sitä rupeis oleen jo valinnanvaraa ja -vaikeutta :)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
askomiko
18.10.2005 01:31:46
Diezelin Einstein on suorastaan kohtuuhintainen. Jos se o samansoundinen kun Herbert niin siinä on yksi pirun äkänen peli.
"I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot."
kimurantti1
18.10.2005 01:50:00 (muokattu 18.10.2005 01:59:49)
Niin siis hintojen olisi tarkoitus pysyä alle 2000e. Ecstacy on jo niin kallis peli että huhhuh. Varsinkin kun on kyse "vain" 2 ja puoli-kanavaisesta styrkkarista. Kyllähän sen soundi on mitä on, mutta toinen kysymys onkin onko ihan sen hinnan väärti. Soldanoihin en ole tutustunutkaan -> "Ei kultainen Google, jää unholaan..."

Minkä hintaisia Einsteinit on? Ei ainakaan Tube Soundsin sivuilla ollut vielä mitään hintoja.

Edit: Jaaha, Soldanojen hinnat menee niin sanotusti yli budjetin ja myös yli hilseen. Mikä noissa maksaa?
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
kimurantti1
18.10.2005 02:07:07 (muokattu 18.10.2005 02:07:57)
Kyllä menee 2000e nuppi vielä yli budjetin, vaikka ainahan sitä voisi vielä vähän tehdä hommia ja kasata rahaa...aargh.

Onhan toi 2000e aika halpa hinta jos otetaan huomioon että maksaa Musamaailmassa sen 3600e, mutta kyllä saa olla aika ihmeellinen vempain kun hintaa on tuon verran. Ei ainakaan paperilla näyttänyt yhtän sen kummoisemmalta vehkeeltä kuin muutkaan 2,5 kanavaiset vahvistimet. Mä en epäile etteikö tossa olisi pirun hyvä soundi, mutta mitä niin ihmeellistä tuossa teidän mielestä on vastineeksi tähtitieteelliselle hinnalle?
otto_t
18.10.2005 02:07:15
Minkälaiseen menoon olet ylipäätään vahvistinta hakemassa?
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
McNulty
18.10.2005 02:08:22
Itse jos lähtisin nupikkaa hommaamaan, ja jollei rahat Bognerin Ekstaasiin riittäisi, niin Diezel Herbert olisi meikäläisen valinta. Sellaista pääsin kerran (ei ois pitänyt...) testaamaan ja se oli kyllä LOISTAVA. Ymmärsin heti miksi Richie Samborakin suosii Diezel Herbertiä. Se kuulostaa hyvältä, se näyttää hyvältä, se tuntuu hyvältä... se ON hyvä :) Cleanit oli jotain Fender/Vox-tyyppistä osastoa, säröjä olikin sitten vanhasta putkimarsusta aina rectoon asti ja kaikkea siltä väliltä. Jollei sillä taivu musa kuin musa, niin ei sitten millään.

Yksi kova sana vois olla Framus Dragon/Cobra, vaikkakin ne on hevimiesten suosiossa, lähtee niistä paljon muutakin irti.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
kimurantti1
18.10.2005 02:09:36 (muokattu 18.10.2005 02:11:02)
Minkälaiseen menoon olet ylipäätään vahvistinta hakemassa?

Sehän siinä onkin ongelma: Aivan kaikkeen. Ehkei aivan kuolonmetallisäröihin asti tarvitse mennä, mutta kaikki jazzista countryyn ja bluesista rockin kautta vähän hevimpäänkin menoon...

Yksi kova sana vois olla Framus Dragon/Cobra, vaikkakin ne on hevimiesten suosiossa, lähtee niistä paljon muutakin irti.

Mut jätti ainakin vähän kylmäksi. Tiedä sitten oliko vika vahvistimessa vai käyttäjässä...
oiva tumpeloinen
18.10.2005 02:11:13
Sehän siinä onkin ongelma: Aivan kaikkeen. Ehkei aivan kuolonmetallisäröihin asti tarvitse mennä, mutta kaikki jazzista countryyn ja bluesista rockin kautta vähän hevimpäänkin menoon...

Piiviin SISO ;)

Ainakin Morse tuntuu pärjäävän........
kimurantti1
18.10.2005 02:13:11 (muokattu 18.10.2005 02:17:17)
Piiviin SISO ;)

Ainakin Morse tuntuu pärjäävän........

Soundihan lähtee sormista;) Ja mä en ole Morse (valitettavasti).

Missä hinnoissa noi Herbertit ja Einsteinit oikein menee? En millään meinaa netistä löytää edes suuntaa antavia hintoja.
otto_t
18.10.2005 02:13:53

Kolme kirjainta; VHT. ;)
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
McNulty
18.10.2005 02:20:19
Vaikka Diezelin sivuilla itse kehuvatkin Herbietä näin: "The HERBERT has 3 different, perfectly independent preamps, which permit it to tweak the sound for all possible music styles. The HERBERT delivers easily from clean to crunsh to ultra gain sounds without much impact to the volume of the amp. The basic concept is to get all possible sounds at minimum tweaking trouble, without compromises."

Allekirjoitan tuon kyllä 100%. Minä sain siitä ulos country-twangia (strato SC-tallamikillä), bluesrouhetta (straton kaulamikillä), kermaiset overdrive-leadit (LesPaulilla, sekä kaula+tallamikit), rockit ja hardrockit/heavyt (Lespalla ja Stratolla lähti niin Purplet, Bon Jovit, SRV:t kuin Iron Maidenit), ja sitten hi-gain osasto irtosi aikas kivuttomasti LP:n omalla tallamikillä (HB-L, eli ei mikään maailman kuumin mikki)

Jazzeja en kauheasti kokeillut, mitä nyt nopeasti lespalla kaulamikki päällä ja tonea pois. Kyllä ainakin Minor Swingin alku kuulosti hunajalta. Sen enempää en testaillut Herbietä jazziin. Sanoisin kuitenkin että se oli yksi monipuolisimpia laitteita mitä olen koskaan soitellut.
kimurantti1
18.10.2005 02:23:46 (muokattu 18.10.2005 02:33:09)
Nämä olen testannut:
Laney VH100R
Engl Powerball
Engl Savage
Mesa/Boogie F-50
Carvin Legacy

Nämä pitäisi vielä testata:
Orange Rockverb
Mesa/Boogie Stiletto Deuce
Mesa/Boogie Nomad 100
Hughes & Kettner Trilogy
Brunetti 059
Brunetti XL R-Evo
Rivera Quiana Head
VHT Two Fifty/ST Head

Laney ja Englit on pois laskuista. Legacy ja Mesan F-50 todettu potentiaalisiksi vaihtoehdoiksi. Nomadia ei valmisteta enkä ole tässä parin kuukauden aikana käytettynä yhtäkään nähnyt. Mutta missäs noita muita sitten testata kun Tampereella asun eikä ole varaa lähteä muihin kaupunkeihin reissuille, menee muuten vahvistinrahat matkustamiseen. Yhdellä Helsingin reissulla toki pääsisi Trilogyn, Rockverbin ja VHT:n testaamaan mutta sekin on oma projektinsa kun ei kaupunkia tunne kovinkaan paljoa.
oiva tumpeloinen
18.10.2005 02:39:18 (muokattu 18.10.2005 02:40:00)
Nämä pitäisi vielä testata:
Orange Rockverb
Mesa/Boogie Nomad 100
Hughes & Kettner Trilogy
Brunetti 059
Brunetti XL R-Evo
Rivera Quiana Head
VHT Two Fifty/ST Head

Laney ja Englit on pois laskuista. Legacy ja Mesan F-50 todettu potentiaalisiksi vaihtoehdoiksi. Nomadia ei valmisteta enkä ole tässä parin kuukauden aikana käytettynä yhtäkään nähnyt. Mutta missäs noita muita sitten testata kun Tampereella asun eikä ole varaa lähteä muihin kaupunkeihin reissuille, menee muuten vahvistinrahat matkustamiseen. Yhdellä Helsingin reissulla toki pääsisi Trilogyn, Rockverbin ja VHT:n testaamaan mutta sekin on oma projektinsa kun ei kaupunkia tunne kovinkaan paljoa.

Lisää tuohon listaan vielä nuo Mesat. Noi Brunetit ja Riveran saat todennäköisesti unohtaa, eipä oo ainakaan itselle vastaan kävellyt....

....jollain oli täällä kartta Stadin puljuista. Sillä pitäis vaivattomasti löytää. Jos siis haluaa täällä päin vierailla.

Edit: siis Mesa, ei Mesat =)
kimurantti1
18.10.2005 02:44:04 (muokattu 18.10.2005 02:54:54)
Lisää tuohon listaan vielä nuo Mesat. Noi Brunetit ja Riveran saat todennäköisesti unohtaa, eipä oo ainakaan itselle vastaan kävellyt....

....jollain oli täällä kartta Stadin puljuista. Sillä pitäis vaivattomasti löytää. Jos siis haluaa täällä päin vierailla.

Edit: siis Mesa, ei Mesat =)

Niin vähän arvelinkin. Kävin kyllä Levytukussa yhdellä Hesan reissulla testaamassa VH100:sta ja Mesan F-50:tä. Ihan rauhassa sain testata kun Pasi Treen Musiikista oli ilmoittanut että tulen käymään, mutta kun ei mitään testihuonetta ole eikä liikkeessä voi availla joten en sitten tiedä kuinka hyvää kuvaa varsinkaan Mesan aivan hemmetin kovaäänisistä vahvareista siellä saa.

Se kartta on tuolla yhdessä FAQ:ssa ja sen avulla sinne Levytukkuun suunnistinkin :)

Eli nyt lista näyttäisi tältä:

Carvin Legacy Head
Mesa/Boogie F-50

Orange Rockverb
VHT Fifty/ST Head
Hughes & Kettner Trilogy
Viper51
18.10.2005 21:16:30
Levytukusta on aika lyhyt matka F-musiikkiin, jossa ainakin vähän aikaa sitten oli H&K:n vahvarit aika hyvin edustettuina.

Heh! Pitäis lopettaa tämä Mnetin selailu. Vähän aikaa sitten olin onnellinen Krank:in omistaja, mutta nyt on alkanut tehdä mieli Engl:iä ja Framusta :)
LaXu
18.10.2005 21:31:24
Stileton minä tiputtaisin suoraan pois. Sitä mainostettua Brittisoundia en Stiletosta löytänyt kirveelläkään.. Eivät ole huonoja vahvareita, mutta samassa hintaluokassa on paljon parempiakin. Ei oikein säväyttänyt millään tasolla.

Mesa Lone Star Classic sen sijaan kannattaa testata. Guitarbargainsista sen saisi about pariin tonniin. Vaikka sitä mainostetaan nimenomaan puhdas/kevytroso vahvarina, sain itse siitä oikein kivasti laulavat särösoundit ja rouheat hard rock/metalli rytmisäröt irti.

Orange Rockerverbit on jees ja eipä tuo H&K Trilogykaan huono ole. Sitä tosin olen vain pienillä volyymeilla testannut ja silloin se ei mielestäni oikein Triamp Mk2:lle pärjännyt (vaan on hintaerokin aika roima), mutta vähän isommilla volyymeilla luulisi heräävän eloon.
Antti1
18.10.2005 22:21:39
Toi Legacy on siitä huono vehje, että niitä tarvitsisi oikeastaan kaksi. Toisesta sellainen kiva komppisärö ja toisesta taas paksuja leadeja. Samoilla säädöillä ei saa sitten millään sitä parasta leadisoundia ja komppisoundia säröillä.

Trilogya taasen "vaivaa" sellainen hieman kireä saksalaistyyppinen yläpää. Ei kuitenkaan ihan yhtä paha, kuin esim. Screamerissa. Monipuolisuutta sitten taas löytyykin yllinkyllin, sekä toiminnoissa että soundeissa. Ei lähde kuitenkaan Legacya vastaavaa leadisoundia.

F-50 taitaa olla puolestaan aika kranttu kaappien suhteen. Kannattaa koittaa jotain muhkeasoundista suljettua kaappia tuon kanssa (esim. Greenbackeilla, G12H:lla, tai Blackshadoweilla varustettua), sillä puoliavoimilla tuosta on jäänyt erittäin huono kuva. Soundi puoliavoimella oli todella kova ja ponneton, soittelisin rehellisesti sanottuna mieluummin vaikka V-Ampilla.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
kimurantti1
18.10.2005 23:03:45
Stileton minä tiputtaisin suoraan pois. Sitä mainostettua Brittisoundia en Stiletosta löytänyt kirveelläkään.. Eivät ole huonoja vahvareita, mutta samassa hintaluokassa on paljon parempiakin.

En mä siitä sen "brittisoundin" takia olekaan kiinnostunut. Mitä parempia samassa hintaluokassa sun mielestä sitten on?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)