Aihe: Idols..
1 2 3
moka
06.10.2005 14:50:47
Yön pahin painajainen: Ajatella, jos osallistuisi tuollaiseen kisaan, sattuisi voittamaan, erehtyisi laittamaan nimen sopivaan paperiin ja olisi loppuelämän tuomittu laulamaan jokaisen Asikaisen tekemän kappaleen joka ikisessä sudenpentujen kurpitsajuhlassa mikä vaan maasta löytyy.. "yy-kaa-koo - Perhonen , tatuoituna rintaan - äyäyäyäy." …Ilta toisensa jälkeen runneltu sielu raahautuisi lavalle vääntäen tuskanirvistyksen vääristämille kasvoille irvokkaan hymyn. Palan kurkusta nielaisten päästää vaimean itkunsekaisen voihkaisun samalla mielessään katkerasti syntymäänsä katuen. Tietäen, ettei mikään koskaan enää palaa ennalleen.. Kuinka jokainen ilta toisensa jälkeen alkaa tuolla kammottavalla vaimealla kuiskauksella: "yy-kaa-koo".. Ja perhonen lentää taas.
Ajatuksestakin nousee kylmä hiki!
No joooo... tuollekin formaatille näkyy olevan vähintäänkin riittävästi tilausta, kuin myös Asikaisen kappaleille, joten en niitä sen enempää arvostele. Kunhan heitin vaan oman painajaiseni ilmoille. Ja niinhän se menee, et sit vast ku itellä on tarpeeks meriittiä, on varaa alkaa arvostelemaan muita. (poislukien tietysti kriitikot, jotka ovatkin jumalan reinkarnaatioita ja siksi etuoikeutettuja tässä maallisessa sauvakävelyn loputtomassa keppien kalskeessa, kohti lopullista tuonenportin idols valintaa)
Älä suunnittele mitään - vituiks se menee kuitenkin.
lxi
06.10.2005 16:29:40
Muistaako joku sen erään ulkomaisen idols-voittajan, joka lauloi todella hienosti ja näytti ihan hobitille..? (TV:ssä oli joku eri maiden idols-voittajien keskinäinen kilpailu.) Siinä tyypissä oli oikeesti jotain sisäistä loistetta! Kiitos ja kunnia meni kerrankin oikeaan osoitteeseen kaikkien niiden kimittävien kiiltokuvapoikien nenän edestä...

Muistaa, heppu oli norjalainen mutta nimeään en muista. Tosiaan aika "ruokkoamaton" olemus mutta voi he-le-vet-ti mikä äijä laulamaan.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
ezki82
06.10.2005 17:08:40
nimeään en muista...

Kurt Nilsen
Huominen on monesti viikon kiireisin päevä.
Max-X
06.10.2005 17:33:22
Heh ;) Ei sitä kauneutta välttämättä tarvii (jos on mies).

tarkoitinkin valovoimaa ja karismaa...
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
jogo3000
11.10.2005 13:05:44

Idolsista täytyy sanoa sen verran että se on kuitenkin kaikesta huolimatta laulukilpailu. Mielestäni tässä vaiheessa kisassa ei ole oikeastaan enää mukana varsinaisesti huonoja laulajia ollenkaan. Mainiota kuunneltavaa oli ainakin viime viikonlopun ohjelmat, vaikken tuon tyyppisestä musiikista pidäkään.
ninmari
11.10.2005 16:00:42
Yön pahin painajainen: Ajatella, jos osallistuisi tuollaiseen kisaan, sattuisi voittamaan, erehtyisi laittamaan nimen sopivaan paperiin ja olisi loppuelämän tuomittu laulamaan jokaisen Asikaisen tekemän kappaleen joka ikisessä sudenpentujen kurpitsajuhlassa mikä vaan maasta löytyy.. "yy-kaa-koo - Perhonen , tatuoituna rintaan - äyäyäyäy." …Ilta toisensa jälkeen runneltu sielu raahautuisi lavalle vääntäen tuskanirvistyksen vääristämille kasvoille irvokkaan hymyn. Palan kurkusta nielaisten päästää vaimean itkunsekaisen voihkaisun samalla mielessään katkerasti syntymäänsä katuen. Tietäen, ettei mikään koskaan enää palaa ennalleen.. Kuinka jokainen ilta toisensa jälkeen alkaa tuolla kammottavalla vaimealla kuiskauksella: "yy-kaa-koo".. Ja perhonen lentää taas.
Ajatuksestakin nousee kylmä hiki!
No joooo... tuollekin formaatille näkyy olevan vähintäänkin riittävästi tilausta, kuin myös Asikaisen kappaleille, joten en niitä sen enempää arvostele. Kunhan heitin vaan oman painajaiseni ilmoille. Ja niinhän se menee, et sit vast ku itellä on tarpeeks meriittiä, on varaa alkaa arvostelemaan muita. (poislukien tietysti kriitikot, jotka ovatkin jumalan reinkarnaatioita ja siksi etuoikeutettuja tässä maallisessa sauvakävelyn loputtomassa keppien kalskeessa, kohti lopullista tuonenportin idols valintaa)

Oli pakko antaa tästä plussa!=) Hienosti kirjoitettu!+++
__
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
nikomati
12.10.2005 10:59:09

En osallistunut, mutta myönnän jopa harkinneeni. On ollut bänitouhut jo pidemmän aikaa niin huonolla tolalla, että taidan ensi vuonna mennä! ...tai sit en mee. :D
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
larinparaske
12.10.2005 14:17:29

Harmi vaan kun n. 30% laulajista onnistui pysymään nuotissa ;-)

Mikäs harmi se on, eikös nuotissa pysyminen oo ihan plussaa.

30% on aika kova prosentti, jos ajatellaan laulajia noin ylipäätään. Pienet vireonkelmat ei nykyteknologialla enää haittaa, ja täytyy sanoa, ettei niihin kyllä mun mielestä ole maailma kaatunut ennen autotunejakaan.

No, en katsonut itse ohjelmaa, alkukierrosten jälkeen siitä mun mielestä vähän katoaa mielenkiinto :)
I want to be the king and queen of cheese
insight
12.10.2005 14:20:48

No, en katsonut itse ohjelmaa, alkukierrosten jälkeen siitä mun mielestä vähän katoaa mielenkiinto :)

Näin tekee.
jogo3000
13.10.2005 14:06:58

Harmi vaan kun n. 30% laulajista onnistui pysymään nuotissa ;-)

Enpä viremittarin kanssa ohjelmaa seurannut, mutta ei kyllä useimmilla kilpailijoilla hirveän pahaa epävirettä kuulunut enää viime jaksossa.
IommI
14.10.2005 11:43:01
Olen myös huomannut että laulaisin paremmin kuin ne useat toivottomat karaoke kingit... paras näistä yrittäjistä oli tämä Ilmajokinen joka veti kyllä koko sydämmellänsä.. jos kyseisen jakson olette nähneet. Helvetin hyvää komediaa ne alkukarsinnat kuitenkin on..
Mitään mitä ei ymmärrä ei tartte allekirjottaa..
jogo3000
18.10.2005 00:00:11

Heh, itse olen ajatellut meneväni sinne ihan läpällä koska mielestäni koko idols touhu on niin naurettava. Menisin kyllä mutta kaverin haluaisin mukaan, olen jopa muutamalta kysellytkin. Mutta enköhän mä saa jotai kaveria järkättyä ensi idols kilpailuihin menessä, mutta siis ihan läpällä vaan...

Eiköhän aika iso osa niistä huonommista esityksistä ole juuri tuommoisella motiivilla tehtyjä.
Lusene
22.10.2005 16:14:28
Mutta kyllä tässä vaiheessa kilpailijat laulavat jo hienosti. Itse ainakin tykkään seurata.
Älä lue historiaa.....tee sitä!!
Osteri
22.10.2005 21:54:28
Katri Ylander veti todella hyvin. Seuraavat kovat ovat Hanna Kommeri ja Katariina Kallio.
Mulla on nauhalla viime Idlosin Emmi Pakkanen / Wuthering Heights ja vertaan nykyisiä suorittajia tietysti tähän. Vielä ei ole Emmin voittanutta. Hyvä Idols joka tapauksessa.
Tike
23.10.2005 16:57:32
Ei, en mie menny osallistumaan. Miun tuttu koulutoveri on kyl siel jatkossa, Joonas Saarela. Varmaa ainoa kerta kun olen ollu tuomaristonkanssa erimieltä, en tajuu mite hän pääs noi pitkälle. On hän koulun näytelmis laulanu jonkunverran paremmin kun tuolla. Nojaa, menee pia offiksi.
Mie kyllä olisin halunnu sinne, tuomaristoneteen, haluaisin oikeaa palautetta laulutaidostani. Mutta en millään halua kameroihin tai jatkoon. Ei kiinnosta yhtään. Koska se riski oli, ni en menny. Myöskin, ennen minä olen ollut kova poika jännittämään. Vaikka, osin, mutta vain osin, olen kehittynyt selviämään siitä.
"Laulelee kävellessään, kirjoittaa runoja ja lauluja vihkoon ihmeellisesti väistellen lyhtypylväitä. :P"
maelstrom
28.10.2005 00:27:31
Ei Idols-menestys mielestäni millään tavalla poissulje omaa taiteellista itsekunnioitusta ja omaa tekemistä, pikemminkin se voi avata väylän toteuttaa itseään paremmin kuin muuten olisi mahdollisuus.
Joku formaatin ja tuottajan julkisesti haukkuva Idols-voittaja, joka sanoo osallistuneensa koko kilpaan vain kannanottona nykymaailman kaupallistumista ja kertakäyttökulttuuria vastaan (ja lisää vastaavaa lässytystä) saisi varmasti aika paljon palstatilaa ja kyllä sitä "omaa juttuaankin" saa sitten tehdä ihan eri tavalla kuin olohuoneessaan vanha landola kourassa, kun joku haluaa sainata sut johonkin sellaisella diilillä, että saat tehdä mitä huvittaa. Onhan kuitenkin varmaan sen verran mainetta julkisuudessa kerätty, että ottajia olisi.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Janus
28.10.2005 14:00:44
Joku formaatin ja tuottajan julkisesti haukkuva Idols-voittaja, joka sanoo osallistuneensa koko kilpaan vain kannanottona nykymaailman kaupallistumista ja kertakäyttökulttuuria vastaan (ja lisää vastaavaa lässytystä) saisi varmasti aika paljon palstatilaa ja kyllä sitä "omaa juttuaankin" saa sitten tehdä ihan eri tavalla kuin olohuoneessaan vanha landola kourassa, kun joku haluaa sainata sut johonkin sellaisella diilillä, että saat tehdä mitä huvittaa.

Juu, mutta tässä tapauksessa kilpailija ei saa ottaa kilpailevaa diiliä vastaan. Sitovat sopimukset mahdollisen voiton varalta allekirjoitutetaan jo semifinaalivaiheessa.
Magiz
30.10.2005 23:31:55
heh, meijän roni pääs finaaliin. :D jes.
Whatever happens, happens.
Max-X
01.11.2005 20:05:08
meitsi on säälittävä... stressaan vain siitä, että kunpa tämä pete ei pääsisi levyttämään. siinä on nimittäin seuraava cristian forss. kamalaa.
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)