Laitan nyt tähän samaan ketjuun kun en uutta viitsi tehdä. Eli, meikän pitäisi oikeasti ruveta pitämään parillekkin jannulle rumputunteja. Kumpikin on jonkun verran soittanut, joten nyt vaan pitäisi saada vähän vinkkiä siitä mitä sisällyttäisi soittelusessioihin. Ajattelin aloittaa ihan ergonomian ja tekniikan tarkastelusta edeten itse soiton tarkasteluun peruskompin kautta. Sitten lyö vähän päässä tyhjää mitä keksisi. Vinkkejä? Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Laitan nyt tähän samaan ketjuun kun en uutta viitsi tehdä. Eli, meikän pitäisi oikeasti ruveta pitämään parillekkin jannulle rumputunteja. Kumpikin on jonkun verran soittanut, joten nyt vaan pitäisi saada vähän vinkkiä siitä mitä sisällyttäisi soittelusessioihin. Ajattelin aloittaa ihan ergonomian ja tekniikan tarkastelusta edeten itse soiton tarkasteluun peruskompin kautta. Sitten lyö vähän päässä tyhjää mitä keksisi. Vinkkejä? Luultavasti tulet viimeistään tuon peruskomppi-vaiheen aikana huomaamaan, mikä niiden oppilaiden soitossa on pielessä, ja siitä pääset sitten kätevästi eteenpäin. Joku tai jotkut näistä kusee kuitenkin: rentous, settibalanssi, iskujen yhdenaikaisuus, dynamiikka, vasuri. ;) Sitten opetat treenejä, jotka ite oot havainnut tehokkaiksi. Voit ottaa avuksi vaikkapa Syncopationin. Kannattaa myös kysellä oppilailta, josko heillä olisi mielessä jotain ihan erityistä osa-aluetta, jota he haluavat parantaa. Itse pidin hyödyllisenä myös sellaista soittotuntia, että kuunneltiin soitto-open kanssa nauhalta mielestäni hyviä rumpaleita ja rumpuraitoja, ja käytiin läpi minkä takia joku kuulostaa hyvältä / miten joku juttu soitetaan.. Kuten sanoin jo aiemmin, mielestäni opetus saa rönsyillä soittotunneilla jonkin verran. Ja jotain hienoja lickejä ja jippojakin voi näyttää harvakseltaan, niin pysyy mielenkiinto ja motivaatio yllä. Rautiaisen Tommilla on tapana antaa soittotunti ilmaiseksi, jos oppilas vetää ekalla kerralla oikein jonkun hankalan rytmityksen / independence-hässäkän.. ei kuulemma ole moni saanut Tommin rahoja vietyä, mutta kyseinen rituaali tuo soittotunteihin oman piristävän lisänsä.. :) |
Laitan nyt tähän samaan ketjuun kun en uutta viitsi tehdä. Eli, meikän pitäisi oikeasti ruveta pitämään parillekkin jannulle rumputunteja. Kumpikin on jonkun verran soittanut, joten nyt vaan pitäisi saada vähän vinkkiä siitä mitä sisällyttäisi soittelusessioihin. Ajattelin aloittaa ihan ergonomian ja tekniikan tarkastelusta edeten itse soiton tarkasteluun peruskompin kautta. Sitten lyö vähän päässä tyhjää mitä keksisi. Vinkkejä? Ota Leevi Leppänen : rokkaavat rummut tukiopettajaksi. Sen kun kahlaa läpi, niin on jo aika tekijä. 2`n 4 |
Ota Leevi Leppänen : rokkaavat rummut tukiopettajaksi. Sen kun kahlaa läpi, niin on jo aika tekijä. Näin teen ite kahden oppilaani kanssa. Hävettää kyllä antaa tunteja kun itse on tällä tasolla, mutta ihan hauskaakin se on. Sitten oon kattonu esim. settiasettelua ja tekniikkaa. Ja kehottanut vaan "sähläämänkin" rumpujen kanssa. Munletti on mulletti |