Aihe: Hiljaisia crasheja
1 2 3
Kosminen
16.10.2005 19:40:55 (muokattu 16.10.2005 19:43:22)

Ookoo. Eli ongelmana on se, että Stagg DH exotic crasheista tuntuu lähtevän liikaa meteliä. Onko olemassa jotain hiljaisia laatucrasheja, jotka soveltuisivat myös komppaamiseen?

EDIT: Ei mitään splashia kuitenkaan, vaan hyviä rockmusiikin soittoon sopivia lautasia, jotka ei kuitenkaan ihan valtavaa meteliä pidä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
anzelmosm
16.10.2005 19:52:55

Meinlin generation-x sarjan thomas langin signature krässit on ainakin hiljasia. Eri asia sitten miten ne sopii mihinkin. Jos minulta kysytään niin kaikki sopii kaikkeen kunhan sen sinne tunkee vaan. Tuskin sitä kukaan tulee valittaan että "tuohon nauhotukseen ihan paskan kuulonen tuo saundi". Jos tulee niin sitten voi kyllä kattoa omaa napaansa.
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
Youni
16.10.2005 19:53:52
Itse komppaan DH Exoticciin, mutta 14 tuumaiseen. Kuulostaa ideana oudolta, mutta mielestäni käytännössä hyvältä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
DimensionZ
16.10.2005 19:55:19

Käytännössä mikä vaan todella ohut crash huippuvalmistajilta. Koon ei tarvi edes välttämättä olla mikään pieni, päinvastoin isoista ohuista symbaaleista saa mitä monipuolisempia ääniä hiljaa soittaessa. Paino on siis sanoilla todella ohut. Muista, että niitä pitää myös soittaa hiljaa jos haluaa, että ne soi hiljaa.

Esimerkkejä näistä löytyy varmasti runsaasti, mutta esim. Sabianilta löytyy mielestäni todella hyvän kuulosia symbaaleita melkein mistä vaan sarjasta. Oma 17" AA Extra Thin Crash on HHX Evolution 16'' ja 18" Crashien lisäksi parasta mitä löytyy. Soivat todella kauniisti, ja soundin alapää syttyy jo sormella soittaessa. Pellit ovat siis todella ohuita. Evolutioneissa ehkä hitusen kirkkaampi yläpää kuin AAssa. Kauppaan testaamaan, mutta sanoisin, että sormella koko äänialan syttyminen on tärkein ominaisuus.
''He jumped right out of a building!!''
ddrum54
16.10.2005 20:15:31
Käytännössä mikä vaan todella ohut crash huippuvalmistajilta. Koon ei tarvi edes välttämättä olla mikään pieni, päinvastoin isoista ohuista symbaaleista saa mitä monipuolisempia ääniä hiljaa soittaessa. Paino on siis sanoilla todella ohut. Muista, että niitä pitää myös soittaa hiljaa jos haluaa, että ne soi hiljaa.

Komppia täältä. Lähtökohta on melkeen niin, että 16" on splash. 18" - 24" on crasheja. Tiukalla testillä, valmistajien ohuimpia malleja hiplaamaan. Niistä ne löytyy.

Todella hyvä pelti on Sabian Manhattan Jazz 20". Valmistaja ei leimaa tuota peltiä kumpaankaan kategoriaan. Toimii hyvin ridena ja crashina. On ohut ja herkkä.

Mulla on isoja ohuita crasheja: yllämainittu, HHX evolution 18", Zildjian dark crash thin 18". Tuu testaamaan.
2`n 4
pinkfloyd
16.10.2005 20:19:45
camberin chrash mikä tulee rydeen setin mukana voisin ehkä myydä sen sulle jonkin ajan päästä
haalleluja!!
drum-monkey
16.10.2005 20:22:43
camberin chrash mikä tulee rydeen setin mukana voisin ehkä myydä sen sulle jonkin ajan päästä

justiinsa. Se viedään varmaan käsistä!
Munletti on mulletti
ddrum54
16.10.2005 20:23:38

Se on toi camber niin top gun, että se on aivan liian kallis. : )
2`n 4
Youni
16.10.2005 20:24:18
justiinsa. Se viedään varmaan käsistä!

Repesin. Sori.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
miän vain
16.10.2005 22:49:28

Täältäkin ääni isoille ja ohuille. Merkillä ei niin väliä, mutta ylempiä sarjoja kannattaa katsella.

Paiste signature fast crash 18", siitä en luovu ikinä. Syttyy hipaisusta ja riittää silti rokkiin. 16" versio toimii myös. Sabianin AA thin 18" on kiva, samoin HHX-sarjalaiset, etenkin manhattanit. Zildjianilla on A-custom fast crasheja, mutta niiden sävy ei miellytä ainakaan minua. Kannattaa kyllä kokeilla.

Jos Staggia meinaat, kokeile SH-sarjan 17-18 tuumaisia ohuita, traditional-pinnalla. Mulle sattui helmi yksilö, kaikki eivät olleet miellyttäviä.
Live fats, die yo gnu!
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Niskamies
16.10.2005 22:51:03
Isot ja ohuet saavat täältäkin suosituksen. Sabian AA extra thinnit ja HHX evolutionit ovat tsekkaamisen arvoiset, samoin Zildjian K Dark Crash thinnit. Nyrkkisääntönä että mitä isompi pelti on, sen parempi. Jos niihin osaa lyödä kunnolla, ei möykkä ole kovinkaan iso ja saundi on hunajaa. Ja etuna vielä se että niitä voi käyttää myös ridena.
There's a fine line between stupid and clever.
Kosminen
16.10.2005 23:09:46

Kiitoksia vastauksista. Onhan nuo K:t sen verran houkuttelevia, että kai sitä pitää alkaa semmosiin isoihin lautasiin säästämään ja reenaamaan hiljaisempaa soitantaa. Ku meinaa vaan nuo bändikaverit tykätä huonoa erityisesti crashiin komppaamisesta.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
J. Cool
16.10.2005 23:54:17

a-custom fast crash 17" on aivan ylivoimanen pelti halutuilla ominaisuuksilla.
Hyvi ruuvaa!
HeavyMachinery
17.10.2005 15:23:05

Masterworksin 19 thin crash.... Jotenkin itse puolsin aikoinaan 14-16 rässejä nyt on vähän se suunta että en kusekaan alle 17 suuntaan 20 haluaisin ja mielellään joku thin paksuus...
Minä tiedän - siis pelkään !
Bobana
17.10.2005 16:11:44 (muokattu 17.10.2005 16:13:09)
Paiste Signature NEW Reflector 16" Full Crash.
On mulla myynnissä. Osta pois.

Tää on hiljanen ja ohut pelti. Brilliant finish eli hiottu niinkuin Reflectorit ovat.
Kämmäsin totaalisesti tätä ostaessani kun en sen enempää viitsinyt sitä liikkeessä hakata. Tuntui aluksi hyvältä mutta mulle loppuu volyymit kesken. Tällä pellillä on 6kk takuuta jäljellä ja kuitti tästä tulee mukaan.
Pistä pikaa jos kiinnostaa.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
moderndrummer88
17.10.2005 18:12:54
paiste dimensions 18" thin crash, syttyy jo sormen lyönnillä ja symbaalin kuvauksessakin jo sanotaan että sopii hiljaiseen ja akustiseen soittoon hyvin, tosin kyllä siitä mökääkin irtoaa kun tarpeeksi käskee
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
moderndrummer88
17.10.2005 19:39:51
Oletko verrannut johonkin oikeasti helposti syttyvään crashiin? Vaikkapa Sabianin AA extra thinneihin tai Zildjian K Dark Crash Thinneihin? Niihin verrattuna toi ei todellakaan syty helposti.

niskis olen pettynyt sinuun!!! yli tunti kerkesi mennä ennen kuin haukuit ehdotukseni lyttyyn
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Niskamies
17.10.2005 20:11:36
niskis olen pettynyt sinuun!!! yli tunti kerkesi mennä ennen kuin haukuit ehdotukseni lyttyyn

Ihan vaan siitä syystä että toi ei todellakaan ole helpostisyttyvä tai hiljanen pelti. Valitettavasti joudun Dimensioneita kuuntelamaan viikottain.
There's a fine line between stupid and clever.
WyW
17.10.2005 20:23:22

Itseltänikin ääni isoille thin crasheille. Taannoin hommasin Meinl Byzancen 19" medium thin crashin juurikin tavoitteena laskea tuota voluumia keikoilla. Siinä onnistuin nähdäkseni ihan hyvin.

Thinneis o se hyvä puoli et niit ei kovin kummosesti tarvi sipasta että niistä lähtee crashmäinen ääni.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)