Aihe: King Crimsonin uudempi materiaali
1
Nuages
17.10.2005 18:16:51 (muokattu 17.10.2005 18:18:08)
Onko kukaan kokeillut soitella Crimsojen uudempaa materiaalia? Mielenkiintoinen vire on herroilla kitaroissaan. Omien tietojeni mukaan vire on (ainakin Frippillä) CGDAEG. Tosin Belew taisi jossain mainita käyttävänsä itse jotain toista virettä. Onko kukaan tapellut noiden biisien kanssa. FraKctured on ainakin aika veemäinen..
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
lxi
17.10.2005 18:25:27
Minä olen ainakin Level Fiven, Eyes Wide Openin, The ConstruKction of Lightin ja jokusen muun uudemman biisin kanssa tapellut jonkin verran. En mitenkään "alusta loppuun silmät kiinni"-tyylillä, mutta plokkaillut ja treenannut osia sieltä täältä.

Frippillä on tosiaan ollut kitara CGDAEG-vireessä 90-luvulta lähtien (vai oliko peräti jo joillain kasarilevyillä?), mutta Belew soittaa tietääkseni ihan perusvireellä (ainakin yleisesti ottaen).
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Nuages
17.10.2005 18:30:05 (muokattu 17.10.2005 18:35:20)
Tuo ConstruKction on kyllä ainakin aivan liian paha mulle. En uskalla ees kokeilla. Opettele Belewin soolo Happy With...-biisistä. ;)

EDIT: Ei muuten Belew soita perusvireellä. Yksi kieli taisi olla hänelläkin spesiaalimmin viritetty. En nyt muista tarkemmin...
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)