Miten ne välilehdet toimii? Miten ne saa? Joo. |
dewil 17.10.2005 16:37:25 | |
---|
bookmarks->bookmark this page ->bookmarks toolbar folder Don´t Clone The Beat. Own The Beat. |
askomiko 17.10.2005 18:25:14 | |
---|
Jos on nörtti jolla on isot silmälasit, kannattaa käyttää Operaa, koska Operalla saa talteen koko session, eli kaikki ne 20 sivua joilla rellestät yhtäaikaa. Jos tarvii sammuttaa kone välillä ni rellestys jatkuu samasta pisteestä, ei tarvi etsiä missäs kaikkialla sitä olikaan menossa. Hiirijuttujen kanssa tärkein asia miksi ite käytän tätä. Syön myös pitsaa. (En juo kokista.) "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
-septimisti- 17.10.2005 18:37:05 (muokattu 17.10.2005 21:39:17) | |
---|
Itse en ole koskaan päässyt noiden hiirieleiden kanssa sinuiksi. Eipä sillä että olisin edes koittanut opetella. Vinkkejä alkuun pääsemiseksi? Firefoxin otin koneelle silloin kuin se 1.0 versioonsa pääsi ja ihan oikeasti yritin päästä sen kanssa sinuiksi, mutta en vain pitänyt siitä -> takaisin operaan. Tämä nyt vain on niin käsittämättömän hyvä ja loogisesti toimiva. Asetuksia tosin olen joutunut jonkinverran säätämään, mutta oli se sen arvoista. |
lxi 17.10.2005 20:13:35 (muokattu 17.10.2005 20:15:14) | |
---|
Itse en ole koskaan päässyt noiden hiirieleiden kanssa sinuiksi. Eipä sillä että olisin edes koittanut opetella. Vinkkejä alkuun pääsemiseksi? Minulle tärkeimmät hiirieleet ovat seuraavat: - oikea nappi pohjaan ja vasemman napin klikkaus = taaksepäin sivuhistoriassa - sama toisinpäin, eli vasen nappi pohjaan ja oikean napin klikkaus = eteenpäin sivuhistoriassa. Näitä kahta voi yhdellä pohjaanpainalluksella nakuttaa niin pitkään kuin sivuhistoriaa riittää. Operan joissain versioissa (muistaakseni 7.54:ää uudemmat mutta kasiversiota vanhemmat) on valitettavasti nykyään automaatti-reload, eli masiina saattaa alkaa lataamaan sivuja välimuistin sijasta uudelleen netin yli palvelimelta, mikä hidastaa inhasti tätä selaamista. Näissä on bonuksena vielä tuo askomikonkin mainitsema hakemistoselaus: kun on hakemistollinen vaikkapa kuvia, jotka haluaa selata järjestyksessä läpi, voit avata ensimmäisen kuvan ja alkaa käymään hakemistoa läpi eteenpäin-hiirieleellä. Ei tarvitse avata kuvaa, mennä takaisin hakemistoon, avata toista kuvaa, mennä takaisin hakemistoon jne. vaan kuvat aukeavat suoraan toistensa perään. (EDIT: ylläoleva toiminto toimii muissakin tilanteissa useimmiten älykkäästi, esimerkiki m.netin ketjuissa eteenpäin-hiiriele siirtyy automaagisesti ketjun seuraavalle sivulle.) - oikea nappi pohjaan, hiiren liike ylös ja alas = uudelleenlataus. Käyttämäni Operan versio ei automaattisesti uudelleenlataa sivuja kun palaan niihin sivuhistoriassa, joten tätä tulee käytettyä esimerkiksi m.netissä paljon. - oikea nappi pohjaan, hiiri oikealle, vasemmalle ja taas oikealle = sulkee tämänhetkisen välilehden. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Kemppilä 17.10.2005 20:17:43 | |
---|
oikea nappi pohjaan, hiiri oikealle, vasemmalle ja taas oikealle = sulkee tämänhetkisen välilehden. Tai oikea nappi pohjaan ja hiiri alas ja oikealle. Niinkun piirtää ällän (L). "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
Timo JM 17.10.2005 21:48:51 (muokattu 17.10.2005 21:52:36) | |
---|
Nyt olisi yksi kysymys Operasta: Eli kuinka saan jokaisen sivun aukeamaan automaattisesti uuteen ikkunaan? Tuntuu, ettei Asetukset/Lisäasetukset/Selaaminen välilehden rukseilla ole vaikutusta. ...siis mun mielestä. |
Kemppilä 17.10.2005 21:58:16 | |
---|
Nyt olisi yksi kysymys Operasta: Eli kuinka saan jokaisen sivun aukeamaan automaattisesti uuteen ikkunaan? Tuntuu, ettei Asetukset/Lisäasetukset/Selaaminen välilehden rukseilla ole vaikutusta. En kyllä ihan heti löytäny tommosta toimintoo. Mie käytän tuota että se aukasee keskimmäisellä hiirennapilla linkin uuteen välilehteen. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
askomiko 17.10.2005 22:30:31 | |
---|
Nyt olisi yksi kysymys Operasta: Eli kuinka saan jokaisen sivun aukeamaan automaattisesti uuteen ikkunaan? Tuntuu, ettei Asetukset/Lisäasetukset/Selaaminen välilehden rukseilla ole vaikutusta. Ite käytän myös tuota notta keskinappi avaa uuteen ikkunaan. Ja keskinapilla myös suljen kun klikkaa tuolta palkista ikkunaa. Ei siis vakiona vaan näin säätelin. - oikea nappi pohjaan, hiiri oikealle, vasemmalle ja taas oikealle = sulkee tämänhetkisen välilehden. Juu, mutta suljin monesti vahingossa, joten otin tuon pois käytöstä ja käytän keskinappia. rok. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
lxi 17.10.2005 23:04:35 | |
---|
Tai oikea nappi pohjaan ja hiiri alas ja oikealle. Niinkun piirtää ällän (L). Jep -- itse vain aina unohdan mikä noista symmetrisistä on mikäkin (ylös-oikea, ylös-vasen, alas-oikea, alas-vasen), joten totuin tuohon vaihtoehtoiseen tapaan nopeammin. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Rakkikoira 18.10.2005 07:05:23 (muokattu 18.10.2005 07:09:10) | |
---|
Firefoxia hetken testasin. Huonot: - Sivuhistoria ja näitten poisto - Sivu pomppaa ylös kun päivittää - Lataa hitaammin (esimerkiksi m.net sivussa olevan palkin) Ja kaikki nämä toimii nyt taas hyvin. |
temppiz 18.10.2005 14:04:29 | |
---|
Ai. No sitten en vaan osaa, mutta toinen asia mikä hieman ärsytti, oli se latausikkuna. Siinä ei voinu avata esim. mp3:sta kesken latauksen, vaan piti odottaa että se tulee kokonaan ja muutenkin oopperassa se on mielestäni selkeämpi. Et vain osaa... ;) Olikohan se sellainen kuin open with -plugin jonka voi pistää avaamaan äänitiedostot winampissa. Toinen vaihtoehto on quicktime (normaalin/alternativen) mozilla plugin. Yksi plugini oli muistaakseni Mediaplayer connectivity ,jolla saa sopivasti muokkaamalla sivuilla olevat quicktime videopätkät aukeemaan esim. Media Player Classicilla, jos ei jaksa katella tulitikkuaskin kokosia videoita. Kumpaakin olen käyttänyt, niin Operaa kuin Firefoxia ja kumpikin on ihan hyviä, mutta FF on meikäläiselle luontevampi. .taidemok aakom ediaT |
temppiz 18.10.2005 14:15:26 | |
---|
Firefoxia hetken testasin. Huonot: - Sivuhistoria ja näitten poisto Kerro toki lisää? mikä siinä mättää? (Historia löytyy CTRL+H ja historian tyhjennys: Tools-Options-Privacy ) - Sivu pomppaa ylös kun päivittää Tämänkin sai fiksattua jotenkin kuntoon, tosin mua ei ole tämä haitannut. - Lataa hitaammin (esimerkiksi m.net sivussa olevan palkin) Niin oliko kummassakin selaimessa nämä kuvat välimuistissa? .taidemok aakom ediaT |
Timo JM 18.10.2005 16:21:43 | |
---|
Ite käytän myös tuota notta keskinappi avaa uuteen ikkunaan. Kuinkas sen uuden ikkunan saa aukeamaan päälimmäiseksi? Ainakin oletuksena se latautuu edellisen sivun alle. ...siis mun mielestä. |
askomiko 18.10.2005 16:29:42 (muokattu 18.10.2005 16:31:16) | |
---|
Miun versiosta löytyy -> tools -> preferences -> mouse and keyboard -> middle click options -> siitä valitse. Sieltä lähistöltä löytyy monta muutakin valittavaa asiaa, jos tahtoo plärätä ja sommitella mahdollisimman mukavaksi kaiken. "I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot." |
Timo JM 18.10.2005 21:15:00 (muokattu 18.10.2005 21:37:14) | |
---|
Miun versiosta löytyy -> tools -> preferences -> mouse and keyboard -> middle click options -> siitä valitse. Hmm, ei löydy kyllä tuollaista paikkaa tästä 8.5 versiosta. Toinen kysymys on miten saan (Operassa) esim. mp3 failin soimaan jo ennen kuin se on latautunut kokonaan? ...siis mun mielestä. |
Kemppilä 18.10.2005 21:37:10 (muokattu 18.10.2005 21:38:48) | |
---|
Hmm, ei löydy kyllä tuollaista paikkaa tästä 8.5 versiosta. tools -> preferences -> advanced -> shortcuts -> middle click options sen mp3:sen saa auki kun kaksoisklikkaa sitä siirtoa siinä siirtoikkunassa. Se avaa sitä kautta muutkin lataukset, eikä tarvi selata tiedostonhallinnan kautta niitä. "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
Timo JM 18.10.2005 21:42:21 | |
---|
tools -> preferences -> advanced -> shortcuts -> middle click options. Ei tommosta ole! Ainakaan tässä suomenkielisessä versiossa. (Siis ei edes suomeksi.) ...siis mun mielestä. |
Kemppilä 18.10.2005 21:47:33 (muokattu 18.10.2005 21:56:06) | |
---|
Ei tommosta ole! Ainakaan tässä suomenkielisessä versiossa. (Siis ei edes suomeksi.) Njaha. Mulla on kanssa 8.5 ja kyl tässä on. Muistaakseni toi että linkit aukee uuteen välilehteen keskimmäisellä hiirennapilla on oletuksena operassa. En sitten tiiä... e. Tämähän on tutkittava perinpohjin. Eli sullako ei ole tällasta kohtaa http://koti.mbnet.fi/kemppila/opera.jpg? "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." |
taon 19.10.2005 00:35:10 | |
---|
"Ei tommosta ole! Ainakaan tässä suomenkielisessä versiossa. (Siis ei edes suomeksi.)" Kyllä on! (ver. 8.5) Valitse: työkalut/ asetukset/ lisäasetukset/ pikanäppäimet/ keskimmäisen napin asetukset. Joko löytyi? |