Aihe: MARSHALLL JCM 900 50w combo..
1
jortsul
16.10.2005 20:28:52
Oon hommaamassa kyseistä vahvistinta; niin onko kellään mitään käyttö kokemusta kyseisestä vahvistimesta?
Olisiko 550€ sopiva hinta käytetystä ja paljon tulisi putki remontti maksamaan tähän malliin?
Country Larry
17.10.2005 13:46:29
Mulla oli yli kymmenen vuotta 100 wattinen JCM 900 combo, jonka vaihdoin Fenderin Bassmaniin, kun sattui sopiva eteen. Puhdas on musta hyvä, mutta särö oli ehkä vähän vaikea saada toimimaan samoilla säädöillä puhtaan kanssa. Särön kun sai toimimaan, oli puhdas taas mun makuun liian tumma. Mutta jos on joku hyvä perussäröpedaali niin ei mitään ongelmia. Ainakin mun kappaleessa säröpedaalit toimi hienosti jopa efektiluuppiinkin kytkettyinä.

Näitähän on kahta mallia, yksikanavainen Hi Gain Master Volume ja kaksikanavainen Hi Gain Dual Reverb, joista jälkimmäisessä nimensä mukaisesti on molemmille kanaville oma reverbinsäätö. Mulla oli tämä jälkimmäinen peli. Testasin kerran Master Volume nuppia ja jäi vähän sellainen vaikutelma, että se olisi ollut säröiltään rankempi. Tästä en ole tosin ihan varma.

Koskaan ei combo jättänyt tien päälle, vaikka aika monta keikkaa sillä tuli heitettyä ja lukemattomia treenejä. Putkien vaihto maksoi markka-aikana noin tonnin, mutta 100 wattisessa on tietenkin kaksi pääteputkea enemmän. Viisi ja puolisataa hyväkuntoisesta yksilöstä on musta hyvä hinta sekä myyjälle että ostajalle. En ole nähnyt näitä paljoakaan liikenteessä ja joskus on tullut haikeus rintaan että voi jos sellaisen vielä jostain löytäisin takaisin. No joo puolet lienee nostalgiaa, opin tosiaan soittamaan sillä ja vedin kaikki teini-iän keikkani ylpeänä Marshall-miehenä.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
TheWickerMan
17.10.2005 13:49:57 (muokattu 17.10.2005 13:52:51)
Mulla oli yli kymmenen vuotta 100 wattinen JCM 900 combo, jonka vaihdoin Fenderin Bassmaniin, kun sattui sopiva eteen. Puhdas on musta hyvä, mutta särö oli ehkä vähän vaikea saada toimimaan samoilla säädöillä puhtaan kanssa. Särön kun sai toimimaan, oli puhdas taas mun makuun liian tumma. Mutta jos on joku hyvä perussäröpedaali niin ei mitään ongelmia. Ainakin mun kappaleessa säröpedaalit toimi hienosti jopa efektiluuppiinkin kytkettyinä.

Näitähän on kahta mallia, yksikanavainen Hi Gain Master Volume ja kaksikanavainen Hi Gain Dual Reverb, joista jälkimmäisessä nimensä mukaisesti on molemmille kanaville oma reverbinsäätö. Mulla oli tämä jälkimmäinen peli. Testasin kerran Master Volume nuppia ja jäi vähän sellainen vaikutelma, että se olisi ollut säröiltään rankempi. Tästä en ole tosin ihan varma.

Koskaan ei combo jättänyt tien päälle, vaikka aika monta keikkaa sillä tuli heitettyä ja lukemattomia treenejä. Putkien vaihto maksoi markka-aikana noin tonnin, mutta 100 wattisessa on tietenkin kaksi pääteputkea enemmän. Viisi ja puolisataa hyväkuntoisesta yksilöstä on musta hyvä hinta sekä myyjälle että ostajalle. En ole nähnyt näitä paljoakaan liikenteessä ja joskus on tullut haikeus rintaan että voi jos sellaisen vielä jostain löytäisin takaisin. No joo puolet lienee nostalgiaa, opin tosiaan soittamaan sillä ja vedin kaikki teini-iän keikkani ylpeänä Marshall-miehenä.

Missä pääsee testimään?

E: Ja onko näitä nuppeina saatavilla suomessa?
Drink, Drank, Punk
Volle
17.10.2005 14:07:14
Missä pääsee testimään?

Onhan noita liikenteessä, joskin miltei poikkeuksetta käytettynä. Tosin eräästä jcm 900 -nupista tehtiin reissuekin: http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=4100 Sitä en tiedä, onko tuota suomalaisiin kauppoihin eksynyt,
Nam.
vjvesa
17.10.2005 14:21:43

On. Esim. myytävänä minulla. ;)
Drink or Die
TheWickerMan
17.10.2005 14:24:12
On. Esim. myytävänä minulla. ;)

Lähteekö nykypunkit? Vai tarviiko speduja?
Drink, Drank, Punk
Ben_D
17.10.2005 14:25:44

Lähteekö nykypunkit? Vai tarviiko speduja?

Mitä on nykypunkki? Eiks ne käsittääkseni nykyjenkkipunkbändit vetele Mesa Boogie Rectifierilla.
TheWickerMan
17.10.2005 14:28:30
Mitä on nykypunkki? Eiks ne käsittääkseni nykyjenkkipunkbändit vetele Mesa Boogie Rectifierilla.

Eikä ei saa käyttää sellasia ne on liian kalliita! :D
Drink, Drank, Punk
vjvesa
17.10.2005 14:29:59
Nykypunkit :D No käyttäähän laitetta ainakin Lars Frederiksen ja monet muut. Ainakin ite oon punkkia laitteella vetäny.
Drink or Die
Volle
17.10.2005 14:35:14
Eikä ei saa käyttää sellasia ne on liian kalliita! :D

Niin, punkkarit soittaa niillä mitä sattuu olemaana ja pistää työttömyyskorvaukset Sorbukseen. Eikä punkkarit myöskään kysele muusikoiden.netissä miten jcm-900:t sopii punkkiin. :)

Sen verran voin kyllä paljastaa, että aika monilla punkkikeikoilla on noita 900:a näkynyt eikä homma yleensä ole kitarasaundeihin kaatunut.
Nam.
TheWickerMan
17.10.2005 14:36:21
Nykypunkit :D No käyttäähän laitetta ainakin Lars Frederiksen ja monet muut. Ainakin ite oon punkkia laitteella vetäny.

No nykypunkit jojoo :D joo noku sellasta saundia tyyliin Anti-flag haeskelen, ne kyl vissiin jotai isomesaa käyttäny. Ehkä säästelen vielä toisen vuoden ja sit niit vaihtoehtoja vaffariin on miljoonia. Perkele oispa vaan yhen lainen vahvistin ja kaikki käyttäis sitä ja kaikki ois ilosia.
Drink, Drank, Punk
TheWickerMan
17.10.2005 14:38:00 (muokattu 17.10.2005 14:39:04)
Niin, punkkarit soittaa niillä mitä sattuu olemaana ja pistää työttömyyskorvaukset Sorbukseen. Eikä punkkarit myöskään kysele muusikoiden.netissä miten jcm-900:t sopii punkkiin. :)

No sit en o ture :) No bändin kanssa vaan sellaista soitellaan. Kai siihen saundiin saa silti panostaa vaikka tykkääki punkista ;)
Drink, Drank, Punk
vjvesa
17.10.2005 14:39:04
Kyllä Anti-Flagillakin Marshallia on ennen ollu käytössä. Mut samapa tuo.
Drink or Die
TheWickerMan
17.10.2005 14:45:03
Kyllä Anti-Flagillakin Marshallia on ennen ollu käytössä. Mut samapa tuo.

Joo ihan sama kuhan kyselen älkää suuttuko. Ehkä paras kuitenkin kokeilemalla selvittää mikä vaffari sopii oman bändin sessioihin.
Drink, Drank, Punk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)