Aihe: John McGregor
1
Tapani L
17.10.2005 12:43:37
Pari biisiä olen kuullut ja aivan loistavaa on ollut. Jotenkin todella kaunista musiikkia.
aikavaikea
17.10.2005 12:46:49
Varsin mainiota materiaalia siltä osin mitä olen kuullut. Täällä jo aiempi (lyhyt) ketju samasta aiheesta -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=98113
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
Heartwood
17.10.2005 13:30:36
Toden totta loistava levy. Semmosta mukavan lämminhenkistä ja intiimiä Nick Drake kohtaa Liekin -folkkista.
"The colonel is breakdancing! Give me a break!" -William Shatner
leijonamieli
17.10.2005 15:17:18
Liekki siitä tulee mieleen kun se laulaa suomeksi. Ei tulisi koskaan muuten. Olen johnin kanssa jutellut ja mies sanoi töidensä olleen vuosien tulosta ja että sopimus tuli heti kun rupesi laulamaan suomeksi.
Sääli
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Isodee
17.10.2005 15:55:42
Kuulin eilen ekan kerran. Yllätti todella positiivisesti. Taitaa mennä hankintaan tämä levy.

Kiva huomata että vielä suomessa syntyy hyvää musiikkia.
Tsugu Way
17.10.2005 16:05:34
Joo, siihen aiempaan ketjuun laitoinkin ylisanat tästä Suomen Nick Drakesta. Levy on tullutkin kuunneltua jo miltei puhki.

Mutta kuunnelkaapa/verratkaapa levyä Ruotsin Jose Gonzalesin Veneer-levyyn!
Roberto
17.10.2005 20:35:27

Oikeasti... levy on ihan mahtava, biisit hyviä ja sanoituksetkin useimmiten ihan ok. Nick Draken parhautta ei silti olla lähelläkään missään edellä mainituissa. Sääli että kriitikot ym. asettaa ensilevynsä tekevän hahmon tuollaisen vertailun kohteeksi.
slowdive
17.10.2005 21:17:44
Sääli että kriitikot ym. asettaa ensilevynsä tekevän hahmon tuollaisen vertailun kohteeksi.

Toisaalta sanapari 'nick drake' kertoo itse musiikkityylistä jo niin paljon että sen kuvailemiseen muuten kuluisi palstatilaa jo huomattavasti enemmän.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
arancia
17.10.2005 21:34:03
En ole kuullut kuin pari kappaletta, mutta ehdottomasti täytyy kuunnella lisää. Ihanan rauhallista ja kaunista.
Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen
Roberto
18.10.2005 19:11:46

Toisaalta sanapari 'nick drake' kertoo itse musiikkityylistä jo niin paljon että sen kuvailemiseen muuten kuluisi palstatilaa jo huomattavasti enemmän.

Joo, mutta jos vain kuvailtaisiin musatyyliä jäisi epäreilu rinnastus tekemättä.
rok
18.10.2005 21:20:48
Joo, mutta jos vain kuvailtaisiin musatyyliä jäisi epäreilu rinnastus tekemättä.

Näinhän se menee, Tunesinkin sinänsä loistavaa Bright Yellow Sun-albumia lytättiin joissain arvioissa vertaamalla parhaisiin 60's pop bändeihin, älytöntä...
"Floor it, that's technical talk!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)