Aihe: Turkoosi (Helsinki)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
sirdickyj
14.10.2005 10:03:13 (muokattu 14.10.2005 10:03:37)
No sinun pollasi se on harvinaislaatusen kovaa puuta...

Näinkö tosiaan? Oletko ihan varma, että täysin ymmärrät, mistä puhut. Älä tule vääntämään mitään T-U-L-O-S-V-A-S-T-U-U-T-A mulle. Kukas vittu sen on määrännyt että se tulosvastuu kuuluu kapakoitsijalle?

Se tulosvastuu kuuluu tasan ja vain ja ainoastaan tilaisuuden järjestäjällre, ja jos se kapakoitsija ei halua olla järjestäjä vaan ainoastaan vuokrata tilansa ja työvoimansa järjestäjän käyttöön, niin mikäs siinä. Kunhan selvittää ehdot etukäteen ja pitää niistä kiiinni. Kuten itsekin sanoit, niin jos ei kelpaa, niin ovenpaikan tietää kaikki. Luepa tämä vielä kerran läpi ja mieti sitten kenen pää on puuta.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Johnny Buzz
14.10.2005 10:04:37

No sinun pollasi se on harvinaislaatusen kovaa puuta...

Siis se T-U-L-O-S-V-A-S-T-U-U kuuluu sille kuppilalle eikä bändille. Mikä tässä nyt on niin vaikeeta. Pitääkö tässä nyt sitten ruveta jotain kippoloita pyörittämään soittamisen ohella...

Kyllä. Tulosvastuu kuuluu ehdottomasti ravintolayrittäjälle, mutta osa tätä tulosvastuuta on, että ei ota soittamaan bändiä, joka ei vedä yleisöä tai sitten käyttää myyntitakuuta oman riskinsä minimoimiseksi. Edelleenkin ainoastaan illan tuoma myynti kiinnostaa ravintoloitsijaa. Mikäs tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?
www.soulstab.com
Soulstab live 29.10. @ Memphis, Yliopistonkatu 8. Vapaa pääsy.
Bobana
14.10.2005 12:25:26
Näinkö tosiaan? Oletko ihan varma, että täysin ymmärrät, mistä puhut. Älä tule vääntämään mitään T-U-L-O-S-V-A-S-T-U-U-T-A mulle. Kukas vittu sen on määrännyt että se tulosvastuu kuuluu kapakoitsijalle?

No nii justiinsa.

Kukas sitä vitun räkälää pyörittää jollei se baarin pitäjä itse? HÄ?
Sinä ilmeisesti olet sitten päättänyt ruveta myös sivutoimiseksi ravintoloitsijaksi soittamisiesi ohella. Mulle aivan sama. Mutta mä en rupee.

Olishan se aina hienoa työmaallekkin mennessä kuukauden alussa tilittää ensin liksat työnantajalle ja sitten kuun lopussa katotaan että saitko urakkasi täyteen vai et. Kyllä on hienoa se.... Voi voi voi....

Taidanpa laittaa baarin pystyyn. Hoitakoot muut sitten sen rahan tekemisen.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
sirdickyj
14.10.2005 12:51:23
Kyllä. Tulosvastuu kuuluu ehdottomasti ravintolayrittäjälle, mutta osa tätä tulosvastuuta on, että ei ota soittamaan bändiä, joka ei vedä yleisöä tai sitten käyttää myyntitakuuta oman riskinsä minimoimiseksi. Edelleenkin ainoastaan illan tuoma myynti kiinnostaa ravintoloitsijaa. Mikäs tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

Katsopas tuota sun kirjoituksen alapuolella ja tämän kirjoituksen yläpuolella olevaa, niin ehkä selviää, mikä on niin vaikeaa.
blastoff
14.10.2005 13:22:49
Mitäs jos tuollaisella myyntitakuukeikalla bisse käy kaupaksi niin hyvin, että takuusumma ylittyy reilusti. Saako bändi tuolloin sen ylimenevän osuuden? Vai meneekö homma niin, että bändi ottaa riskin ja kuppilanpitäjä kerää voitot?
Johnny Buzz
14.10.2005 13:48:50

Mitäs jos tuollaisella myyntitakuukeikalla bisse käy kaupaksi niin hyvin, että takuusumma ylittyy reilusti. Saako bändi tuolloin sen ylimenevän osuuden? Vai meneekö homma niin, että bändi ottaa riskin ja kuppilanpitäjä kerää voitot?

Ravintola luonnollisestkin kerää sen ylimenevän myynnin. Myyntitakuu on siis tapa kattaa mahdollinen menetetty myynti, jolla saadaan katettua illasta aihetuneet kulut. Olisi tietenkin reilua, että tämä takuu olisi mahdollisimman lähellä totuutta, mutta tietenkään aina niin ei ole.
www.soulstab.com
Soulstab live 29.10. @ Memphis, Yliopistonkatu 8. Vapaa pääsy.
sirdickyj
14.10.2005 14:00:04
Ravintola luonnollisestkin kerää sen ylimenevän myynnin. Myyntitakuu on siis tapa kattaa mahdollinen menetetty myynti, jolla saadaan katettua illasta aihetuneet kulut. Olisi tietenkin reilua, että tämä takuu olisi mahdollisimman lähellä totuutta, mutta tietenkään aina niin ei ole.

Jep, mä oon kanssa miettinyt että miten toi saatais tasan jaettua, mutta siihenhän on looginen selityskin, että miksi bändi ei saa sitä ylimääräistä osuutta; sehän on kumminkin ravintoloitsijan tukusta ostamaa ja hänen palkkaamansa työvoiman työajallaan myymää bisseä. Mutta toisaalta, jos bändi saa lipputulot ja kaljaa käy paljon kaupaksi, niin yleensä se tarkoittaa, että sitä kaljaa on useampi suu juomassa.
blastoff
14.10.2005 14:48:10
sehän on kumminkin ravintoloitsijan tukusta ostamaa ja hänen palkkaamansa työvoiman työajallaan myymää bisseä.

Siis aivan. Eihän sitä ylimenevää osuutta tietenkään kokonaan voisi bändille maksaa, mutta jonkinlainen osuus myyntitakuun ylittyessä olisi mielestäni paikallaan, kun se tulosvastuukin kerran on siirretty bändille.
aikavaikea
14.10.2005 15:00:46
Jestas mitä vääntöä jo sivutolkulla! Pitäisköhän tähän väliin jo esittää, että solutettaisiin sitä myyntitakuun täyttymistä yleisönkin suuntaan? Leimakortti käteen kun tulet kapakkaan ja jos ei ole tarpeeksi oluenostoleimoja lähtiessä, niin joudut maksamaan portsarille juomattomien oluiden määrän.
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
sirdickyj
14.10.2005 15:09:48 (muokattu 14.10.2005 15:13:39)
Siis aivan. Eihän sitä ylimenevää osuutta tietenkään kokonaan voisi bändille maksaa, mutta jonkinlainen osuus myyntitakuun ylittyessä olisi mielestäni paikallaan, kun se tulosvastuukin kerran on siirretty bändille.

Jep, joku diili olis hyvä olla. Bändihän on tuolloin sitoutunut hankkimaan asiakkaita paikalle.

Pidemmälle vietynä tämä ajattelu voisi mennä niin, että järjestät keikan jossain, maksat tilasta vuokran, palkkaat tarvittavan henkilökuntamäärän ja myyt kaljanmyyntioikeudet jollekin. Tai sovit sen kaljanmyyntihomman niin, että saat vaikkapa euron joka tuopista.

Huppista vaan, ekassa tilanteessa ollaan keikan järjestäjän kannalta samanlaisessa tilanteessa kuin silloin, jos bändiltä otetaan myyntitakuu; myyntipaikka maksaa x-euroa, meni bisseä kaupaksi tai ei. Jos menee, niin se myyntitakuu kannatti maksaa ja voittoa tulee myydyn bissen katteen verran. Siis sille myyntipaikan vuokranneelle.

Jälkimmäisessä taas on tilanne sama kuin lippuriskikeikalla, eli molemmat käärii voittoa tai saavat persnettoa riippuen myynnistä.

Sitten on vielä se tilanne, jossa järjestäjä pyrkii mahdollisimman suureen voittoon ja ottaa suurimman riskin; järjestää kaljanmyynnin itse ja palkkaa siihen henkilökuntaa ja maksaa niille ennalta sovitun summan siitä riippumatta, onko nolla vai 15 000 kävijää. Näinhän myös rokkikeikat useimmissa tapauksissa järjestetään, silloin vain soittakien ollessa tuossa yhtälössä niitä bissenmyyjiä.

Selvensikö tämä kanties tätä meitsin logiikkaa ajatella tätä asiaa?
disarm
14.10.2005 23:53:49
Jestas mitä vääntöä jo sivutolkulla! Pitäisköhän tähän väliin jo esittää, että solutettaisiin sitä myyntitakuun täyttymistä yleisönkin suuntaan? Leimakortti käteen kun tulet kapakkaan ja jos ei ole tarpeeksi oluenostoleimoja lähtiessä, niin joudut maksamaan portsarille juomattomien oluiden määrän.

aikavaikea toteuttaa..
emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me
blastoff
15.10.2005 01:13:18
Pitäisköhän tähän väliin jo esittää, että solutettaisiin sitä myyntitakuun täyttymistä yleisönkin suuntaan? Leimakortti käteen kun tulet kapakkaan ja jos ei ole tarpeeksi oluenostoleimoja lähtiessä, niin joudut maksamaan portsarille juomattomien oluiden määrän.

Kyllä ainakin jenkeissä on sellaisia klubeja, joissa yleisöltä vaaditaan "two drink minimum", eli kaksi juomaa on pakko ostaa, jos haluaa päästä sisälle.
Leikari
15.10.2005 14:49:08
Siis se T-U-L-O-S-V-A-S-T-U-U kuuluu sille kuppilalle eikä bändille. Mikä tässä nyt on niin vaikeeta. Pitääkö tässä nyt sitten ruveta jotain kippoloita pyörittämään soittamisen ohella...

Leikari (L): no tämmöinen leikari täällä, moi!
Uupperatalon tilamyyjä (OT): no terve terve, mitäs sulle?
L: meillä olis tämmöinen muutaman kundin sähköurkubändi. Me tultais sinne isoon saliin soittamaan kun sielä on niin hyvä akustiikka. Millon olis vapaita iltoja.
OT: no olishan vaikka kahden kuukauden päästä tiistaina.
L: no, me otetaan se sitten. Paljos se niinqu kustantaa
OT: 16 000,-
L: voi v...ddu - kundit ei ikinä usko kun ne kuulee paljonko me tienataan heti ekalla keikalla!!!!
OT: eikun te laitatte salivuokrasta ja teknisestä henkilökunnasta meidän tilille 16 000,-
L: mitä v...ttua - ei kait me ruveta maksamaan siitä, että me järkätään teille ohjelmaa!!!
Soitetaan jamia!
JCM
15.10.2005 21:03:58 (muokattu 15.10.2005 21:04:09)

Leikari (L): no tämmöinen leikari täällä, moi!
Uupperatalon tilamyyjä (OT): no terve terve, mitäs sulle?
L: meillä olis tämmöinen muutaman kundin sähköurkubändi. Me tultais sinne isoon saliin soittamaan kun sielä on niin hyvä akustiikka. Millon olis vapaita iltoja.
OT: no olishan vaikka kahden kuukauden päästä tiistaina.
L: no, me otetaan se sitten. Paljos se niinqu kustantaa
OT: 16 000,-
L: voi v...ddu - kundit ei ikinä usko kun ne kuulee paljonko me tienataan heti ekalla keikalla!!!!
OT: eikun te laitatte salivuokrasta ja teknisestä henkilökunnasta meidän tilille 16 000,-
L: mitä v...ttua - ei kait me ruveta maksamaan siitä, että me järkätään teille ohjelmaa!!!

Aissaakeli kun oli hyvä heitto!!!

Ihan nerokas vertaus! Hyvä Leikari, plussaa!!!
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
sirdickyj
16.10.2005 15:09:28
Aissaakeli kun oli hyvä heitto!!!

Ihan nerokas vertaus! Hyvä Leikari, plussaa!!!

Ai tää oli nyt hyvä heitto? Mutta kun mä oon laittanut kaks ihan vastaavaa, niin mä "kierrän pulkkaa avannossa"? Taitaa olla jotain henkilökohtaista...ettei vain olis jääny silakkapihvikeskustelu hampaankoloon?
JCM
16.10.2005 15:18:58 (muokattu 16.10.2005 15:20:42)

Ai tää oli nyt hyvä heitto? Mutta kun mä oon laittanut kaks ihan vastaavaa, niin mä "kierrän pulkkaa avannossa"? Taitaa olla jotain henkilökohtaista...ettei vain olis jääny silakkapihvikeskustelu hampaankoloon?

Et sitten huomannut sarkasmia tuossa? Tuo Leikarin vertaus on ihan naurettava.

EDIT: Niin, ja Sirdicky en ollut edes muistanut koko silakkapihvikeskustelua, nyt palasi mieleen joo!

No joo, sekin oli yksi keskustelu muiden joukossa, ei mulla mitään oo hampaankolossa.
Blood Rockers
sirdickyj
16.10.2005 16:25:21
Et sitten huomannut sarkasmia tuossa? Tuo Leikarin vertaus on ihan naurettava.

En huomannut sarkasmia. Varmaan siksi, kun tuo Leikarin juttu sisälsi koko asian ytimen. Se on juuri noin miten hän sanoi. Mikä siitä teki mielestäsi naurettavan? Perustelisitko?

EDIT: Niin, ja Sirdicky en ollut edes muistanut koko silakkapihvikeskustelua, nyt palasi mieleen joo!

No joo, sekin oli yksi keskustelu muiden joukossa, ei mulla mitään oo hampaankolossa.

Jep, hyvä. Mullakaan ei oo mitään hampaankolossa, itse asiassa mun mielestä tää koko show perustuu siihen, että ihmiset ilmaisee eriäväiä mielipiteitään.
JCM
16.10.2005 20:31:39

En huomannut sarkasmia. Varmaan siksi, kun tuo Leikarin juttu sisälsi koko asian ytimen. Se on juuri noin miten hän sanoi. Mikä siitä teki mielestäsi naurettavan? Perustelisitko?

puhutaan tuossa tapauksessa eri asioista kuin rokujen satunnaisista keikoista. En mä mihinkään Sydneyn oopperataloon soittele saadakseni keikkaa.

Jep, hyvä. Mullakaan ei oo mitään hampaankolossa, itse asiassa mun mielestä tää koko show perustuu siihen, että ihmiset ilmaisee eriäväiä mielipiteitään.

Juuri näin, täysin samaa mieltä. Välillä voidaan kirjoittaa kärkevästikin, mutta ihan siistiä tää mun mielestä pääasiassa on ollut kaikin puolin.
Blood Rockers
Feggy
18.01.2006 11:24:28

Joo, kiitos vaan kommenteista. Joka tapauksessa ollaan ilmeisesti menossa tonne ja kysyisin. Onko siellä dj-laitteistoa? Tietääkö kukaan?
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)