PoLFus 24.06.2003 13:54:00 (muokattu 24.06.2003 13:54:30) | |
---|
koska markkinoilta ei löydy halajamaani kitaraa, päätin itse alkaa suunnitella sellaista..ja pro-ihmisiltä ovisin jopa pyytää vinkkejä/muuta apua.. suunnittelilla semmoinen hm.. sanotaankos satriani/vai tyyppinen missä on 2 humbuckeria, 3-tie kytkin, 1 volume, 1 tone, pulttikaula ja 22 jumbonauhainen.. tiedän, että tuommosia on miljoonia maailmassa, mutta ei juuri omaa visiotani vastaavaa. tarkoitus laittaa pyöreät reunat ja mahdollisimman kevyeksi ja hyvä sointiseksi. Mikkeinä jotkut hyvät DiMarziot..tästä se alkaa.. ~ ja khyl ~ |
Eemil 24.06.2003 14:50:30 | |
---|
Kannattaa ensin tarkkaan valita mitä puuta käyttää rungossa, kaulassa ja otelaudassa. Sen jälkeen lähdet valitsemaan tallan, ja siihen sopivan virityskoneiston, muista että niitäkin on left ja right mallit jos suunnitteilla on reverse lapa. Seuraavaksi lähdet testaamaan kaikki mikki yhdistelmät läpi ja valitset parhaat, muista että kun löydät hyvät mikit, ne eivät välttämättä soi samalla tavalla tulevassa kitarassasi jos siinä on täysin eri mallinen runko tai jopa eri puuta, eli testaa sellaista kitaraa mikä on mahdollisimman samantyyppinen. Muista myös että kielten paksuus vaikuttaa paljon saundiin. Lopuksi valitset volume yms. potikat ja hihnan sekä jakin oman maun mukaan. Huomioi että myös jakeissa on eroja ja että potikoihin voi laittaa muutakin kuin pelkän kierto-ominaisuuden, esim. nostopotikat, jos haluu vaikka mikin puolituksen jos on humbukkerit. Täst varmaan jäi nyt jotai perus asioita mut täyttäkää puuttuvia asioita. Jos tiesit jo kaiken tämän niin ehkä joku muu saa tästä jotain apua! Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
Eemil 24.06.2003 14:53:58 | |
---|
On aika saman tyyppinen kitara meikäläiselle just valmistumassa muuten. About kuukauden pääst pitäs olla viimeistelyt valmiit. Hyvä ratkaisu jos oman suunnittelet! Meinaatko ihan ite rakentaakki? Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
PoLFus 24.06.2003 14:55:12 | |
---|
Kiitos paljon! Tuossa tuli jonkin verran myös uutta tietoa :D Menin heti sitä suunnittelemaan ja aika rokin näköinen tuli (vasta prototyyppi). Voiko näin tehdä: 1 master volume ja 1 tone ja tosta tonesta saa jotenkin puolitettua humbuckerin? ovin yrittää skannata bodyä ~ ja khyl ~ |
PoLFus 24.06.2003 15:06:04 | |
---|
On aika saman tyyppinen kitara meikäläiselle just valmistumassa muuten. About kuukauden pääst pitäs olla viimeistelyt valmiit. Hyvä ratkaisu jos oman suunnittelet! Meinaatko ihan ite rakentaakki? en usko, sillä nuo rakennus taidot ovat niin ja u know! :) Mutta jossasin aion teettää. Kuullemma Amfisound on hinta/laatusuhteeltaan paras. Sielä ehkä sitten... ~ ja khyl ~ |
p130 24.06.2003 15:16:45 | |
---|
Voiko näin tehdä: 1 master volume ja 1 tone ja tosta tonesta saa jotenkin puolitettua humbuckerin?
Voi! Yhteen push-pull -potikkaan saa parinkin mikin puolitukset halutessaan. HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
PoLFus 24.06.2003 15:24:28 | |
---|
Voi! Yhteen push-pull -potikkaan saa parinkin mikin puolitukset halutessaan. hyvä! ~ ja khyl ~ |
PoLFus 24.06.2003 15:30:16 (muokattu 24.06.2003 15:34:05) | |
---|
~ ja khyl ~ |
p130 24.06.2003 15:39:08 | |
---|
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
PoLFus 24.06.2003 15:43:40 (muokattu 24.06.2003 15:49:07) | |
---|
Näyttää kitaralta :) Kiitos :D! Muuten. Oon tekemässä k-rakennus kurssilla stratoa ja otin sen jigistä mallia ja rupesin vain vähän muokkailemaan sitä... joo tosiaan nuo mikki-tsydeemit täytyy tsekata. Ite aattelin jotain dimarzion nortonia. Ainakin pitää saada hyvin huiluäänet kuulumaan selkeästi...tallaksi ibanezin lo-pro edge. ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
Miikathebest 24.06.2003 18:00:49 | |
---|
|
PoLFus 24.06.2003 18:03:40 | |
---|
Entäs tuo mikinvalitsimen paikka. Oletko miettinyt sitä tarkasti? Itse en ainakaan laittaisi tuohon kohtaan. Ja sitten niitä värivaihtoehtoja kannattaa venkslata siellä... http://www.nymphusa.com/kisekae/kisekaee1.asp aattelin jotain metallin hohtoa....aika vaalea ja tuo mikin-valitsin paikka oli äkkiä tekastu ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
Eemil 24.06.2003 20:12:48 | |
---|
Strato! Jee! Fender vai anderson? Se mun on anderson...PAREMPI!! Hähä... Toi mikkikytkin ei oo hyväl mestal, kannattaa suunnitella tosi tarkkaan ennen ku rupee toteuttaa. Mullaki oli niin paljon tähän ideoita et siit ois tullu nii täytee ahdettu soitin ku voi olla jos oisin sen kaiken toteuttanu. Volapotikkaa kannattais myös siirtää kauemmas kielistä, tossa kohtaa se tulee tielle. Jos laitan nostopotikan nii muista et sen elektroniikat vie korkeemman tilan. Mulla ku on reunoja vähän ohennettu ni meinas käydä nii et nostopotikat ois jääny ulos törröttää. Nythän meitsi innostu taas täst rakennuksesta! Kysy jotai nii voin kertoo lisää ja tarkemmin. Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
PoLFus 24.06.2003 20:15:09 | |
---|
Strato! Jee! Fender vai anderson? Se mun on anderson...PAREMPI!! Hähä... Toi mikkikytkin ei oo hyväl mestal, kannattaa suunnitella tosi tarkkaan ennen ku rupee toteuttaa. Mullaki oli niin paljon tähän ideoita et siit ois tullu nii täytee ahdettu soitin ku voi olla jos oisin sen kaiken toteuttanu. Volapotikkaa kannattais myös siirtää kauemmas kielistä, tossa kohtaa se tulee tielle. Jos laitan nostopotikan nii muista et sen elektroniikat vie korkeemman tilan. Mulla ku on reunoja vähän ohennettu ni meinas käydä nii et nostopotikat ois jääny ulos törröttää. Nythän meitsi innostu taas täst rakennuksesta! Kysy jotai nii voin kertoo lisää ja tarkemmin. kyllä näin on. mutta tuo sutaistiin vartissa, mutta loppuviikosta uskoisin mallin lähenevän totuuttaan...mulla on fender-mallinen sem un strat ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
Eemil 24.06.2003 20:22:35 | |
---|
Tutustu muuten ihmeessä edge pro-tallaan! Ihan on lo pro edge tallan tapanen mut uudempi. Jotain siin oli parempaa mut en muista nyt. Ainakin se on paremman näkönen... Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
Strato! Jee! Muuten, soittelen Fenderin strat american standardilla!!! ~ jokainen zänssi on mahdollisuus ~ |
PJS 24.06.2003 20:55:51 | |
---|
Itse yrittäisin kyllä keksiä jotain omaperäisempää ja mieleenpainuvampaa kuin yuo vähän soukennettu strato klooni. Jeah!!! |