Aihe: Seattle-ilmiö toistumassa?
1 2 3 4 5
McNulty
15.10.2005 13:06:03
Kyllä jos angstia ja aggressiivisuutta lähetään hakeen, niin kannattaa tsekata At The Drive-In... levyltä tai vielä aggressiivisemmin livenä. Siinä on kyllä Seattle-osaston jalkoihin polkeva poppoo.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
etnopoju
15.10.2005 13:22:08

Kyllä jos angstia ja aggressiivisuutta lähetään hakeen, niin kannattaa tsekata At The Drive-In... levyltä tai vielä aggressiivisemmin livenä. Siinä on kyllä Seattle-osaston jalkoihin polkeva poppoo.

atdi on ihan emoprogea.
Käyttäjätunnus
15.10.2005 13:26:45
mun mielestä nirvana ei kyllä loppujen lopuksi ole edes niin kauhean angstibändi. siis tottakai niillä on sitä angstiakin, mut jos kattoo esim. live- taltiointeja, niin se on ihan sirkusta ja pelleilyä koko touhu. jengi vaan aina jauhaa siitä angstista, kun ne sekottaa kurt cobainin henkilönä ja sen tekemän musiikin.

loppujen lopuksi suurin osa nirvanan biiseistä on vaan pop- biisejä, joiden mukana on helppo ja hauska laulaa.

Samaa mieltä...kuinkahan angstimusaa Nirvana olisi jos Kurtti ei olis tappanut itseään...paitsi en mä kyl ihan allekirjoita tota "mut jos kattoo esim. live- taltiointeja, niin se on ihan sirkusta ja pelleilyä koko touhu" juttua. Tosin joskus ehkä myös sitäkin
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
MrQ
15.10.2005 13:44:13
Samaa mieltä...kuinkahan angstimusaa Nirvana olisi jos Kurtti ei olis tappanut itseään...paitsi en mä kyl ihan allekirjoita tota juttua. Tosin joskus ehkä myös sitäkin

Hmmm... Jos cobain teki nimenomaan noncomfortist musiikkia ja lyriikka on linjoilla "...i could eat your cancer..."
Niin mä en pitäisi sitä mitenkään pirteänäkään.

Ei mitenkään yllättäen, Etnopoju sekoittaa taas konsepteja:

Pop on tarkkaan harkitulle kohdeyleisölle täsmätuotettua pakkopullaa.

Rock on itsetehtyä, itsestään ja tekijöistään kertovaa musiikkia. Grunge on sitä melkein ilmaisunsa puhtaimmassa muodossa ja mm. nirvanan lavameininki kuvastaa tätä.

Se että jokin myy ei tee siitä poppia, kuten ei poppikaan aina myy (tai ole edes paskaa.)

Nirvanahan tuli aivan puskan takaa soittolistojen ykköseksi.

Pearl Jam kuitenkin korjas sen suurimman potin.
Vainhaalee
15.10.2005 21:59:22
Pori-ilmiö toistumassa?

Höphöp...
No niin! Mut meidän iskä ajaakin joka aamu sen perhanan pullan Saarioisten tehtaalle tekemään safkaa teidän mutseille! Aattana mikä mainos...
Käyttäjätunnus
15.10.2005 23:05:19 (muokattu 15.10.2005 23:07:27)
e: ei mitään
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
etnopoju
17.10.2005 01:16:52

Hmmm... Jos cobain teki nimenomaan noncomfortist musiikkia ja lyriikka on linjoilla "...i could eat your cancer..."
Niin mä en pitäisi sitä mitenkään pirteänäkään.

joo ja cobainin haastatteluissa se vaan aina selittää miten sen sanoituksissa ei ole mitään järkeä, että se laittaa vaan sanoja peräkkäin, jotka kuulostaa hyvälle vähän niinkuin melvinseilläkin. on niissä synkkyyttä joo, mut musta ne on usein aika hassuja, esim missäs biisissä olikaan se "god is gay" juttu? penskana jaksoi naurattaa...ja ehkä vähän vieläkin.

Ei mitenkään yllättäen, Etnopoju sekoittaa taas konsepteja:

Pop on tarkkaan harkitulle kohdeyleisölle täsmätuotettua pakkopullaa.

voitko sä edes hetkeksi jättää sun emoilut mua kohtaan ja keskittyä pelkästään rationaaliseen ajatteluun?

tarkoitan nyt popilla sitä, että biisit on sitä ramones osastoa A-B-C-A. "punk" ei ole mikään muusta populaarimusiikista täysin irrallaan avaruudessa leijuva ilmiö, vaan vaikutteita otettiin siitä mitä tuli kuunneltua, eli biitlesistä sun muusta mitä radiossa soitettiin ja sit ne vaikutteet jäi biiseihin rakenteiden muodossa. kuuntele niitä nirvanan biisiejä ja kerro mulle onko ne muka jotain helvetin progea.
etnopoju
17.10.2005 01:18:23

Samaa mieltä...kuinkahan angstimusaa Nirvana olisi jos Kurtti ei olis tappanut itseään...paitsi en mä kyl ihan allekirjoita tota juttua. Tosin joskus ehkä myös sitäkin

kamaan; jäbä konttaa lavalla kukkamekko päällä ja tökkii otsalla vahvistinta. aika vitun vakavaa touhua joo.

tottakai erilaiset nuoret oli, että "vitsi se kurt on niinq kreizi ja ihq angsti".
Käyttäjätunnus
17.10.2005 11:30:43 (muokattu 17.10.2005 11:33:16)
kamaan; jäbä konttaa lavalla kukkamekko päällä ja tökkii otsalla vahvistinta. aika vitun vakavaa touhua joo.

No joojoo mutta ei se nyt ihan aina sitö ollut:P

mutta ei tästä sitten mitään tappelua tarvitse järjestää:)
etnopoju
17.10.2005 12:12:45

onnistuu, heti kun lakkaat solkkaamasta ärsyttävää paskaa, asiasisältöä vailla tai sitten sen kanssa.

sanoo kaveri, joka änkää joka ketjuun haukkumaan mua kusipääksi riippumatta asiayhteydestä. sä pidät mua kusipäänä? okei, asia on tullut jo selväksi useaan kertaan; entä sitten?

Saivartelua, mutta Nirvanan tapauksessa aika harva kappale ylsi C-osaan. oikeastaan niillä oli yllättävän monta yhden riffin piisiä.

ei lainkaan. mä yritän vain asettaa nirvanan historialliseen kontekstiin, koska se avaa sitä musiikkia paremmin, kun ymmärtää lähtökohdat ja vaikutteet.

Mä tekisin nyt selkeän pesäeron punkin ja grungen välille tässä. Molemmat olivat aikakautensa tuloksia, aatteellisuudeltaan kenties samalla viivalla, mutta toteutukseltaan ja musiikiltaan eri maailmoista. Siinä missä punkiin kuuluu olennaisesti ulospäin tuleminen, siis ollen, lobataan sitä omaa juttua väkivaltaisestikin ja viedään vastareaktio karrikoidusti -etenkin ulkomusiikillsesti- överiksi, on grunge enemmän sitä että ollaan hiljaa nurkassa ja maristaan sitä kuinka levyt myy liikaa ja on pakko tykittää hepoa.

ei mun mielestä. pitää tehdä ero sen koulukunta "punkin" ja oikean punkiin välillä. se koulukunta punk on niin anti-punk kun voi vaan olla. punk tarkoitti alun perin sitä, että jotkut tyypit päätti tehdä jotain joka ei ollut konventioihin perustuvaa, vaan nimenomaan rikkoa konventioita.

siinä mielessä nirvana ja melvins on punk ja jos lukee niiden hemmojen haastatteluja, niin ne aina puhuu siitä että ne tekee "punkia", mutta siinä alkuperäisessä merkityksessä; ei siis koulukuntamaista punkia.

Pearj jameilla ja vastaavilla se punk ei oikein enää kuulunut. no, parissa piisissä. Ja olihan grunge vastaveto kasarimusiikin showmeiningille. Orgaanista ja maanläheistä musiikkia, siltikin omintakeista ja uutta. Jumalalle kiitos Choruksesta.

mun mielestä pearl jamillakin kuuluu niillä ensimmäisillä levyillä punk lähtökohdat; ne vaan sotki sitä siihen neil young/zeppelin touhuun, kun taas nirvana otti vaikutteita new wavesta ja soundgarden taas heavy metalista.
ten
17.10.2005 19:58:04
Te ootte hauskoja!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)