Aihe: Orange rockerverb 50
1 2
tommi_899
15.10.2005 18:24:40 (muokattu 15.10.2005 18:25:39)

Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta orangen nupista? Minkälaiset säröt tossa on? Puhtaat on kuulemani mukaan hyvät ja rosot kanssa, mutta mitenkä on sitten että kuinka hyvin toi sopii esim sentenced tyyppiseen vetoon?

Toinen vaihtoehto olisi toi Hughes&Kettnerin Trilogy josta saa kanssa kertoa samaisia asioita. Ja muitakin nuppeja tietty saa ehdottaa.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
askomiko
15.10.2005 18:31:47 (muokattu 15.10.2005 18:39:46)
Emmää ihan Sentencedin veivaukseen tuota hommaisi, vaikka melekeen se kyllä toimii siinäkin. Kova rokkipeli se on.

Hm. Taijanki myyvä Screamerin ja hommata tän. :)
"I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot."
tommi_899
15.10.2005 18:38:39 (muokattu 15.10.2005 20:27:32)

Emmää ihan Sentencedin veivaukseen tuota hommaisi, vaikka melekeen se kyllä toimii siinäkin. Kova rokkipeli se on.

no ei ehkä ihan sentencediä, mutta sinnepäin, raskasta rokkia. ja välillä hellacopters tyylistä rokkia yms

edit: tää m.netti toimii tällä hetkellä hyvi
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
DaKiller
15.10.2005 18:50:23

Hm. Taijanki myyvä Screamerin ja hommata tän. :)

Nykös se paljon ylistetyn screamerin sopimus irtisanotaan? =) =)
askomiko
15.10.2005 18:56:11
Joo, olen tullut wanhaksi ja soitan vain AC/DC:tä.
"I think it's not so much that you're wrong, but that you're wrong AND you're a complete idiot."
tommi_899
15.10.2005 19:03:53

voitkin sitten tehdä muutaman sivun esseen ja kertoa tuosta laitteesta :)
Henkkiz
15.10.2005 20:00:58
Musamaailmassa olen testaillut. Tuosta saa aivan uskomattomat soolosoundit, ja reverbi on myös hyvän kuuloinen.
Jos ei ole tarpeeksi hevi, niin osta pedaali buustaamaan, silloin saat aivan varmasti setencediä soitettua.
Jucciz
15.10.2005 20:26:39
Jos Rockerverb on yhtään sukua AD-sarjalle, se on aivan loistava vahvistin ihan kaikkeen kökköjatsista raskaaseen rokkiin. Ääriheviin tarvitaan lisäksi jokin pedaalisäristin, mutta käytännössä kaikki muu hoituu valtavan hienosti. Rockerverb tarjonnee vielä lisäksi hieman enemmän säröosastoa. Kiinnostaisi kyllä testata...
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
askomiko
15.10.2005 21:04:59 (muokattu 15.10.2005 21:05:50)
Kaukaista sukua. Vrt. TurboVox -> Marshall.

Är, just rupesin JCM800:aa gasittelemaan. Noo... Rockeri on onneksi tarpeeksi kallis ni jää yli budjetin.
leijona
16.10.2005 14:23:50
Kertokaa ihmeessä jos on.Minuakin kiinnostaa.
tommi_899
16.10.2005 14:26:14

Kertokaa ihmeessä jos on.Minuakin kiinnostaa.

jes meitä on useempi samassa junassa, saakohan noista kimppa alennuksia :)
Härski
16.10.2005 14:59:56
Är, just rupesin JCM800:aa gasittelemaan.

Ai kuinni?

Terv. nimim. JCM800:sta rikkaampi ensi torstaina..
askomiko
16.10.2005 15:06:17 (muokattu 16.10.2005 15:13:33)
Ai kuinni?

Terv. nimim. JCM800:sta rikkaampi ensi torstaina..

Tää on tämmöne modattu, tässä voi käyttää yhtäaikaa EL34:aa ja 6L6:tta. Täysiä. Ja käynnistyksen putkille pamauttama virtapiikki on poistettu. Hyvä peli jonka kanssa vanheta. Ehkä. Mut, on tuo Screamerikin hyvä. Ja Rockerverbi ois myös pirun hyvä. Pärkele, ku o vaikeeta valita.

Miusta ne Rockerverbin säröt on aika omanlaisensa, mutta lopputuloksena on se että tykkäsin aivan törkeän paljon. Semmoinen todella Rok, räyhäkäs. Ei sirisevä lain. Frankfurtin messuhelvetissä kokeilin sillon joskus, ja tuo kyllä jäi päällimmäiseksi mieleen reissun parhaana vahvarina. Ja kokeilluksi päätyi siis aika moni eksoottinenkin kone, mm. Diezelit. Joskin Diezel on aivan äärihevi, joten ne on vain eri kategoriassa.

Rockerverb 50 ja -100 on sitten aika erilaisia soundeiltaan, minusta 50 oli parempi. Tosin järjestys on lie eri jokaiselle, ja eri voluumin testeillä. Mutta kumminnii, EL34 ja 6V6 on varsin eri. EL34 tuntui 6L6:lta tuon pienemmän rinnalla. Eli vähän enempi "scooped". Omituista sinänsä. Varmasti kyllä muuttuu siinä 100db:n kohdalla oleellisesti johonkin suuntaan.

Ostan siis molemmat.
Pantse
16.10.2005 15:40:55
Itse omistan otsikon mukaisen laitteen. Mitähän siitä osaisi sanoa. Kyllä tuosta säröä irtoaa aivan riittävästi mielestäni. Mitään Engl- tai Mesa-tyyppisiä metallisäröjä tuosta ei kuitenkaan irtoa, mutta sellaista brittityyppistä hevahtavaa säröä kuitenkin.AC/DC ja hellacopters irtoaa helposti, ja kyllähän minä tuolla olen Metallicaakin soitellut. Puhtaat kuulostaa omaan korvaan tosi kivalta, mukavan heleältä. Mikäli pystyt, käy kokeilemassa, ehdottomasti tutustumisen arvoinen vahvistin.Ääninäytteitä Rockerverbistä ja muista Orangeista täällä:
http://www.orangeamps.com/forumtest/topic.asp?TOPIC_ID=3528

Off topic:Itse olen harkinnut boostipedaalin hankkimista tuon kaveriksi, hintaluokka 50-250 euroa. Onko kenelläkään ehdotuksia?
"Kun mä en oikein osaa soittaa kitaraa, enkä mä niitä biisejäkään osaa tehdä, niin mä vaan koetan roikkua mukana ja olla hyvä esiintyjä."
LaXu
16.10.2005 17:01:43
Minäkin tykkään Rocker(verb) sarjasta kovasti. Minusta 50 ja 100 watin malleissa ei hirveästi ollut eroa soundissa, Rocker 30 (olen vain comboa testannut, nuppi todennäköisesti olisi aika lähellä 50 ja 100 mallia Orangen 4x12 läpi soitettuna) taasen oli selvästi dynaamisempi ja avoimempi. Kaikki taipuivat mielestäni hyvin hevimättöön asti. Mitään sirkkelisoundia niistä ei tosin saa. Boostipedaaleita ei mielestäni tarvitse, gaini jossain 7-10 välillä on jo varsin high gain.

Erityisesti noissa vahvareissa viehätti se, että kerrankin gain-potikka on käyttökelpoinen nollasta kymppiin. Monissa high gain vahvareissa yli puolivälin on jo hirmuinen muhjusurinasärö ja kevytrosot ovat vähän kolkkoja, mutta näin ei ole Orangessa kuitenkaan.

Reverbi kuulosti hyvältä, mutta koska noissa vahvareissa on aika paksu soundi, tuntui vähän että reverbilla siitä tulisi helposti sotkuinen. Noista Rocker 30 olisi meikäläisen ykkösvalinta juuri paremman dynamiikan takia, mutta efektiluupin puute vähän kiusaa.
askomiko
16.10.2005 17:05:11
Erityisesti noissa vahvareissa viehätti se, että kerrankin gain-potikka on käyttökelpoinen nollasta kymppiin.

Nii, sekin vielä. Alkupäästä kevytrosoja, puolivälillä AC/DC ja lopussa hevi. Näin se pitää tehdä. Aika erilaisetkin soundit sinällänsä samasta kanavasta.
javia
16.10.2005 18:15:12
Off topic:Itse olen harkinnut boostipedaalin hankkimista tuon kaveriksi, hintaluokka 50-250 euroa. Onko kenelläkään ehdotuksia?

Okko Diablo?

http://www.stompbox.de/diablo.shtml

Onko tuota pedaalia kellään , kiinnostaisi itseäkin...
Ainakin näin speksit , yms ääninäytteey lupaavia...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Tomtom
17.10.2005 10:04:38
Miekin pidin kovasti. Vertasin keskenään AD:tä ja Rockerverbiä. Jälkimmäinen säröpuoleltaan monipuolisempi,jos muistan oikein niin siinä oli molemmille kanaville yhteinen gaini? Joka tapauksessa munakkaat powerrock-säröt. Me likes. Eipä silla, AD:kin olisi kyllä kelvannut.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Peque
17.10.2005 12:13:42
Reverbi kuulosti hyvältä, mutta koska noissa vahvareissa on aika paksu soundi, tuntui vähän että reverbilla siitä tulisi helposti sotkuinen. Noista Rocker 30 olisi meikäläisen ykkösvalinta juuri paremman dynamiikan takia, mutta efektiluupin puute vähän kiusaa.

Eikös Rocker 30:stä puutu tuo reverb? Jäitkö mielestäsi sitä kaipaamaan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)