Shredator 16.10.2005 13:16:42 | |
---|
Oisko kellään ideoita miten lisenssifloikan resonoinnin saisi loppumaan? Soitettaessa talla suorastaan "tärisee" oudolla tavalla. Erityisesti g-kieli on ongelmallinen. RG:ssäni on siis Lo Trs II-lisenssifloikka ja olen lisännyt neljännen jousen, jotta vire pysyisi paremmin. Johtuuko siitä ylimääräisestä jousesta? Onko kellään vastaavia kokemuksia? |
Kampuzzjeah! 16.10.2005 13:48:12 | |
---|
alkoiko tuo resonointi heti kun laitoit sen neljännen jousen? ihQDaa. IHFC #3 |
-K- 16.10.2005 13:57:50 | |
---|
Käytännössähän floikka alkaa resonoimaan vahvistimen kautta kun jouset ovart selvästi eri vahvuiset ja löysin alkaa värähtelemään äänekkäästi. Uusi setti samanvahvuisia jousia kaupasta ja kunnon säädöt auttaa aina. Ei suotta elämys. |
McNulty 16.10.2005 14:00:48 | |
---|
Käytännössähän floikka alkaa resonoimaan vahvistimen kautta kun jouset ovart selvästi eri vahvuiset ja löysin alkaa värähtelemään äänekkäästi. Uusi setti samanvahvuisia jousia kaupasta ja kunnon säädöt auttaa aina. Ja jos haluaa tehdä nopean patentin niin katkaisee kumilenksun ja pujottelee sitä jousen/jousien väliin. Resonointi loppuu kyllä mutta ei tuo tietystikään poista sitä tosiasiaa että osa jousista on jo kulahtaneita ja löysiä. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
Oon yleensä tunkenu aina sellasii pyöreitä vanujuttuja sinne juosien ympärille estämään mahdolliset värähtelyt. Siis sellasia, mitä esim naiset käyttävät johonki puuterin levittämiseen tai jotain. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
zepeteus 16.10.2005 14:19:01 (muokattu 16.10.2005 14:23:07) | |
---|
Olettaen että kaikki jouset ovat suurinpiirtein yhtä jäykkiä, niiden laittaminen suoraan linjaan tasaa jännitteet eikä jää löysempiä jousia mahdollisesti resonoimaan. Neljää tai viittä joustahan ei vinoon voi asentaakaan. Kolmella jousella huomasin kuitenkin sellaisen natinan aikoinaan, joka loppui kun laitoin jouset suoraan. Vanupuikulat jousten sisällä vähentävät melua, pitää vain huolehtia siitä ettei sitä tavaraa jää (ainakaan liikaa) jousten väliin. Itse se jousten syvennys toimii resonoivana kaikukoppana, takapleksin poisto ja/tai vaimennusmateriaali voi auttaa. |
McNulty 16.10.2005 14:25:44 | |
---|
Oon yleensä tunkenu aina sellasii pyöreitä vanujuttuja sinne juosien ympärille estämään mahdolliset värähtelyt. Siis sellasia, mitä esim naiset käyttävät johonki puuterin levittämiseen tai jotain. ettet vain työntelisi tamponeja skebaasi? =) "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
zepeteus 16.10.2005 14:27:39 | |
---|
Nyt alkoi kyllä vakavampaakin kaveria hymyilyttämään...Luunmurskaaja, ketale... |
Spike 16.10.2005 15:11:28 | |
---|
ettet vain työntelisi tamponeja skebaasi? =) Shhh... ei tartte sanoo kaikkee aina ääneen. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Shredator 16.10.2005 15:13:27 | |
---|
Siis nuo demppaukset pitäisi laittaa sinne jousten sisälle? ..Ja kyllähän nuo vanhemmat jouset alkaa olla aika tuusan nuuskana.. |
Miikathebest 16.10.2005 15:16:20 | |
---|
|
Spike 16.10.2005 15:18:11 | |
---|
ääh, oli pakko selvittää. Siis pyöreitä vanutyynyjä olen käyttäny, joku 5mm paksu ja halkaisija ehkä 5cm. Oon yhen tollasen heittäny jousten päälle, laittanu sen verran jousten väliin päistä, et o pysyny paikallaan ja pistäny pleksin takasin. Mulla noi on ainaki aina pysyny paikoillaan, enkä oo huomannu saundin muuttumista (paitsi ettei ne jouset enää resonoi missään tilanteessa) So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
zepeteus 16.10.2005 15:43:07 | |
---|
Ja kyllähän nuo vanhemmat jouset alkaa olla aika tuusan nuuskana.. Tätä ihmettelen toisinaan. Minulla ei ainoastakaan kampikitarasta ole vielä mennyt jousia, noin niinkun parikymmentä vuotta vanhastakaan. Tatsi on kyllä muuttunut. |
Shredator 16.10.2005 16:31:32 | |
---|
No niin, tungin jouset täyteen sitä vanua ja kappas vaan! Resonointi loppu ja jopa kitaran sointi parani! Kiitti vinkeistä! |