Aihe: Kitaristit hoi !
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Ukko
16.10.2005 11:12:31

Tämä olisi kuulunut tuonne kitarakamat palstalle mutta siellä nuoriso on niin gibson/fender/ynm. hurmahenkistä että hedelmällistä keskustelua siellä ei voi saada aikaan.
Asiaan, mitä vikaa voi olla sähkökitarassa jos se soi jo akustisestikin hyvin, pitää vireensä koko kaulan mitalta, kaulassa ei ole kuolleita kohtia, soittotuntuma on hyvä, elektroniikka ei kohise,pauku eikä rätise ja mikrofonien ulosanti on sitä mitä pitääkin. Ja on parempi soittaa kuin 4 x kalliimpi kitara. Kitaran hinta 150 euron tietämillä. Elikkä merkki on kaikkien halveksima Harley Bentonin Les Paul malli. Toinen esimerkki, Ibanezin perus Artcore malli. Kuten yllä, kaikki kitarassa on kohdallaan ja hintaa 400 euron paikkeilla. Kysyn vaan miksi maksaa soittimesta moninkertainen hinta vain saadakseen lapaan tietty logo ? Ja jatketaan vielä, vaihdetaan esimerkki kitaroille laadukkaampi elektroniikka ja tehdään sokkona kuuntelutesti saman vahvistimen kautta soitettuna. Kuinka moni kuuntelija oikeasti kykenee kuulemaan eron kalliissa ja halvassa sähkiksessä ? Akustisella kitaralla homma on toinen mutta sähkiksellä ?
Jaskaa pakoon
16.10.2005 11:18:51
Itsellä on vähän samantapaisia kokemuksia saman kaupan tuotteista. Eroa yksilöiden välillä tietysti saattaa olla. Mikähän LP-kopio oli malliltaan? Onko siinä oikeasti hyvät mikit?
magnetman 004
16.10.2005 12:06:32

mitä vikaa voi olla sähkökitarassa

Sitä ei todennäköisesti tulla koskaan näkemään FAQ:eina tuolla varastettujen palstalla...
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
Lennu
16.10.2005 12:06:35

Itsellä on vähän samantapaisia kokemuksia saman kaupan tuotteista. Eroa yksilöiden välillä tietysti saattaa olla. Mikähän LP-kopio oli malliltaan? Onko siinä oikeasti hyvät mikit?

No ei tietenkään. Tämähän oli jonkinlaista sunnuntaiaamun hourintaa?
"mielenterveysongelmathan on hirveesti lisääntyneet, mä syytän niistä paskaa musiikkia ja kännyköitä", - Lasse Kurki
R.Syke
16.10.2005 12:10:04 (muokattu 16.10.2005 12:12:00)
Ukko, huomaan, ettet ole kitaristi ;)

Ollaan syvällisten asioiden äärellä.

nimim. 5 kitaraa ja 2 bassoa
Ukko
16.10.2005 12:42:47

Ukko, huomaan, ettet ole kitaristi ;)Ollaan syvällisten asioiden äärellä.nimim. 5 kitaraa ja 2 bassoa

Kitaristiudestani en sano mitään. Kysymys onkin siitä onko järkeä maksaa kitaran lavan logosta itsensä kipeäksi. Muistatteko taannoisen fender kitaroiden sokkotestin jossa testaajana oli Dave Lindholm. Ykköseksi tuli kallein malli ja kakkoseksi, kuinkas ollakaan, reilun sadan euron Peavey Raptor. Eikä testattavana ollut vain kahta kitaraa.
R.Syke
16.10.2005 12:46:16 (muokattu 16.10.2005 12:49:18)
Kitaristiudestani en sano mitään. Kysymys onkin siitä onko järkeä maksaa kitaran lavan logosta itsensä kipeäksi. Muistatteko taannoisen fender kitaroiden sokkotestin jossa testaajana oli Dave Lindholm. Ykköseksi tuli kallein malli ja kakkoseksi, kuinkas ollakaan, reilun sadan euron Peavey Raptor. Eikä testattavana ollut vain kahta kitaraa.

-Samahan se on viinalaatujen sokkotestauksessa ;) Ei tietenkään ole järkevää ostaa mersua jos ladallakin pääsee paikasta a paikkaan b. Mutta. En usko että kitaristi maksaa logosta. Usot sie?

Se on kato se vanha syndrooma: 'Mitähän ne ihmisetkin sanoo'

Vaimo on pajattanut mulle soittimien haalimisesta ja kyselee: 'Miksi et osta itellesi uutta autoa?

En ymmärrä, kun vanha on hyvä ja sai just 10v täyteen ;)
Ukko
16.10.2005 12:54:07

Kaareva kantinen body malli. Vertailin mikkejä 600 euron mexico teleen ja ulosanti oli harleyssä jopa isompi. Soundi seuraili aika hyvin esikuvaansa. Räyhäsoundi testissä soundi ei mennyt tukkoon vaan oli ihan toimiva.
Se pitää huomioida että jos ja kun alkaa vertailemaan halpiksia ja hinnakkaita soittimia, silloin jätetään ennakkoluulot kotiin. Onhan se selvää että 150 euron kitara ei ole yhtä hyvä kuin 2500 euron kitara mutta kyse onkin siitä mihin kellekin on tarvetta ja varaa. Verrataanpa halpiskitaroita tänäpäivänä ja kakskytä vuotta sitten. Taso on eri luokkaa nykyään.
Ukko
16.10.2005 12:59:46

..Mutta. En usko että kitaristi maksaa logosta. Usot sie?
Se on kato se vanha syndrooma: 'Mitähän ne ihmisetkin sanoo'
Vaimo on pajattanut mulle soittimien haalimisesta ja kyselee: 'Miksi et osta itellesi uutta autoa?
En ymmärrä, kun vanha on hyvä ja sai just 10v täyteen ;)

Mees lukeen kitarakamat palstaa. Kyllä se logo on arvossa arvaamattomassa. Siellä oli joku kuuntelutesti aito LesPaul vs. korean halpis lepa. Äänet taisi mennä aika tasan puolet ja puolet.
Kuin sä noin uudella autolla ajelet. Mulla on jo vm-92 ja tasan takuulla seuraavan kerran kun vaihdan niin en etsi yli tuhannen euron autoa. Jos sen suoma kyyti ei kelpaa eukolle ja kakruille niin jääköön kyydistä.
R.Syke
16.10.2005 13:07:52 (muokattu 16.10.2005 13:08:05)
..Mees lukeen kitarakamat palstaa. Kyllä se logo on arvossa arvaamattomassa. Siellä oli joku kuuntelutesti aito LesPaul vs. korean halpis lepa. Äänet taisi mennä aika tasan puolet ja puolet.

-Heh. Emmä jaksa lukea noitten junioireiden juttuja.

Kuin sä noin uudella autolla ajelet. Mulla on jo vm-92 ja tasan takuulla seuraavan kerran kun vaihdan niin en etsi yli tuhannen euron autoa. Jos sen suoma kyyti ei kelpaa eukolle ja kakruille niin jääköön kyydistä.

-Puolustukseksi on sanottava, että teen sillä työmatkat. Keli kuin keli. Vaimolla on oma, joka on muuten 11v. prkl, tässä on vastaiskun paikka.

-Yks gibsoni on. Muut on sitten Tokai -sarjaa eli ei halpista ei kallista, mutta hyvää.
Sertzo S
16.10.2005 13:10:16
Muut on sitten Tokai -sarjaa eli ei halpista ei kallista, mutta hyvää.

Sinä oot sitten varsinainen tokailija. ;)
R.Syke
16.10.2005 13:15:03

Tsot. Tokaij on eri asia kuin Tokai. Ja sen kunniaksi, kun taas on siivottu 2. TSIH!

Tuota unkarilaista viiniä toki maisteltiin huimassa nuoruudessa, kuten myös Vin de Rouge d'Algerie'ta!!!!
Sertzo S
16.10.2005 13:19:48
Tsot. Tokaij on eri asia kuin Tokai. Ja sen kunniaksi, kun taas on siivottu 2. TSIH!

Tuota unkarilaista viiniä toki maisteltiin huimassa nuoruudessa, kuten myös Vin de Rouge d'Algerie'ta!!!!

Tokaij, tuo jalohomeen aateloimista, kypsistä rypäleistä valmistettu viini on tosi hyvää. Kolmen puttonosin, jos oikein muistan tuon laatuluokituksen, makua en ole aikoihin maistanut. Täytynee hankkia, kun käyn seuraavan kerran alan liikkeessä.
Tankero
16.10.2005 13:27:00

Onkohan Ekai sitten parempi ja kalliimpi.
Ukko
16.10.2005 13:28:56

Ja taas tää meni alkoholistiseksi keskusteluksi.
Lennu
16.10.2005 13:31:42

No hei, palstan nimi on Tanssimusiikki.
"mielenterveysongelmathan on hirveesti lisääntyneet, mä syytän niistä paskaa musiikkia ja kännyköitä", - Lasse Kurki
Sertzo S
16.10.2005 13:32:32

No, kun mää en ymmärrä noista kitaroista mitään, vaikka bassoa olenkin tumputellut. ;)
R.Syke
16.10.2005 13:34:00

Se on tuo Serztso, joka aina lipsauttaa jutun näihin...sillä poika täytti just 20 v. eikä isä oo saanu vielä kuin kakkua ;)

Mutta siihen kitaramerkkiin. Kyllä mulle sanelee eniten soitettavuus, käynti käpälään ja nakkisormiin.

Ja sitten tätä kuuluisaa sustainia on kans oltava...
Sertzo S
16.10.2005 13:38:45
Se on tuo Serztso, joka aina lipsauttaa jutun näihin...sillä poika täytti just 20 v. eikä isä oo saanu vielä kuin kakkua ;)

Mutta siihen kitaramerkkiin. Kyllä mulle sanelee eniten soitettavuus, käynti käpälään ja nakkisormiin.

Ja sitten tätä kuuluisaa sustainia on kans oltava...

Saako bassokitaroista kertoa täällä?
Kiitos!
Minun useista bassoistani miellyin aikoinaan Ibanez Road Star II- merkkiin ja kaikiin sen ominaisuuksiin.
Mulla oli aikoinaan Fenderiä, Gibsonia, Yamahaa ja Ovationia ja jne, mutta tuo ensinmainittu oli kuin mulle tehty.
Melkein itkin jälkeenpäin, kun sen hölmöyttäni möin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)