BaariMikko 23.06.2003 00:53:35 | |
---|
Nih, phaser pitäisi ostaa ensi tilistä. Ainakin MXR:n Phase 90 tai 100 ja EHX:n Small Stone ovat käyneet mielessä. Kukakohan mahtaa tuoda näitä maahan ja missä hinnoissa pyörivät? Niin, ja sitten oli vielä Kitarapajalla Coron Phaser, millainen lienee? Näistä kun jotain kertoisitte ja mahd. suosittelisitte jotain, niin olisin tyytyväinen. Kitaran lisäksi ajattelin käyttää myös synan kanssa, lähinnä Rhodes- ja moogimitaatioiden kanssa. "Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |
Zammy 23.06.2003 08:45:36 | |
---|
Onko kenties hakusessa sellainen Wigwamilla usein käytössä kuultu soundi? Vai jotain modernimpaa? Itse olen testannut noita MXR 90 ja 100 reissueita kumpaistakin ja minusta ne on huonosoundisia. Samanlainen soundi kuin näissä uusissa Bossin-phasereissa. (Ohut, diskanttinen, pehmeys puuttuu) Niistä alkuperäisistä ei ole mitään kokemuksia, mutta legendaarisiahan ne on ja jos levyllä oleviin soundeihin on luottamista niin mainiolta soundaavat (Näitähän oli käytössä just Wigwamilla ja David Gilmourilla). EHX Small Stone oli just nappiin mulle, oikein pehmeä ja sopivan laaja sweep. Mulle tuli aikanaan sattumalta halpa vanhemman mallinen Bossin phaser, en muista nyt tarkkaa mallia, sellainen kolminuppinen. Löytyy rate, depth ja resonance. Siinä on kyllä erittäin hyvä soundi. Löytyy se original MXR 90 tyyppinen soundi ja resonancea pyörittämällä myös vähän modernimpaa. Se on mulla ja pysyy, hinta oli jotain 200 mk ja kyllä se hintansa väärti on kyllä. |
tulus 23.06.2003 14:28:04 (muokattu 23.06.2003 14:28:54) | |
---|
Tilasin tuossa taannoin thomannilta tuon EHX:n Small Stonen http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156669.html) ja oon tykänny. Odotin radioheadin (esim. paranoid androidin alku)- ja kingston wall -tyyppistä väpätystä ja semmosta sain. Täydellinen puhtaissa jutuissa kaulamikin kera. Kantsii kokeilla. moi. |
BaariMikko 23.06.2003 14:29:56 (muokattu 23.06.2003 14:32:50) | |
---|
En nyt ihan suoraan ole mitään Rekku-soundia kopioimassa, mutta vähän vintagempi soundi kumminkin on hakusessa. Toisaalta synan kanssa voisi modernimpikin olla tarpeen, mutta se on aika toisarvoista. Tuo vanhempi Bossin malli kuulosti kyllä hyvältä, pitänee lähteä kiertämään Huttuset sun muut... EDIT: olisiko se Boss tämä: http://www.harmony-central.com/Effe … Data/Boss/PH_2_Super_Phaser-01.html"Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |
Zammy 23.06.2003 16:38:15 | |
---|
EDIT: olisiko se Boss tämä: http://www.harmony-central.com/Effe … Data/Boss/PH_2_Super_Phaser-01.html Ei ollu tuo kyseessä. Se on tämmönen PH-1r. Ja tuo pieni r tuossa perässä meinaa, että tämä versio sisältää tuon resonance säädön, ja on olemassa "sama pedaali" myös ilman kyseistä säätöä. Löysin heti linkinkin missä on kuva ja clippejä: http://www.modezero.com/boss_ph1r_phaser.htm Nuo clipit ei ollu kyllä oikein mua miellyttävillä säädöillä ainakaan, kyllä tuo jollain tavalla kuulosti tutulta. Paljon kuitenkin riippunee muustakin setupista ja myöskin onko laitetta pidetty ennen/jälkeen säröjen, etusten tms. Miellyttävän vintagesoundin olen saanut pitämällä resonancea aivan 0-25% välillä, depth yleensä täysillä ja nopeutta muutellen. Hyvä puoli tässä on, että tämä ei (kai??? mitä pidätte sopivana hintana?) ole mikään erityisen haluttu pedaali, ainakaan niin, että nämä olisi erityisen kovissa hinnoissa. |
Huevos 23.06.2003 16:43:07 | |
---|
EHX Small Stone oli just nappiin mulle, oikein pehmeä ja sopivan laaja sweep. Kokeilin kanssa ja tykkäsin ihan helvetisti. Viikistä otin lainaan kerran, mut siellei enää taida olla sitä? T: Pelimies ;) |
Ostinpa sitten Huttuselta Bossin PH-2:n, kun tuo lähes "käveli vastaan". "Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |
Zammy 26.06.2003 10:15:28 | |
---|
Ostinpa sitten Huttuselta Bossin PH-2:n, kun tuo lähes "käveli vastaan". Mitäs olet tykännyt? |
Jone the Bone 27.06.2003 08:52:54 | |
---|
Tuo phaser -efekti on tekemässä jälleen "paluuta" kitaristien soundimaailmaan, mikä ilolla todettakoon. Itse kuulin ja kokeilinkin ko. efektiä jo 70-luvulla, jolloin chorus, flanger, yms. viiveeseen perustuvat pedaalimalliset modulaatioefektit olivat vasta tuloillaan. Vaikka phaser -efekti jäi kuitenkin pahasti noiden uuden ajan keksintöjen varjoon, olen itse pitänyt sitä yhtenä efektisuosikeistani jatkuvasti. Olen omistanut mm. Ibanez Phase Tone PT-909:n josta luovuin, kun löysin alkuperäisen MXR Phase90:n, jota joskus tituleerataan "kaikkien phasereiden äidiksi". Oma P90 on sieltä MXR-tuotannon alkupäästä, eli ns. "script"-logolla varustettu malli. Phase 90:n efekti ei ole kovin voimakas tai laaja ("vain" 4 vaiheensiirtopiiriä), mutta se on tasainen ja pehmeä, erityisen maukas kompatessa näppäilemällä lievällä särösoundilla. Muita phasereita (edes klassikoiden uusintapainoksiakaan) en ole juurikaan kokeillut, koska tuo Phase 90 "vanhus" on täyttänyt tarpeeni. -Jone the Bone- Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) |
telecustom 27.06.2003 16:50:49 | |
---|
omaan itse EH:n polyphase nimisen laitteen 70-luvulta...on muuten aika moisen kova laite, vaikea vaan löytää mistään... |
BaariMikko 27.06.2003 19:58:51 (muokattu 27.06.2003 20:02:28) | |
---|
Mitäs olet tykännyt? Olen tykännyt. Uutuuden viehätyksessä olen soittanut tuon läpi lähes kaiken, niin kitaralla kuin synallakin. Jälkimmäisellä operoidessa erityisesti rhodes-soundeja maustaa hemmetin tyylikkäästi. Tuossahan on siis kaksi moodia, joista toinen on normaali ja toinen voimakkaampi. Sille ei niinkään löydy käyttöä, mutta erikoisempia soundeja haettaessa hyvä lisä. Ja erikoisista soundeista puheenollen, arvatkaa miltä kuulostavat kirkkourut tuon jälkimmäisen moodin läpi, rate puolessavälissä, depth ja res täysillä. Kyllä. Kierolta. Kierointa tässä on se, että syntynyttä soundia voisi jopa joskus jossain käyttääkin. EDIT: jos tuosta hieman napista pitää, niin hieman syö bassoja. Vaan eipä tuo ole kovin häiritsevä ominaisuus loppujen lopuksi. "Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |