JCM 15.10.2005 10:22:40 | |
---|
Ostin eilen tommosen putkipelin, tuskin esittelyjä kaipaa. Tänään pääsen tositoimiin testailemaan miten se passaa marsun kaapin kanssa yhteen, ja tulipa luonnollisesti mieleeni että keikkatilanteissa esim. mikäli kaapin joutuu ottamaan mukaan tilanteesta riippuen, tota combon elementtiä on hyvä käyttää monitorina. ..en siis tänään ole menossa keikalle, vaan seuraavaa keikkasettiä aletaan treenaamaan. Onko kokemuksia moisesta, toimiiko? Ja muitakin vastaavia virityksiä saa esittää jos tulee mieleen. Vinkkejä. |
hemmo 15.10.2005 10:44:51 | |
---|
Siis tarkoitatko että kombo olisi sivustalla ns. sidefillinä vai oikein kulmamonitorina edessä? Verän jäksyllä. |
JCM 15.10.2005 11:17:36 | |
---|
Siis tarkoitatko että kombo olisi sivustalla ns. sidefillinä vai oikein kulmamonitorina edessä? Jommin kummin, onko kokemuksia? Ehkä kuitenkin sidefillinä.. tai rumpalille suunnattuna. |
Classicista sain mieleiseni soundit pihalle vasta lisäkaapin kanssa. Kunnon rokkisäröä ei oikein aikaisemmin tuosta löytynyt edes millään pedaalilla maustettuna. Keikalla toimii monitorina kyllä ihan mainiosti mutta ei koko bändille oikein, koska tuo on aika suuntaava kuten kaikki muutkin tuon kokoiset combot. Eli olen mikitellyt pienemmissäkin paikoissa ihan tuon takia. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jag 16.10.2005 02:49:20 | |
---|
Ite oon nyt muutamissa reeneissä käyttäny tota classikkii ton DS-2 kosen kaa. Ihan hyvät saundit irotoo. Puolella tehollla oon soitellu. Tietenkin joku 2x12 kaappi vois olla helvatan hyvä lisä- "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
J.Hollström 16.10.2005 09:45:54 | |
---|
Classicista sain mieleiseni soundit pihalle vasta lisäkaapin kanssa. Kunnon rokkisäröä ei oikein aikaisemmin tuosta löytynyt edes millään pedaalilla maustettuna. Itselläni on ko. vahvistin kotikäytössä ilman lisäkaappia. Alla muutama soundiklippi jotka on äänitetty sillä. Mielestäni paras soundi lähtee ko. vermeestä ilman mitään pedaaleita. Tai arvio itse. 1. klippi on äänitetty puhtaaseen kanavaan säröpedaalilla, loput vahvistimen omalla särökanavalla ilman mitään muita purkkeja. http://www.juki.1g.fi/mp3/Peavey_Classic_30/ |
oiva tumpeloinen 16.10.2005 15:32:25 | |
---|
Itselläni on ko. vahvistin kotikäytössä ilman lisäkaappia. Alla muutama soundiklippi jotka on äänitetty sillä. Mielestäni paras soundi lähtee ko. vermeestä ilman mitään pedaaleita. Tai arvio itse. 1. klippi on äänitetty puhtaaseen kanavaan säröpedaalilla, loput vahvistimen omalla särökanavalla ilman mitään muita purkkeja. http://www.juki.1g.fi/mp3/Peavey_Classic_30/ Taidat kuitenkin äänitellä pienillä volumeilla, kotona kun soittelet. Oman pienen kokeilusession aikana huomasin, että classic toimii parhaiten pienillä volumeilla. Mikä tietenkin on yllättävää, ottaen huomioon, että puhutaan putkikoneesta. Oiskohan se sitten se elementti, mikä oli orkkis siinä klässikissä mitä kokeiltiin. |
Hornanturska 16.10.2005 21:42:44 | |
---|
http://www.juki.1g.fi/mp3/Peavey_Classic_30/ Aaaah. Päivän pelastus! GAS on vaivannut jo pitkään mutta nyt pääsi vähän soundin makuun! Anteeksi Off-topic mutta en raaskinut uutta aihetta avata: Löytyykö Helsingistä mitään kauppaa missä Classicia pääsisi testaamaan? Ei ole tullut vastaan noissa missä on tullut enemmän pyörittyä :`( |
JCM 17.10.2005 19:26:42 (muokattu 17.10.2005 19:26:52) | |
---|
No niin, nyt se on virallisesti ostettu. Musta Peavey Classic 30. Kun käytän tota (16ohm vaffari) 8 ohmin lisäkaapin kanssa, niin olisiko järkevämpää hommata tuohon 16ohmin kaappi..?saako tosta tässä tilanteessa täyden hyödyn irti? Hyvin pelaa ja ääntä lähtee todellakin riittävästi. Soundit on ihan vi**n hyvät. |
Hornanturska 17.10.2005 22:12:28 (muokattu 17.10.2005 22:12:45) | |
---|
Hyvin pelaa ja ääntä lähtee todellakin riittävästi. Soundit on ihan vi**n hyvät. Aaaargh! Ruoki mun GASIA vielä vähän enemmän! |
PeeJii 18.10.2005 08:37:33 | |
---|
Kun käytän tota (16ohm vaffari) 8 ohmin lisäkaapin kanssa, niin olisiko järkevämpää hommata tuohon 16ohmin kaappi..?. Tuohon Classicin lisäkaiutinliitäntään kun tökkää plugin, vahvari muuttuu 8 ohmiseksi. Sen takia, jos sulla on 8 ohmin lisäkaappi, täytyy Classicin oman kaiuttimen johdot irrottaa. Lisäkaapinhan pitäisi olla 16 ohmia, jolloin ne classicin oman kaiuttimen kanssa tekevät (rinnankytkentä) sen oikean 8 ohmia. |
oiva tumpeloinen 18.10.2005 09:06:40 (muokattu 18.10.2005 09:08:47) | |
---|
Tuohon Classicin lisäkaiutinliitäntään kun tökkää plugin, vahvari muuttuu 8 ohmiseksi. Sen takia, jos sulla on 8 ohmin lisäkaappi, täytyy Classicin oman kaiuttimen johdot irrottaa. Lisäkaapinhan pitäisi olla 16 ohmia, jolloin ne classicin oman kaiuttimen kanssa tekevät (rinnankytkentä) sen oikean 8 ohmia. Asiasta täysin tietämättä.... Miten saat kuorman muuttumaan tuolla tavalla? Siis että 16 ohmin kaiutin muuttuu jollain tavalla 8 ohmiseksi?!?!?!Kuulostaa aika fakiirin touhulta :) Edit: Siis jos vahvistin haluaa minimikuormaksi 8 ohm, menee kuorma alle sen yhdellä 8 ohmin ja yhdellä 16 ohmin kaapilla. Mutta ei se miksikään muutu. |
PeeJii 18.10.2005 09:52:46 (muokattu 18.10.2005 09:57:51) | |
---|
Miten saat kuorman muuttumaan tuolla tavalla? Siis että 16 ohmin kaiutin muuttuu jollain tavalla 8 ohmiseksi?!?!?!Kuulostaa aika fakiirin touhulta :) Edit: Siis jos vahvistin haluaa minimikuormaksi 8 ohm, menee kuorma alle sen yhdellä 8 ohmin ja yhdellä 16 ohmin kaapilla. Mutta ei se miksikään muutu. Siis. Ei kaiutin muutu miksikään, mutta lisäkaiutinliitännän jakki on semmoinen, että kun siihen työntää plugin, classic muuttuu 8-ohmiseksi laitteeksi. Ja koska classicin oma 16-ohminen kaiutin + lisäkaiutin 8 ohmia tekevät kokonaiskuormituksesta alle sen 8 ohmia, se ei ole oikein terveellistä vahvistimelle. Eli lisäkaiuttimen pitää olla 16 ohmia tai jos lisäkaiutin on 8 ohmia, classicin oma kaiutin pitää kytkeä irti. |
oiva tumpeloinen 18.10.2005 10:06:05 | |
---|
Siis. Ei kaiutin muutu miksikään, mutta lisäkaiutinliitännän jakki on semmoinen, että kun siihen työntää plugin, classic muuttuu 8-ohmiseksi laitteeksi. No nyt alkaa jotenkin aueta. Siis vahvistin "haistaa" lisäkaiutinliitäntään liitetyn plugin ja vaihtaa kuormituksensa 8 ohmiin automaattisesti. Tahdon vielä sanoa tähän, että vastustan ilmausta vahvistimen muuttumisesta :) Ja koska classicin oma 16-ohminen kaiutin + lisäkaiutin 8 ohmia tekevät kokonaiskuormituksesta alle sen 8 ohmia, se ei ole oikein terveellistä vahvistimelle. Eli lisäkaiuttimen pitää olla 16 ohmia tai jos lisäkaiutin on 8 ohmia, classicin oma kaiutin pitää kytkeä irti. Näinhän se periaatteessa menee. On sitten eri asia paljonko noin pieni heitto vaikuttaa. Itse voisin ihan hyvin sellaista käyttää, ei sille mitään siitä käy.... nimim. viimeiset kuuluisat sanat ennen toimintasavuja =) |
PeeJii 18.10.2005 10:30:51 | |
---|
No nyt alkaa jotenkin aueta. Siis vahvistin "haistaa" lisäkaiutinliitäntään liitetyn plugin ja vaihtaa kuormituksensa 8 ohmiin automaattisesti. Tahdon vielä sanoa tähän, että vastustan ilmausta vahvistimen muuttumisesta :) Näinhän se periaatteessa menee. On sitten eri asia paljonko noin pieni heitto vaikuttaa. Itse voisin ihan hyvin sellaista käyttää, ei sille mitään siitä käy.... nimim. viimeiset kuuluisat sanat ennen toimintasavuja =) No joo. 16+8 ohmia antavat ohmiluvuksi 5,33 ohmia, kun vahvistin "haistamisen" :) seurauksena halajaa 8:aa ohmia. Käyttäjä ottakoon vastuun mahdollisista seurauksista... |
jogo3000 18.10.2005 10:34:56 (muokattu 18.10.2005 10:35:19) | |
---|
No nyt alkaa jotenkin aueta. Siis vahvistin "haistaa" lisäkaiutinliitäntään liitetyn plugin ja vaihtaa kuormituksensa 8 ohmiin automaattisesti. Tahdon vielä sanoa tähän, että vastustan ilmausta vahvistimen muuttumisesta :) "Haistelusta" en tiedä, mutta noita jakkejahan saa kytkimellisiäkin. E: Sori, elektroniikka- ja soitinrakennuspalstalle kuuluis. |
oiva tumpeloinen 18.10.2005 10:41:45 | |
---|
"Haistaminen" on itseasiassa aivan typerä sana tähän. En vain nopeasti kirjoittaessani kyennyt parempaan. ;) Itse itseäni lainaten: Tahdon vielä sanoa tähän, että vastustan ilmausta vahvistimen muuttumisesta Ja tämän takana pysyn, oli se oikea sana sitten mikä tahansa. =) |
PeeJii 18.10.2005 11:03:01 | |
---|
Ja tämän takana pysyn, oli se oikea sana sitten mikä tahansa. =) :D Oli miten oli, itse asia varmaan selvisi. Ja tarkoituksena oli vähän varoitella nimimerkki JCM:ää. |
JCM 18.10.2005 16:46:22 | |
---|
:D Oli miten oli, itse asia varmaan selvisi. Ja tarkoituksena oli vähän varoitella nimimerkki JCM:ää. Tota mä just mietinkin, teenpä nyt pitkästä muististani pienen laskutoimituksen.. 1/16ohm + 1/8ohm = i/Xohm 1/X= 0.0625 + 0.125 1/X=0.1875 X=5.33.. Eli iuhan kuten joku tuossa jo mainitsikin, alle menee.. kuinkahan isolla riskillä mennään jos käytän Peaveyn omaa kaiutinta kytkettynä samalla??? |
oiva tumpeloinen 18.10.2005 16:50:48 | |
---|
X=5.33.. Eli iuhan kuten joku tuossa jo mainitsikin, alle menee.. kuinkahan isolla riskillä mennään jos käytän Peaveyn omaa kaiutinta kytkettynä samalla??? Itse kyllä tyrkkäisin kiinni. Eipä ole mikään putkikone tähänkään asti moisesta välittänyt. Vastuun toimintasavuista jätän kuitenkin kokeen tekijälle =) |