Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone Les Paul Standard
1 2
Klasu82
10.10.2005 17:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jauza arvon kitaristit!
 
Olen muutaman vuoden soittanut bassoa ja nyt olen ajatellut siirtyä kohti makuuhuonekitaristin arvostettua harrastusta. Otsikossa mainittu kitara on se mikä on surffailun ja alustavien kokeilujen jälkeen tuntunut mieluisalta. Haluaisin kuitenkin tietää kokeneempien kitaristien mielipiteitä kyseisestä soittimesta.
 
Haun avulla artikkeleita lukemalla sain selville, että ilmeisesti nämä ovat kohtuu laadukkaita soittimia hintaisiksiin. Mikrofonit ovat kai huonoja, mutta nehän ovat vaihdettavissa. Kaula on myös paksu, mutta 5-kielisen basson jälkeen se on vain plussaa. Basson soiton jälkeen myös skaala tuntui lyhyeltä. 12-nauhan jälkeen soittaminen tuntui kömpelöltä. Stratocastereissa on ilmeisesti pidempi skaala, mutta Les Paul -tyyliset soittimet ovat enemmän mieleen. Onko soittimessa muuta huonoa/hyvää?
 
Ovatko materiaalit näissä yleensä hyviä? Soittimen kansi tuntui jotenkin muoviselta, mutta onko näin kaikissa Les Pauleissa (jopa Gibsonin Les Pauleissa). Ilmeisesti muuten soitin on mahonkia.
 
Entä muut saman hintaluokan (noin 500e) soittimet. Les Paulin / Gibsonien sointiin olen tykästynyt joten jotain samantyylistä hakisin. Miten saman Epiphonen Explorer tai SG -mallit. Entä tuon hintaluokan Tokait. Kokeilin myös ESP-LTD:n Explorer ja Les Paul tyyppisiä tässä hintaluokassa, mutta vaikea näistä on mitään sanoa. Ne tuntuivat kitaroilta. Näitä en kuitenkaan vahvistimen kanssa kokeillut, joten näitä aion vielä testata ennen lopullista valintaa, joka tapahtuu muutaman päivän sisällä.
 
Jotta kuitenkaan aiheesta ei tulisi liian laajaa, hakisin ensisijaisesti mielipiteitä tuosta Epiphonen Les Paul Standardista ja mahdollisia parempia vaihtoehtoja sille? Ensisijaisesti kitara tulisi tosiaan kotioloissa rämpyttelyyn. Bändin kanssa tulisin soittamaan yhä bassoa.
 
käsi
10.10.2005 21:07:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellani on ollut 10 vuotta les pauli epiphonelta. just standardi.
 
ajan hammasta vastaan se on hyvin taistellut. oikeastaan vaan parantunut koko ajan. mikit ovat ihan ok pelit, mutta parempia saapi jo aika pienellä rahalla. kaulamikki ei mua miellytä, se on jotenkin tunkkainen. tallamikki on jo sitten ihan käypä peli.
 
nauhat omassani ovat kestäneet hyvin. tallan olen kerran joutunut laittamaan uusiksi. sellainen kutina mulla on että nämä uudemmat epiphonen lespaulit ovat hieman parempaa tekoa kuin vanhemmat.
 
sulle varmaan käypä peli aluksi kotisoitteluun, ajan kuluessa luulen että mikit haluat vaihtaa jossain vaiheessa parempiin.
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
McNulty
10.10.2005 21:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut tyytyväinen omaani... toiminut todella hyvänä "yleistyökaluna". Alkuperäiset mikitkin olen pitänyt siinä kiinni kun ne toimii mielestäni varsin asiallisesti. Ei ole ollut vielä ainakaan ongelmia ko. soittimen kanssa. Nauhat on kestäneet, elektroniikka on ok, kaula on suora, puuosat (runko mahonkia kun mikin routingista kyyläilin) hyvät, viimeistely on laadukasta... groverin virittimet pitää vireen ihan ok jne jne. 400-500e kepukaksi varsin mainio vaihtoehto. Suosittelen kyllä jos LP-tyyppinen skeba kiehtoo... tuo oma Epiphone on ainakin järjestäin piessyt pataan noita korealaisia Tokai-merkkisiä jäljitelmiä. Ne japsi-Tokait onkin asia erikseen.
 
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Volle
10.10.2005 21:37:41 (muokattu 10.10.2005 21:39:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli muutama vuosi sitten juurikin Epin standardi, mutta en oikein tykännyt hirmuisesti, josta syystä keppi lähtikin vaihtoon. Nauhojen kulahdusta oli vähän, mutta ei oikeastaan vielä soittoa häiritsevästi. Soitettavuus oli ihan jees, mutta sustainia ei ollut ihan "lespamaisia" määriä. Mikit oli pikkuisen tuhnut ja itse asiassa koko keppi oli vähän sellainen lussusaundinen, mutta eipä sekään hirmuisesti häirinnyt. Mä en lisäksi tykännyt takaosan kulmikkuudesta ja kepin melkoisesta painosta, joten se sai mennä. Hienohan se oli kyllä.
 
edit: Unohdin ihan, että kuten kaikissa lespoissa, ylimmille nauhoille ei pääse ihan yhtä vaivattomasti kuin jonkun muun mallisissa kitaroissa.
 
Nam.
jepu010
10.10.2005 23:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellänikin tuo löytyy ja kyllähän se hyvä mun mielestä ainakin on. Reilusti parempi ainakin kuin testaamani n.520 € maksava tokai als-48. Ei mitään ongelmia oo ollu vaikka ei toi oo ollu mulla ku vasta kolmisen kuukautta. Mutta mutta.. Nii ja oha se kauniski ;)
 
Renton
15.10.2005 16:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaakohan Made In China vs. esim. Made In Japan älyttömästi? Testailin tänään Fazerilla Made In China-versiota (545EUR) ja vaikutti melko ok:lta.
 
Choose a job. Choose a career.
käsi
15.10.2005 17:17:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaakohan Made In China vs. esim. Made In Japan älyttömästi? Testailin tänään Fazerilla Made In China-versiota (545EUR) ja vaikutti melko ok:lta.
 
yleensä ottaen japsit on paremmin tehty ja monesti laadukkaammista aineksista. joten vaikuttaa. tosin kiinalaisesta tuotannosta en tiedä kun en ole sen maan tuotoksia testannu
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Von Härskiburg
15.10.2005 18:26:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munla on myös Epiluurin Lespa. Jos olet hankkimassa, suosittelen etsimään käytettyä, jos mahdollisimman lähelle aitoa lespasaundia tahdot. Noissa uusimmissa kun näkyisi olevan leppää mahongin seassa. Omani ostin käytettynä, hyvin on pelannut kyllä. Nuo vakkarimikit tosiaan olivat aika tuhnut, joten Duncanin JB/Jazz-setti tuli hankittua. Saundi paranikin huomattavasti.
 
"The issue no longer equals total logic". -Nordom
kalle-w
15.10.2005 21:27:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihda Epin mikit, soita sillä 2 vuotta ja vaihda Gibsoniin. Osta sitten Meksikon Strato, vaihda siihen mikit, soita 2 vuotta ja vaihda oikeaan Stratoon. Näin se menee.
 
Kimmo72
15.10.2005 22:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihda Epin mikit, soita sillä 2 vuotta ja vaihda Gibsoniin. Osta sitten Meksikon Strato, vaihda siihen mikit, soita 2 vuotta ja vaihda oikeaan Stratoon. Näin se menee.
 
Onko meksikon strato jotenkin väärä strato?
 
Itsellä kävi säkä kun löysin panttilainaamosta edullisesti tsekkiläisen Epi Lespan. Loistokunnossakin oli vielä. Ei tartte mikkejä vaihdella eikä muutakaan. Ei paljoa Geen Stankusta poikkea. Jos ollenkaan.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
LaeLea
16.10.2005 09:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko meksikon strato jotenkin väärä strato?
 
fendereurope.comista löytyy tälläistä tietoa:
Standard Series (Mexico)
Body: 5 to 7-piece alder with maple or birch veneer. Sunburst models have maple veneer Note: due to periodic material availability issues, alder cores are sometimes used
American Series (U.S)
Body: Current specs: 3-piece alder for solid colours and 3-tone sunburst. White blonde and natural are 2 or 3-piece ash (Non-Veneered)
 
seittemästä leppälankusta kasattu strato alkaa olla jo melkonen palapeli. eikös ne puut rahdattu ensin coronaan, josta valitaan hyvät ittelle ja lähetetään huonot rajan taakse?
raudatkin taitaa olla järjstään halvempaa, mikä yleensä tarkottaa huonompaa.
 
ei siis välttämättä väärä, eikä ihan entry-levelkään, mutta...
 
Itsellä kävi säkä kun löysin panttilainaamosta edullisesti tsekkiläisen Epi Lespan.
 
viittikkö olla kääntämättä lusikkaa haavassa? en o ihan vielä toipunut sen missaamisesta. eihän se oikeesti oo varmaan ees hyvä, kaula kiero ja maalit tippuu... ääh. en edes mä usko tota.
 
Seittemän väärin lotossa...
Kimmo72
16.10.2005 11:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

viittikkö olla kääntämättä lusikkaa haavassa? en o ihan vielä toipunut sen missaamisesta. eihän se oikeesti oo varmaan ees hyvä, kaula kiero ja maalit tippuu... ääh. en edes mä usko tota.
 
Ainiin.. Sori :)
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
RandomHero
16.10.2005 15:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä kävi säkä kun löysin panttilainaamosta edullisesti tsekkiläisen Epi Lespan. Loistokunnossakin oli vielä. Ei tartte mikkejä vaihdella eikä muutakaan. Ei paljoa Geen Stankusta poikkea. Jos ollenkaan.
 
Mulla kävi kans hyvää tuuria löysin samanlaisen tsekkiläisen. Aivan priima kunnossa, ja on se perkele hyvä soitin. Eikä tosiaan irvistä esim. tokain jaappanialaisille.
 
Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered
Hank Marvin_
22.10.2005 00:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans tuo kyseinen keppi mut e-kielen 7-11 nauhat soi vähän heiluen joten jouduin hiomaan sellaisel helvetin hienol paperil nauhoja ihan pikkasen...! Joutuu tekee aina pientä säätöö kitaralle kun ne tulee tehtaalta ku ne ei ole ihan parhaas iskus.... Katsokaas tarkkaan sitä kaulaa niin huomaatte että kaula kallistuu ihan pikkaisen E-kielen 3 nauhalta alas päin...! Se on nerokas juttu ettei E-kieli laahaa ylemmillä nauhoilla...!
 
pekurides
22.10.2005 00:45:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, ne korea mallit on vähän rimpuloita ja puut ovat kanssa leppää ja mahonkia ja mitä tehtaalla ny sattuu olemaan kuulemma, mutta tsekkimalli on ihan loistava,
ei taida enää saada mutta tunnistaa lavassa olevasta sarjanumerosta että eka kirjain on b. tietääkseni. ainakin mulla on semmonen, ja ihan eri ote ku koreoissa.
ite vertasin kyseistä oikeisiin gibsoneihin eikä isompia eroja muutakun mikeissä akkiä löytäny ku että tää tsekkiepi oli jämäkämmän tuntunen, tosin mulla oli tonezone tallassa ja paksumpi setti päällä.
miinuksena kyllä paino... oikee tonnikeiju.
ps. tos tsekkimallissa kaikki hardware schallerin tuotantoa. et aikas bueno
 
pekurides
22.10.2005 00:49:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja myytiin nimellä les paul heritage, into luthmanin maahantuontia skandinavian markkinoille. löytyy vanhemmasta kataloogista -04 tai -03 siis tuo tsekkimalli jolla kelpaa revittää muuallakin kuin vessassa;)
 
McNulty
22.10.2005 02:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

löytyy vanhemmasta kataloogista -04 tai -03 siis tuo tsekkimalli jolla kelpaa revittää muuallakin kuin vessassa;)
 
Hmm... saman rahan mie olen tienannut Epiphonella kuin Gibsonillakin. Moni ei vain sitä hiffaa että keikan voi vetää Epiphonella siinä missä Gibsonillakin... ja jääpi keikasta vähän enemmän fyffee kouraan kun ei tartte lyhennellä Gibsonia varten otettua lainaa :)
 
Ei vaan, onhan noissa eroa mutta ei tavallinen humppakansa erota Epiphonea Gibsonista. Ne keskittyy tanssimiseen. Käyttötarkoitusta kannattaa miettiä... Miksi ostaa Hummer autoksi jos Ford KA ajaa asiansa kauppakassina? :)
 
Ukko
22.10.2005 12:43:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... saman rahan mie olen tienannut Epiphonella kuin Gibsonillakin. Moni ei vain sitä hiffaa että keikan voi vetää Epiphonella siinä missä Gibsonillakin... ja jääpi keikasta vähän enemmän fyffee kouraan kun ei tartte lyhennellä Gibsonia varten otettua lainaa :)
 
Ei vaan, onhan noissa eroa mutta ei tavallinen humppakansa erota Epiphonea Gibsonista. Ne keskittyy tanssimiseen. Käyttötarkoitusta kannattaa miettiä... Miksi ostaa Hummer autoksi jos Ford KA ajaa asiansa kauppakassina? :)

 
++++++++++++++++ !
 
jarpppa
22.10.2005 13:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla myös epin lespaul std.Hyvä peli,itse ainakin tyytyväinen,käytettynä ostin.oli noin vuoden vanha,maksoi vaivaiset 150e.
 
"Loppusoinnut täytyy olla että juntit tajuaa" Toppo Koponen kumikameli
taikakameli
22.10.2005 15:14:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinalainen stankku, body mahonkia/leppää, kansi vaahteraa, kaula mahonkia, virittimet paskat ja soi perkeleen hyvin.
 
Any time is a good time for pie.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «