Aihe: cubasis-asennus
1
ushuaya
18.06.2003 00:44:58
Missa mattaa kun asennettaessa homma tokkaa heti Mrosm32.dll sen puuttumiseen? Sain sen kasiini ja kokeilen myohemmin uudelleen asentamista.

Onko mitaan perusvinkkeja Cubasiksen asentamiseen muutaman vuoden vanhaan Dellin latitude lappariin?

Jollakin villalankaviritelmalla pitaa alottaa. Kaikki info tarpeeseen.
ushuaya
18.06.2003 20:24:13
No niin, toi steppi meni ok, seuraavaksi Cubasis kaynnistyessaan herjaa asiosta. Olisko tasta vinkkia kellaan.
Pitaa muuttaa jotain asetuksia lapparissa?
ushuaya
22.06.2003 17:01:57
Osaako kukaan kertoa mita tarkoittaa asio? Cubasis herjaa asiosta. Pitaako muuttaa lapparin asetuksia vai muutetaanko jotain cubasiksesta? Hep?
assassin
23.06.2003 12:54:55
Osaako kukaan kertoa mita tarkoittaa asio? Cubasis herjaa asiosta. Pitaako muuttaa lapparin asetuksia vai muutetaanko jotain cubasiksesta? Hep?

ASIO on ajuri, mitä käytetään musiikinteko-ohjelmissa. Mikä äänikortti sulla on? Oletko päivittänyt ajurit?
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
ushuaya
23.06.2003 15:06:52
Moi, tassa on alkuperainen aanikortti, jos ymmarsin oikein control panelista, niin NeoMagic Audio (WDM). Onks tollasta aanikorttia? Mulla ei sattuneesta syysta oo admineita tahan koneeseen kun se on mun vanha tyokone firmasta, pitaa jotenkin keplotella ne jos ovatten valttamattomat.

En oo paivittanyt mitaan ajureita, miten se tapahtuu? Voiko paivittaa vaikka ei oo admineita, vai tokkaako se sitten siihen?

Jos alkuperainen aanikortti on huono, miten olis esim Terratecin DMX 6FIRE 24/96? Onko se ulkoinen? Tokkaako taa homma sitten aina niihin admineihin, eli pitais hankkii ne tai ostaa uus kone?

Tarvisin lapparin, midikiipparin ja mulla on jo sahkis. Tama olis matkasetti koska joudun tyon puolesta olemaan milloin missakin pain.

Kerro kernaasti lisaa vinkkia...
ushuaya
23.06.2003 22:27:20
kaynnistaessa siis:

ASIO Driver Error

sitten:

Audio: Couldn't create Native Audio Engine!

sitten:

There is no translator available for this audio information

Eli ei sitten paase mihinkaan audiojuttuihin kasiksi Cubasiksessa. Metronomi kylla tikittaa 8 )

Kertokaa vinkki jos tiedatte.
timobass
24.06.2003 07:08:37
Kertokaa vinkki jos tiedatte.

Yksi vinkki voisi olla se, että se vaatisi toimiakseen Terratecin äänikortin. Aikoinani ostaessani EWS- sarjan (myytävänä!) kortin tuli kylkiäisenä juuri tuo Cubasis eikä sitä saanut asentumaan kaverin koneelle (ainakaan ensi yrittämällä...).

Nykypäivinä asia voi tosin olla jo toisin, mutta vinkkinä tämä heitto olikin...
pwallin
24.06.2003 08:26:05

En oo paivittanyt mitaan ajureita, miten se tapahtuu? Voiko paivittaa vaikka ei oo admineita, vai tokkaako se sitten siihen?
Tokkaako taa homma sitten aina niihin admineihin, eli pitais hankkii ne tai ostaa uus kone?
missakin pain.

Mikä ihme työ sulla on jos et admineja saa? Itsellä on 3 konetta (1 läppäri) työpöydällä ja kaikkiin on adminit. Sori mutta ekaks tuli mieleen että käytät konetta luvatta. No toivotaan että turhaan pohdiskelin tuollaista...Nyt kuitenkin asiaan. Itsellä Cubasis asentuu win 98 systeemiin ok, mutta en ole saanut win 2000 systeemiin edes installeria käynnistymään. Cubasis on melko vanha "kylkiäinen" ja kai sen netistä päivittämällä sais pelaamaan uudemmissakin käyttiksissä.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
assassin
24.06.2003 11:20:33
Itsellä Cubasis asentuu win 98 systeemiin ok, mutta en ole saanut win 2000 systeemiin edes installeria käynnistymään. Cubasis on melko vanha "kylkiäinen" ja kai sen netistä päivittämällä sais pelaamaan uudemmissakin käyttiksissä.

1. Cubasis ei toimi NT-pohjaisissa käyttöjärjestelmissä.
2. Netistä ei löydy siihen päivitystä millä sen saisi toimimaan NT-pohjaisissa käyttöjärjestelmissä, elikkä ainoa vaihtoehto on joko asentaa 98 uudestaan taikka sitten ostaa kaupasta uudempi Cubase.
Ihminen, jolla ei olisi mielikuvitusta, ei pelkäisi mitään.
ushuaya
24.06.2003 13:30:43
Ok, paljon tietoa. Win 2000 taitaa olla NT-pohjanen eli siihen ei sitten saa futaamaan. No hyvä tietää.

Tästä koneesta, tää on mun vanha työkone jota en ole viitsinyt palauttaa, kun ajattelin että olis käyttöä. Asentivat siihen win 2000 (oli NT admineilla) ja adminit meillä pitää aina anoa. Täytyy varmaan anoa adminit tai heittää koneella vesilintua ja sitten palauttaa ja ostaa joku muu mylly. En taida viitsiä ysikasia asentaa uudestaan, vaikka kyllä kävi mielessä. Eli en siis käytä luvatta.

Työkoneessani on adminit mulle.

Pöytäkone varmasti olisi parempi, mutta kuten kerroin aikaisemmin, matkustan paljon työn puolesta (ympäri palloa), toivoisin kuitenkin että voisin tallentaa musiikillisia pärversioitani, eli läppäri, midikiippari & sähkösitar olisivat perustoolit. Taloudellinen suicide olisi vaihtaa nykyisestä työstäni johonkin muuhun tällä hetkellä.

Edelleen vinkit ovat tarpeen 8 )
ushuaya
24.06.2003 13:33:07
sitä paitsi kuulin että 98sissa just cubasis ei futaa vaan kylläkin 2000sessa... oon aika pihalla taas!
PIM
24.06.2003 15:21:08
Kokeilepa josko n-Track toimisi koneessasi. Demoversion saat imuroitua ilmaiseksi fasoft.com:sta eikä rekisteröityminenkään luultavasti kaada budjettiasi. Cubasis on minusta sen verran köykänen ohjelma jopa n-Trackiin verrattuna ettei sen eteen kannata paljon vaivaa nähdä.
Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e
PIM
24.06.2003 15:22:21 (muokattu 24.06.2003 15:23:07)
Kokeilepa josko n-Track toimisi koneessasi. Demoversion saat imuroitua ilmaiseksi fasoft.com:sta eikä rekisteröityminenkään luultavasti kaada budjettiasi. Cubasis on minusta sen verran köykänen ohjelma jopa n-Trackiin verrattuna ettei sen eteen kannata paljon vaivaa nähdä.

Lisäys:

Cubasis nelonen ainakin toimii kakstonnisessa, mutta aiemmista versioista en tiedä.

Edit: Ei siis pitänyt kopioida omia kirjoituksia vaan lisätä edellisen perään.
Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e
ushuaya
24.06.2003 15:43:40
Kiitos vinkeistä. Täytyy pohtia taas.
Avelonz
27.06.2003 18:34:48 (muokattu 27.06.2003 18:36:50)
Toi, että Cubase valittaa, että joku .dll-tiedosto puuttuu siinä käynnistyslatauksen aikana, voi johtua siitä, että sulla on mahdollisesti vanha DirectX koneessasi (Vaatii DX8 tai uudempi). Mulla oli ainakin tollanen ongelma joskus, ku en heti tajunnut mikä puuttuu=)

Nii, ASIO = Audio Stream Input Output muistaakseni.. Eli tollanen määrättyjen ohjelmien ja mm. äänikorttien tukema ominaisuus, jolla saadaan hyvin pieni latenssi (vasteaika, eli kuinka pian esim. softasyna vastaa, kun painat kosketinta) Latenssi riippuu tietysti taas tietokoneen tehosta... No niin, meni ainakin melkeen aiheen mukaan taas=)
ushuaya
27.06.2003 20:42:04
Kitoos.

Tahan delli myllyyn (siis lappari) on asennettu win2000 firman puolesta tana kevaana, voisko silti olla vanhat directxsat? Miten niiden paivitys tapahtuu?

Onko mitaan tietoa cubasis inwiredista?

Kaveri yrittaa rinnakkaisesti asentaa omaansa (desktop/win2000) samaa cubasista kuin ma ja samat herjat tulee. Joku sano etta toi inwired voisi auttaa yskaan.

Mita mielta oot/te?
ushuaya
27.06.2003 20:47:57
varmaankin on niin etta dellin alkuperainen aanikortti ei tue ollenkaan tuota asiota. sen voi ilmeisesti jotenkin kiertaa, tai jotenkin ymmarsin (varmaan vaarin) etta asio_directx ja asio_mmi tai jotain sinne pain voisivat toimia mutta isommalla latenssilla. En kylla nyt oikein tieda holkasen polaysta mita kirjoitin. Kun sais edes jonkun setupin toimimaan jonkunlaisella nopeudella jne. Sitten olis perstuntumaa etta mita kannattaisi alkaa paivittamaan. Defaulttina ei haluis pistaa yhtaan ylimaarasta kiinni, niin mieluummin sitten vaikka aluksi ylikuormittaisi konetta/softia/ianikorttia ja sitten alkaisi harkitsemaan vahan decentimpia romppeita.

Joku varmaan tietaa vastauksen tahan dilemmaan, avatkaahan sanaiset arkkunne.
Juomoja
29.10.2003 15:40:53
Moron !
Asensin koneeseeni Cubasis VST 4.0 ohjelman (ostin kun sain kaverilta virtual guitarist ohjelman). Ongelmana on se, että äänittäessäni midikoskettimistolta raitaa kuuluu kajareista klikki mutta ei sitä mitä soitan. Soitan siis arvaamalla. Äänityksen jälkeen pystyn kyllä kuuntelemaan mitä olen soittanut. Asetuksista en ole löytänyt ongelmaa miksi äänitysvaiheessa singnaali menee kyllä sisään mutta ei tule ulos. Äänikorttina mulla on soundplaster audigy player ja käyttöjärjestelmä XP-windows. Vaihtaakko takaisin Emagic ohjelmaan??? Siinä menisi hukkaan kyllä se hauska virtual guitarist.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)