Jami 01.10.2005 12:53:49 | |
---|
Harjoituksessa kannattaa kiinnittää huomiota eritoten crashien ja avoimen haikan balanssiin suhteessa muuhun settiin. Napit ja peltorit vain syö tehokkaasti yläpäät että kontrollointi on aika vaikeaa. Yleensäkkin mitkä tahansa tulpat tai kuulosuojaimet leikkaa eniten korkeita taajuuksia ja matalat tulee enemmän läpi. Näin ollen suurin osa rumpaleista mättää peltejään liian kovaa suhteessa muuhun settiin. Luullen olevansa hyvässä balanssissa. Hyvä harjoitus kyllä tuo kuvaamasi. Kannattaa kokeilla. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
Shitmanek 01.10.2005 12:55:09 | |
---|
Napit ja peltorit vain syö tehokkaasti yläpäät että kontrollointi on aika vaikeaa. Yleensäkkin mitkä tahansa tulpat tai kuulosuojaimet leikkaa eniten korkeita taajuuksia ja matalat tulee enemmän läpi. Minulla nuo Peltorit muuttavat bassarit aikamoiseksi mössöksi, vähän kehno niillä on soittaa. |
hgr 01.10.2005 13:14:35 | |
---|
Minulla nuo Peltorit muuttavat bassarit aikamoiseksi mössöksi, vähän kehno niillä on soittaa. Sama. Mutta noilla ihan perusjoulukuusilla on jo aika hyvä soundi. |
kampela 01.10.2005 13:34:19 (muokattu 01.10.2005 13:37:09) | |
---|
Jossei siellä Pe-pe-pe-peltorien alla oo jonkinlaista monitorointia ni ne voi kyllä mun mielestä tunkea sinne.... Edit: Ok, tuohon harjoitukseen kuuluivatkin nuo napit korviin. Rupeaa ihan kauhistuttamaan kun ees ajattelee muuten noita p-e-l-t-o-r-e-i-t-a. :( Peruna kerrallaan.. |
Jami 01.10.2005 14:16:36 | |
---|
Edit: Ok, tuohon harjoitukseen kuuluivatkin nuo napit korviin. Jos rummut mikittää ja ajaa musan sekaan sopivasti niin sitten toimii.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
kampela 01.10.2005 15:12:39 (muokattu 01.10.2005 15:17:00) | |
---|
Jos rummut mikittää ja ajaa musan sekaan sopivasti niin sitten toimii. Yeps, tulee aika paljon kotosalla reenattua sähkövermeiden kanssa noin. Luureina mulla on Beyerdynamicin rumpaliluurit, joista on vain positiivista sanottavaa. Oikeitten"akustisten, heh" rumpujen kanssa oon myös käyttäny näitä. Aika moinen vaimennus kyllä, mut mikkien kanssa saa todella namut saundit:) Mulla on myös noi Metrophonen luurit mitkä sulla taitaa kans löytyä. Hyvät pelit kanssa, tulee vaan korvat pirun kipeiks kun reenaa vähän kauemmin, tai sitten mulla on vaan hassut korvat :) Peruna kerrallaan.. |
Jami 02.10.2005 14:18:01 | |
---|
Mulla on myös noi Metrophonen luurit mitkä sulla taitaa kans löytyä. Hyvät pelit kanssa, tulee vaan korvat pirun kipeiks kun reenaa vähän kauemmin, tai sitten mulla on vaan hassut korvat :) Ne on raskaat ja kovat pitää. Ei ne munkaan korviin hyvin istu. Ihme sinänsä kun ovat usalaiset jossa mukavuus pitäis olla se ensimmäinen tekijä joka paikassa. Vertaa vähän saundeja, vaimennusta jne. Tarkoitus olis hankkia uusia luureja tähän studiolle ja tietoa kaipaisin.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
kampela 02.10.2005 21:58:06 | |
---|
Ne on raskaat ja kovat pitää. Ei ne munkaan korviin hyvin istu. Ihme sinänsä kun ovat usalaiset jossa mukavuus pitäis olla se ensimmäinen tekijä joka paikassa. Vertaa vähän saundeja, vaimennusta jne. Tarkoitus olis hankkia uusia luureja tähän studiolle ja tietoa kaipaisin. Beyerdynamicin piuha on suht paksu ja siinä on volumensäätönappi kiinni itsessään. Piuha on kiinteästi kiinni, joten sitä ei saa irti. Onneksi piuha tosin on on aika vahvaa tekoa. Kupit istuu todella hyvin päähän ja on pehmeät. Ne on kuitenkin niin kuperat, että muodostavat suljetun luurin. Ilman mikitystä soitettuna niissä on aika bassoset saundit. Monitoreina toimivat taasen todella hyvin. Varotuksena, se vaimennus on kyllä aika vahva. Oli pieni totuttautuminen niihin aluksi, ja tulikin sitten hankittua vähän omaa mikseriä yms.. Kuuntelusaundi on musta aika yleellinen, kyllä mun milestä Metrophoneseissakin oli aika hyvä kuunteluääni mut kyllä se näissä keposasti ylittyy. Kuulokkeisiin tulee mukaan kantokassi. Muutenkin tuntuvat olevan suht vankkaa tekoa. Se pään yli menevä kaari on kanssa hyvin pehmustettu. Ainakin www.soundata.fi Hesassa myy näitä. :) Peruna kerrallaan.. |
Jami 03.10.2005 12:03:18 | |
---|
Mikä tyyppimerkintä niissä on? Ja paljonko maksoit? Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
kampela 03.10.2005 14:35:27 | |
---|
Mikä tyyppimerkintä niissä on? Ja paljonko maksoit? DT770M ja hintaa 185 euroa. Peruna kerrallaan.. |
zuper 13.10.2005 16:39:53 | |
---|
Kyllä pitäsi soittaa rumpuja niin lujaa, että korvatulpat ois ihan hyvä juttu, mut ei kumminkaan mättää niitä. Saundi on paljon parempi. |
Mikael 14.10.2005 09:11:00 | |
---|
Kyllä pitäsi soittaa rumpuja niin lujaa, että korvatulpat ois ihan hyvä juttu, mut ei kumminkaan mättää niitä. Saundi on paljon parempi. Hoho! "melkein puoliammattilainen" |
Niskamies 14.10.2005 09:11:38 | |
---|
Hoho! Komp! There's a fine line between stupid and clever. |
rm_wispila 14.10.2005 10:09:01 | |
---|
...tosimiehet mitään tulppia tarvi. Kannuja lyödään kun vierasta sikaa, ja aina ilman tulppia. Neitihommia noi topsyt korvissa ;) nimim. kovakorvainen Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
moderndrummer88 14.10.2005 10:09:40 | |
---|
Kyllä pitäsi soittaa rumpuja niin lujaa, että korvatulpat ois ihan hyvä juttu, mut ei kumminkaan mättää niitä. Saundi on paljon parempi. ootko turbo? Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
rbt 14.10.2005 10:46:52 | |
---|
Minulla nuo Peltorit muuttavat bassarit aikamoiseksi mössöksi, vähän kehno niillä on soittaa. Peltoreita tuleekin osata käyttää oikein...Yläpäätä saa läpi pienellä niksipirkalla ja keskiääniä alas... |
Lapaluu 14.10.2005 11:19:03 | |
---|
Peltoreita tuleekin osata käyttää oikein...Yläpäätä saa läpi pienellä niksipirkalla ja keskiääniä alas... Valaisisitko meitäkin tällä erittän Walaisevalla Tiedolla? ;) Miten peltoreista voi saada edes keskinkertaista saundia ilman monitorointia? Kinkkua kaikille! (Hammerfall ~ Ham for all) |
Olinpa muutamalla keikalla erään bändin kanssa. Käytiin ohjelmistoa läpi ja soitin harkoissa 602 Sound edge haikoilla. Laulaja kitaristi siihen valittamaan, että haikka kuuluu liikaa! Minä keikalle kaivoin Paisteen Dixiet (vastannee nykyisiä 302:ia mutta sävykkäämmät) varastosta ja kaikki oli tyytyväisiä. Kysymys oli siis bändin soundista eikä minun tyylistä! Palveluasenne takaa seuraavan keikan. |
J. Cool 16.10.2005 14:08:59 | |
---|
...tosimiehet mitään kuuloa tarvi. Hyvi ruuvaa! |
rbt 17.10.2005 09:45:09 | |
---|
Valaisisitko meitäkin tällä erittän Walaisevalla Tiedolla? ;) Miten peltoreista voi saada edes keskinkertaista saundia ilman monitorointia? Aseta ensin peltori päähäsi "normaalisti". Siirrä sitten vähän suojaimia taaksepäin 0,5 - 1 cm. Varo kuitenkin siirtämästä liikaa. Siirrä vaikka hitusen kerrallaan ja soita välillä ja tesmaile. Jos niksi ei toimi, vedä sukkahousut päähäs. |