Aihe: Squierin paska soundi säröllä..?!
1 2 3
Wahi
15.10.2005 10:21:04
Vaikka kuinka säätäisi vahvistinta, niin särö soundit ovat liika "kimeät" stratoksi, ja riffittelyssä kuuluu ylimääräistä "hinkkaus" ääntä. Vahvistimena minulla on Vox AD50VT, joka mm. meidän koulun Squierin kanssa toimii särölläkin oikein hyvin.

Sanoisin että ennemminkin se on kyllä vahvistimesta kiinni.

Onko mikit paskat

On
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Volcom
15.10.2005 10:42:22
noin paskoja vastauksia en kysymyksiini kyllä tarvitse...

en usko että olisi mitenkään vahvistimesta kiinni, meinaan kaikki muut stratot ja muut kitarat millä oon tuolla vahvistimella soittanut on toiminut säröllä mageen kuulosesti.

ihmettelen vaan suuresti että mikä nuo mikit tekee paskaksi, meinaan tuo on tuota squierin kalliimpaa mallistoa... saisiko niiden mikkien kanssa kikkailtua mitenkään?
soitetaanko paranoid?
TheWickerMan
15.10.2005 10:47:47 (muokattu 15.10.2005 10:48:42)

en usko että olisi mitenkään vahvistimesta kiinni, meinaan kaikki muut stratot ja muut kitarat millä oon tuolla vahvistimella soittanut on toiminut säröllä mageen kuulosesti.

ihmettelen vaan suuresti että mikä nuo mikit tekee paskaksi, meinaan tuo on tuota squierin kalliimpaa mallistoa... saisiko niiden mikkien kanssa kikkailtua mitenkään?

Mitä sitä turhia yrittää odotella omaa korvaa miellyttävää vastausta. Voi kalliimmassakin olla paskat mikit ylläri. Osta uudet mikit. Tai osta jaakko ja marsu tilutilu.

E: "meinaan tuo on tuota squierin kalliimpaa mallistoa" hoho :D
Drink, Drank, Punk
Volcom
15.10.2005 10:50:41
tarkoitin sillä siis sitä, että tuo ei ole niitä halvimpia 150 euron squiereita.
soitetaanko paranoid?
Volcom
15.10.2005 10:54:30
niin ja kliinillähän tuo soundi on ihan mukava...
soitetaanko paranoid?
TheWickerMan
15.10.2005 10:56:24 (muokattu 15.10.2005 10:56:39)
Hmm. Onko ongelmaa
(riipivää saundia) eri (kaula-keski-talla) mikkien välillä?
Drink, Drank, Punk
Volcom
15.10.2005 11:03:27
joo, talla mikillä se riipivin soundi juuri lähtee! muilla mikeillä kuulostaakin paremmalta...
soitetaanko paranoid?
SirElwood
15.10.2005 11:09:23 (muokattu 15.10.2005 11:10:24)
joo, talla mikillä se riipivin soundi juuri lähtee! muilla mikeillä kuulostaakin paremmalta...

Käytä niitä muita mikkejä sitten. Tallamikissä on aina kirkkain soundi. Miten kirkas, se taas riippuu kitarasta.

EDIT: Ainii, ei ne tonepotikat oo koristeena kitarassa. Niitäkin voi käännellä...
Volcom
15.10.2005 11:16:28
nii'in, tuo on vaan jo ärsyttävän "kirkas". tone-potikoiden kanssa on jo kikkailtu, mutta täytyy vielä kikkailla lisää. kiitoksia nyt kuitenkin vinkeistä...
soitetaanko paranoid?
Mika K
15.10.2005 12:38:31 (muokattu 15.10.2005 12:39:08)
Mikkien vaihto on edessä, mikäli parempaa soundia siitä kitarasta halajat. Ei voi mitään. Vaihdoin itse Fender TexMex setin Sqierin Standard stratoon ja muutos parempaan oli melkoinen.
Volcom
15.10.2005 12:41:53
mitkäs olisivat sitten tuommoiset mikit mitkä soveltuisivat rokkiin paremmin?
soitetaanko paranoid?
Spike
15.10.2005 12:45:06 (muokattu 15.10.2005 12:45:51)
Rockia jos soittelee ni melkeen heittäisin kyllä jonku SD:n Hot Railsin, Cool Railsin, Vintage Railsin tai Littile 59' tallaan. Vähän sen mukaan kuinka paljon haluaa pitää stratosaundia mukana ja kuinka paljon haluaa outputtia. Vintage Railsit tuottaa aika autenttisen stratosaundin. 59' on lämpimämpi ja pyöreämpi.

E: Siis noista singlecoil-kokosista, ei tartte uusia pleksiä, tai leikkailla sitä.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Miikathebest
15.10.2005 13:02:29

Sama ongelma... ei vaan viitti uusia kalliita mikkejä laittaa... niillehän tulee hintaa jo melkein saman verran kuin pelkälle kitaralle.

Dimarzio H3:a olen ajatellut... taikka sitten sitä YJM-mallia.
Ne voisivat rokata hyvin stratossa.

www.dimarzio.com
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
trih
15.10.2005 13:03:53
Porukka puhuu taas mikkien vaihdosta. Ongelma on tallamikissä. Vaihda tallamikki. Jos olet rikas niin osta ne kaksi muutakin. Ei tässä muuta.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
McNulty
15.10.2005 13:13:06

Tyhmiin kysymyksiin satelee tyhmiä vastauksia.

Soundit on paljolti vaffaristakin kiinni, ei sitä tule kieltää. Vahvistinta pitää ruuvata sen verran paljon että sen osaa säätää kitaralle kuin kitaralle toimivaksi. Hyvällä vaffarilla se onnistuu, huonolla ei. Mielestäni tuo Voxin Valvetronix-sarja on varsin passeli vahvistin. Ei muuta kuin säätämään soundia omalle Skujulle sopivaksi. Ei sitä vaffaria tarvitse tässä tapauksessa vaihtaa.

Squierin kalliimpi mallisto = halpis-indonesia tuotantoa. Ei kallis Squier ole lainkaan laadun tae. Ne mikit mitä Squier käyttää on jotain kiinassa käämittyjä ja niitä ei todellakaan valmisteta minkään laatustandardien mukaan kuten esim. DiMarziot tai Seymour Duncanit.

Squierin yksikelaiset ovat sellaiset RiksRaksPoks-sarjan mikit joilla kyllä onnistuu soittelu ihan mallikkaasti mutta ei niissä kauheasti ole alapäässä potkua, tai yläpäässä erottelevuutta... keskikastin kuraa siis.

Jos rokkia pitää soittaa niin vaihda ihmeessä tallamikiksi vaikkapa Seymour Duncan JB Junior (joka on siis yksikelaisen kokoinen humbucker) ja kaulamikiksi vaikka SD Lil '59. Saat riittävästi potkua tallamikistä rokkiin mutta samalla soundi säilyy erottelevana ja yläpää selkeän kirkkaana. Kaulasta tuolla lil'59:llä saa mukavan pehmeät soundit joilla soittelee humpat, bluesit, rock-leadit ja ties vaikka mitä.

Tämä siis olettaen että siulla on 3 x SC mikit Skujussasi.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Terry Pantheras
15.10.2005 13:20:41
Sama ongelma... ei vaan viitti uusia kalliita mikkejä laittaa... niillehän tulee hintaa jo melkein saman verran kuin pelkälle kitaralle.

No höh, mitäs merkitystä sillä on, et mitä kitara maksaa ja minkä hintaiset mikit siihen viitsii laittaa? Jos soundi paranee ja muutenkin tykkää kyseisestä skebasta, niin mitä väliä? Itse olen soitellut aikoinaan vaneri-SG:llä johon asensin DiMarzion Super Distortionin ja kitaran arvo varmaan kolminkertaistui... :D Ja hyvä oli soundi!
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
LamaAjanElvis
15.10.2005 13:24:28
Joskus vielä hommaan jonkun käytetyn Squierin. siihen rock/hevi ykskelaiset ja jumbonauhat. Makso mitä makso.
Sormet lähtee soundista Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4 Romantikkoitkijät#7 Ihmevalittajat#8
trih
15.10.2005 13:33:05
No höh, mitäs merkitystä sillä on, et mitä kitara maksaa ja minkä hintaiset mikit siihen viitsii laittaa? Jos soundi paranee ja muutenkin tykkää kyseisestä skebasta, niin mitä väliä? Itse olen soitellut aikoinaan vaneri-SG:llä johon asensin DiMarzion Super Distortionin ja kitaran arvo varmaan kolminkertaistui... :D Ja hyvä oli soundi!

Tämä on erittäin totta. Jos kitaran myy niin vaihtaa ne vanhat paskamikit takaisin ja siirtää ne laatumikit uuteen keppiin. Edellyttää tietenkin kolvin ja tinan omistamista jos haluaa ilman välirahoja tätä tehdä. Toisaalta kolvi ja tina maksaa jokseenkin vähemmän kuin kolvimiehen tuntiliksa :D.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
M-Juhana
15.10.2005 13:34:45

Mikkien vaihto on edessä, mikäli parempaa soundia siitä kitarasta halajat. Ei voi mitään. Vaihdoin itse Fender TexMex setin Sqierin Standard stratoon ja muutos parempaan oli melkoinen.

Mulla toimi sama lääke !!
möllykkä -Tetsuo-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)