Aihe: Marzi Nymanin soololevy
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Aimo
18.09.2005 11:02:15
Levy-Eskojen sivuilta:

"28.9.
Megadeth: Arsenal of Megadeth (tupla-DVD)
Nightwish: Highest Hopes
Marzi Nyman: Tba
.
.
"

Mikähän levy se tuommoinen on? Kun Marzi tosiaan itse väitti kuukausi sitten, että levy tulee vasta ensi vuonna.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
steelysam
18.09.2005 15:36:39
Nii miekii olen ihan tavan diggari. Matskua olen kuullut sekä Loop Treatmentin että Marzi Nyman Bandin keikoilla. Lehdistöstä olen sitten lukenut noita levytysuutisia ja Nykästä jututin kerran Laukaan Lyömäsoitinfestivaaleilla.

Arttu Takalo esimerkiksi kehui Soundi-lehdessä (8/2002) Loop Treatment-albumin olevan julkaisua vaille valmis. Anssi myös kertoi musiikin olevan jotakuinkin samaa, mitä esittivät aikoinaan (1995-97) keikoilla, mm. Ilkka Niemeläisen kappaleita uusina versioina.

Marzista puolestaan luin jostain, että hänen oli ensin tarkoitus tehdä "pieni ja matalan profiilin levy", mutta sitten projekti alkoi kuulemma paisua ja viivästyä. Joten saapi nähdä mitä tulee... jos jollakin on enemmän tietoa niin kertokoon ihmeessä!

Loop Treatmentin levy on valmis, ollut jo kauan. Ei vaan kaljumies ole saanut sitä vielä ulos. Marzin levy on hämmentävä. Massivinen mestariteos.
Trumpettisyntikat rulez, ok. Älä loukkaa mua soitollasi!
Fuzzy Boner
19.09.2005 15:43:05
Loop Treatmentin levy on valmis, ollut jo kauan. Ei vaan kaljumies ole saanut sitä vielä ulos. Marzin levy on hämmentävä. Massivinen mestariteos.

Joo. Marzin levy tulee tammikuussa ulos. Tämä on nyt tänään kuultua faktaa.

Kuulin sen tossa vkonloppuna; ihan mieletön levy on!!
Saapuilija
Notefix
19.09.2005 16:27:42

Marzin levy on hämmentävä. Massivinen mestariteos.

Hmmm, kuulostaa mielenkiintoiselta. KissFM:lle vaan soimaan!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
aivokuolio
19.09.2005 17:03:50 (muokattu 19.09.2005 17:04:10)
Jo ajatus Marzi Nymanin soololevystä saa niskavillat pystyyn. Ja meinaan sillä pahalla.

Ainakin nämä JHS-pelleilyt ja muut "hauskat" spedeilyt ovat antaneet äijästä aika tyylitajuttoman kuvan. Line6 tuottaa muovia ja soolot ovat sellaista suoritusta että alta pois.

Mutta as always, kassellaan!
mustan huoneen testi.
steelysam
19.09.2005 18:34:05
Jo ajatus Marzi Nymanin soololevystä saa niskavillat pystyyn. Ja meinaan sillä pahalla.

Ainakin nämä JHS-pelleilyt ja muut "hauskat" spedeilyt ovat antaneet äijästä aika tyylitajuttoman kuvan. Line6 tuottaa muovia ja soolot ovat sellaista suoritusta että alta pois.

Noh, sä et ole näköjään tajunut ihan koko kuvaa sitten. Tuut yllättymään. Positiivisesti.
Trumpettisyntikat rulez, ok. Älä loukkaa mua soitollasi!
musatuukka
20.09.2005 10:01:59

No siis minusta Marzista tekee personaallisen just tuo sen hauska asenne ja positiivisuus sen soitossa. Olen nähnyt hemmon nyt kaks kertaa livenä ja kyllä se soittaa osaa. Marzilla on luovuutta ja ideoita soitossa sekä on ennekaikkea yleisön viihdyttäjä. Taittuu niin kokeileva Jazz kuin rouhea rock.
Ja enivei, kuka niitä tuppisuu+kivikasvo sessiotylsimyksiä aina jaksaa...?
Jazz se on saatanan musiikkia!
jogo3000
20.09.2005 11:01:41

Tosiaan, huumorin lukisin minäkin eduksi. Tietynlailla erään lajin tiluttaminen kyllä on aika tylsää hänen soittamanaan, voi olla tahallistakin.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Kitarajeesus
20.09.2005 14:59:56
Minäkin pidin Marzia hyvin pitkään lähinnä pellenä, mutta oltuani äijän oppilaana jonkin aikaa ja jamiteltuamme muutaman kerran kimpassa tajusin, että sillähän on ihan hillitön tyylitaju ja loputtomat ideat. Soittaa pianoakin varsin hyvin. Odotan kyllä melkoisella mielenkiinnolla tuota levyä. En ole vielä mitään matskua kuullut, mutta juttujen perusteella vaikuttaa hyvältä. Showmies, mutta osaa myös soittaa.
Musiikki on elämä.
Notefix
20.09.2005 16:03:32

Mun mielestä Mr. Nyman on aivan mahtava muusikko, millä tahansa mittapuulla.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Brian May jr.
20.09.2005 16:25:50

Mitäs tämä nyt on? Itse olen saanut sellaisen käsityksen että äijä on erittäin tyylitajuinen soittaja, todella hyvä kitaristi ja uskomattoman yleismusikaalinen. Pystyisitköhän vielä tarkentamaan noita pointteja...?

Nimim. ei ole koskaan, häpeäkseen, nähnyt Marzia soittamassa.
Aimo
20.09.2005 16:27:41
Mun mielestä Mr. Nyman on aivan mahtava muusikko, millä tahansa mittapuulla.

Aivan. Ei kannata kuvitella, että pystyy vain vetämään Trooperia hassusti JHS:ssa. On kyllä melkoinen ässä, ja vetää ihan minkälaista vaan.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Juhani
14.10.2005 22:29:29

Mulla on kuva-aineistoa, jossa Marzi soittaa kitaraa ja Nykäsen Anssi rumpuja huppu päässä kun itse "räppään". :D

Marzi on huippumiehiä. Levyä odottellessa.
Fuzzy Boner
15.10.2005 03:45:13

Voi Aivokuolio voi Aivokuolio... Niinku Steelysam sano: Tulet lentämään perseelles. Piste.
Saapuilija
Coldman
15.10.2005 10:10:33
Mistähän netin kautta tota levyä sitten voi ostella?
You get your Balls to the wall man ! Balls To The Wall ! - Accept - Balls To The Wall
Ville81
16.10.2005 19:55:10 (muokattu 16.10.2005 19:55:23)
London Pubissa oli maanantaina taas tiukkaa settiä. Marzi tosin soitteli pääasiassa koskettimia ja aika helponnäköisesti soinnut irtosi biisiin kuin biisiin.
Jarmo Nikku kitarassa ja Marzi Nyman koskettimissa...eipä tullu meikäläisellä kummoista hinkua samaan aikaan lavalle, jeh.
texjazz
16.10.2005 20:07:18

Äärimmäisen tyylikäs kitaristi! Anna-Mari Kähärän Orkesterin levynjulkaisukeikalla Marzi vetäisi Savoyssa elämää suuremman soolon Black Crowhin. Yleisö antoi spontaanit aplodit soololle.

Toivottavasti levylle tulee Frank Zappaa. Ja musiikillista anarkiaa.
John Titor
18.10.2005 17:36:56

Voitko nimetä joitain kitaristeja, joilla soolot eivät ole suoritusta? Line6 muuten tuottaa hyvän kitaristin käsissä varsin mainioita saundeja, Mesa/Boogie huonon kitaristin käsissä kakkaa, ei se stygestä ole kiinni. Tosin Mesan läpi se hyvä kitaristi voi ehkä kuulostaa vielä paremmalta, jos soittelee paljon cleanilla.
Minä ainakin odotan Marzin levyä innolla, josko siellä olisi vaikka joitain yhtä röyhkeitä ralleja kuin esim. Kun liha kohtaa mahan.
MK73
29.01.2006 21:38:07
No niin, 22.3. on nyt sitten se päivä, kun Marzin levy on kaupoissa saatavilla. Googlettamalla aiheen tiimoilta löytyi useampikin artikkeli.

Huh huh.. Miten mä jaksan odottaa? Yllätys oli, että kyseessä onkin miltei puhdas Anssi Nykäsen ja Harri Rantasen kanssa väännetty trio-levy. Vain jousia, perkussioita ja kuoroja on lisätty taustalle. Maestro itse luonnollisesti soittaa kitaraa ja laulaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)