Aihe: Korg CX-3 + efektit
1
juguli
14.10.2005 20:37:37
Hommasin tuollaasen soittopelin, vaikken oikein maharottoman hyvin osaa eres sitä rämpyttää, vaikkakin muutaman ihan hyvänkuuloosen saundin oon saanu aikahan.
Kiinnostais vain tietää jotta minkälaasia lisäefektiä siihen kannattaas ja olis tarpeellista investoora? Rotosphere ainakin vissiin. Jotain muuta? Ja miks.
juguli
14.10.2005 21:50:48
joo. saman oon huomannu jotta ylä-äänet on vähän ohkaasia. onko pelkällä rotospherellä kova hinta?
jeje
15.10.2005 15:42:42
Mulla on tuo vanhempi CX3:n ja sitte rotospheren eka malli, tuntuu moukuvan ihan kohtuudella. Välillä ehkä toivoisin kuitenkin muhkeutta lisää mutta sekin on varmaan pikku säätämisellä hoidettu. Alaäänet kyllä moukuu mukavasti mutta ylä-äänet jää omasta mielestä hieman ohkaisiksi.
Olen myymässä tuota pakettia pois (Korg CX3+hardcase, Rotosphere) että jos jotain kiinnostaa, ota yhteyttä...

Sama vika... Joku viisaampi vihjas et kannattaa kokeilla toisenlaista putkea sihen hk:n "taikalaatikkoon".. Mene ja tiedä!?!? Onko kellään kokemuksia?
maza
16.10.2005 00:24:15

Rotosphereä en omista, kerran sellainen oli lainassa ja olin ihan tyytyväinen. Anyway, erimerkkisillä putkilla on kovastikin soundieroa ja epäilemättä 'spheren vakioputki ei ole sieltä laadukkaimmasta päästä. Voisin kuvitella, että kunnollisella putkella (Telefunken, Mullard, Philips tms. NOS-putki) soundit paranisivat kovastikin - jo yhden hyvälaatuisen putken vaihtaminen esim. kitaravahvistimen ekaksi putkeksi tekee nimittäin soundille toisinaan ihmeitä!
Paddle
19.10.2005 17:11:33
joo. saman oon huomannu jotta ylä-äänet on vähän ohkaasia. onko pelkällä rotospherellä kova hinta?

Omani ostin kesällä 400 euron hintaluokkaan, nykyään näyttävät ainakin f-music.comissa myyvän tuonne 460€ päälle. Tietenkin jos käytettynä löydät, niin saattaahan löytää halavemmallakin.
Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa.
Mikko T.
20.10.2005 00:07:07

Sama vika... Joku viisaampi vihjas et kannattaa kokeilla toisenlaista putkea sihen hk:n "taikalaatikkoon".. Mene ja tiedä!?!? Onko kellään kokemuksia?

Mulla on vaihdettu erilainen putki, en vaan tiedä mikä, kun meidän kitaristi on sen siihen laittanut.. Paljon lämpimämpi soundi plus suhisee paljon vähemmän!
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
M.i.k.key
20.10.2005 00:13:33
Mulla on vaihdettu erilainen putki, en vaan tiedä mikä, kun meidän kitaristi on sen siihen laittanut.. Paljon lämpimämpi soundi plus suhisee paljon vähemmän!

Mun pitäis varmaan tehdä kans jotain. Mulla vanha mark I ja kovat on suhinat...
Mä lopetan nää hommat!
Janus
20.10.2005 00:20:22
Mun pitäis varmaan tehdä kans jotain. Mulla vanha mark I ja kovat on suhinat...

Täällä on vähän sama vamma. Tai laite on H&K:n Tube Factor, ja putki tuntuu kyl ihan aikansa eläneeltä. Yläpäät menee urkusoundeista jotenkin ihan muhjuksi, särkee kivasti matalemmalta soitettaessa, mutta korkeammat äänet kuulostavat ihan tumpuilta.

Tietääkö joku, mistä esim. Telefunkenin putkia saisi halvimmalla ja kätevimmin PK-seudulla?
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
maza
20.10.2005 11:56:27 (muokattu 20.10.2005 11:57:29)

www.uraltone.com

Kandee kokeilla noita low-noise-malleja, jos vaan sattuu löytymään. Mullard, Telefunken ja Philips ovat yleisesti hyvinä pidettyjä merkkejä, vaan toki nykyään keräilytavaran hinnoissa. JJ ECC803S lienee omaa hyvän hinta-laatusuhteen. Myös SED-Svetlana 12AX7 on laatukamaa. Jos ei kaipaa tapposäröjä, myös esim. 5751 tai ECC81/12AT7 voisivat olla toimivia valintoja.

Kohina tosin voi johtua ihan analogisesti toteutetusta simulaatiostakin. Modata tietysti voi esim. vaihtamalla signaalitien kondensaattoreita parempilaatuisiin jne. mutta menee melko hifistelyn puolelle; itse ainakin miellän Rotospheren keikkakäyttöön tarkoitetuksi laitteeksi, jolloin pienellä kohinalla ei ole niin väliä.

Mainittakoon muuten vielä, että ECC83 ja 12AX7 ovat täysin saman mallinen putki ja kysymyksessä on eurooppalainen ja amerikkalainen merkintätapa. ECC81/12AT7 ja 5751 ovat myös siis käypiä malleja, niissä on vahvistusta hieman vähemmän.

Lisäys: eri merkkiset, saman malliset putket soundaavat sitten usein aivan erilaiselta, joten kannattaa kokeilla. JJ:ssä on yleensä aika vähän yläpäätä, esim. Electro-Harmonixeissa enemmän. jne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)