Aihe: Ibanez tubescreamer [TS 9 vs TS7]
1 2
BlackD
28.05.2003 17:41:54
Harmi, miinus ja käyttäjästä varoittaminen tuottavat vain virheilmoituksen.

..Ja se on sulle vaan hyvä asia, Vekku.
hemmo
28.05.2003 19:46:39

ime ny jo kullia

No siehän sälli oot! Kiitti hei!

sekö oli sitten niin hirveätä että kysyin tuota varsin oleellistakin kysymystä. uskon jopa että muutamat hyötyivätkin tuosta tiedosta, kun toi tubescreamer suht suosittu säröjen keskuudessa

Tätä TS-juttua nyt on jauhettu täällä näinä vuosina noin 300 kertaa. Aina sitä samaa TS sitä ja TS tätä länkytystä.

Itse asiassa mua tympii nää samat aina toistuvat kysymykset, mikä on merkkinä siitä, että on aika häippästä tältä voorumilta.

että toi sun kommenttis oli kyl jotain niin tyhmää että voisit enskerralla jättää väliin

Kuule, tehdään niin.

Voi hyvin. Se on moro.

t. hemmo
Lisää säröä, pyydän!
superfly
28.05.2003 19:51:26
Mulla on vähän sama fiilis kuin Hemmolla. Aina samat kysymykset jauhetaan uudestaan ja uudetaan. Mutta Hemmolle ja muille: Oletteko itse avanneet uusia tuoreita keskusteluja viime aikoina. Harmittavan vähän nämä "konkarit" uusia threadeja aloittavat.
Harppu on alaston piano
vekku
29.05.2003 11:10:39
no enpä minä kyllä löytänyt tollasta ts9 vs tonelok -aiheista threaddii nii päätin ite tehdä. Ja sehän nyt on sanomattakin selvä että näin isolla keskustelupalstalla alkaa threadit kiertämään väistämättäki, jos ette halua vastailla ja tiedätte ite että on ollu aikasemminki puheena, nähkää vaivaa ja pastekaa linkki siihen.. vois ainaki ite alkaa vähän hakemaan vanhoja enemmän ennenku pistää oman, tuli niin huonoo palautetta :(
Ibanez RG550BK Epiphone Les Paul std Laney TF200
kivi
01.06.2003 17:05:37 (muokattu 01.06.2003 20:44:03)
Harmittavan vähän nämä "konkarit" uusia threadeja aloittavat.

Ei oo tarvetta kysyä. :-)

Mutta kuule, vekku, menepä livenä käyttään tuollaista kieltä ja sävyä, niin keräilet hampaita. Sä olet tästä lähin ainakin mun mustalla listalla, kysyit mitä tahansa.

Muista, ettet sä ole täällä omassa finninaamajengissäsi, vaan myös ihan aikuisten miesten parissa. Jos näet Hemmon tai Kossun kasvotuksin, olet varmasti hyvin nöyrää poikaa.

Heh, ja omasta puolestani sanoisin, etten oo aloittanut täällä kuin metsurin sormin laskettavan määrän threadeja kaikkien näiden vuosien aikana.

PS. Overdrive II ei ole Tube Screamer -edeltäjä, vaan nimestään huolimatta distortion-pedaali. Tosin hemmetin hyvä sellainen. Parempi kuin edeltäjänsä Overdrive. Ja TS10:tä on valmistettu eri piireillä, joista Kossulle on sattunut se huono; verrattain tyytyväisiä parempipiirisiin TS10:eihinsä ovat olleet niin Gary Moore kuin SRV... TS5 on muovikuorinen ja halvemmista osista väljemmin toleranssein (yksilöeroja siis on) valmistettu - häiriöaltis ja heppoinen, mutta parhaassa tapauksessa ihan ok.

Overdrive II -perheen myöhempiä edustajia on mm. Ibanez Sonic Distortion; halvin hyvä Tubescreamer-versio on Boss Super Overdrive.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MarkoA
01.06.2003 22:06:20
TS5 on muovikuorinen ja halvemmista osista väljemmin toleranssein (yksilöeroja siis on) valmistettu - häiriöaltis ja heppoinen, mutta parhaassa tapauksessa ihan ok.

Mulla oli tuommonen TS5, ja olin kyllä tyytyväinen soundiin.
Laitoin alumiiniteippiä kuoren sisäpuolelle, ja sai silloisella kämpällä olleen verkkotaajuushäiriön (putkilamput?) huomattavasti pienemmäksi.

Kunnon sokko testi ois kyllä todella hieno järjestää että sais
vertailla esim. pedaaleita tai jotain muuta keskustelua herättävää esim LP.t ja Startot kopioineen.

Mutta,
yksi suositeltava pedaali niille jotka tykkää TS soundeista löytyy VOX valve tone polkimesta. Todella maukkaat soundit, ei mitään high gaineja mutta napakat potkut silti tarvittaessa.
Suosittelen.

Tästä thread jutusta. Itse olen verrattaen tuore lukija tällä palstalla, mutta mielestäni ei ole paha jos sama aihe pyörii uudestaan ja uudestaan. Eihän niitä ole pakko lukea, saatikka vastailla.Itsekkin syyllistyneenä "vanhojen juttujen kyselyyn"
Se vain aina tuntuu mukavammalta saada henk.koht vastaus kuin lukea jotain 1,5 vuotta vanhaa threadia.

Hieno palsta ja paljon hienoa porukkaa, kiitos kaikille !

Paras vastaus ala-arvoiseen, huonoon postiin on olla vastaamatta/huomaamatta mitenkään. Ei siis YHTÄÄN mitenkään. Se yleensä lopettaa asiattomuudet.
--- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' ---
kivi
01.06.2003 22:24:17
Tästä thread jutusta. Itse olen verrattaen tuore lukija tällä palstalla, mutta mielestäni ei ole paha jos sama aihe pyörii uudestaan ja uudestaan. Eihän niitä ole pakko lukea, saatikka vastailla.Itsekkin syyllistyneenä "vanhojen juttujen kyselyyn".

Ei se kyseleminen, vaan seuraavat "vekun" repliikit polttivat vanhoilta hihat:

vekku: "emmä mitään ostamassa oo :D ja jos olen nii ostan jonku boss SUPER METAL DISTORTION .. helvetti, miksi jotku kämyset EFEKTIKTI maksaa nuin paljon? on se kallista tämä kitaransoittaminen.."

ja

vekku: "ime ny jo kullia. sekö oli sitten niin hirveätä että kysyin tuota varsin oleellistakin kysymystä. uskon jopa että muutamat hyötyivätkin tuosta tiedosta, kun toi tubescreamer suht suosittu säröjen keskuudessa"

Pitää olla joku roti. Ei soitinkaupassakaan palvella sellaista, joka kusee lattialle.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Aardfather
24.06.2003 19:40:12 (muokattu 24.06.2003 19:48:01)
Oikea tieto, eikös sinulla ole overdrive II, TS 808 ei taida saada mistään, sehän oli SRV:n eniten käyttämä säröpedaali.

Tälläkin hetkellä 3 kpl myynnissä tuolla torilla.

Hinnat: 400€, 450€ ja 480€.

Ja Huuto.netissä myynnissä 1 kpl. Hinta tällä hetkellä 260€, mutta HV:ta ei vielä ylitetty.

En tosin tajua mistä noi hinnat tulee. Pedaalien oikea arvo on ehkä 100-150€ paikkeilla. TS-9:stä saa helposti ja halvalla pienellä modauksella 808:n. Toivottavasti kukaan ei mene maksamaan tollasta hintaa noista 808:eista.

- Aardfather
Cosmic Ted
03.08.2006 17:18:37
Onko kokemusta Maxon pajan OD09 -pedaalista?
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160755.html

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1135 päivää vanhaan ketjuun! Nostetaan niin ei tartte uutta tehdä... Nih!

Onko Maxonille nykyään maahantuojaa vai pitääkö ihan oikeasti hommata lapinpolttajilta? Musikbörsenillä (www.musikborsen.se) ruotsissa on ollut Maxonia ihan kohtuuhintaan, mutta eihän niillä tietenkään OD-9:ä ole.
Rok
MadMatt
03.08.2006 20:40:21

Laitetaas tähän vanhaan ketjuu tämmöinenkin kun pisti silmään tuolla soundstroren sivuilla.
Uudelleen julkaistua versiota TS-808 saa tällähetkellä suomesta halvemmalla kuin saksasta.

Suomesta
http://soundstore.fi/product_info.p … anufacturers_id/92/products_id/2141

Saksasta
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_ts808_prodinfo.html
p130
04.08.2006 10:49:11 (muokattu 04.08.2006 10:50:12)

Uudelleen julkaistua versiota TS-808 saa tällähetkellä suomesta halvemmalla kuin saksasta.

Jos 808 olisi hakusessa, niin harkitsisin vahvasti Maxonin reissuta. Vaikka se ei ihan 100% vastaakaan alkuperäistä...

http://www.thomann.de/thoiw3_maxon_od808_prodinfo.html
http://www.maxonfx.com/reissue/od808/

Edit: Ei ole maahantuojaa, tomppa tai ruåtti on vaihtoehdot.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
McNulty
04.08.2006 10:50:45
Kompromissi... TS10 :)
Sisältää oikean piirin ja sillä voi lesota muille että "tätä se SRV:kin käytti".
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
ministeri
04.08.2006 10:57:08
Kyllä mäkin 10:n ostaisin jos nyt olisin TS:n perään. Tai sitten ihan 7:n vaan.
Usein se ei ole kiinni siitä mitä soittaa, vaan siitä mitä malttaa jättää soittamatta
McNulty
04.08.2006 11:04:50
Kyllä mäkin 10:n ostaisin jos nyt olisin TS:n perään. Tai sitten ihan 7:n vaan.

Mulla on itselläni TS-9 vuosimallia '83 (silver label), TS-10 (MIJ jostain 80-luvulta sekin) ja aikanaan oli noiden lisäksi vielä TS-808 RI sekä Digitech Bad Monkey. Yksinkertaisesti TS-10 on noista miellyttävin meikäläisen mielestä. Siinä on soundi kohdallaan. TS-9 on vähän turhan yläkireä, TS-808 RI oli lähellä TS-10 soundia mutta sekin leikkasi paikoitellen liikaa alakertaa (kaikki TS:t leikkaavat mutta TS-10 vähiten) ja tietysti tuo hinta TS-808:n kohdalla oli jotain käsittämätöntä. 100e spedu korkeintaan, pitäisi ainakin olla. TS-808:n kytkin ei myöskään miellyttänyt meikäläistä, etenkin reeniksellä ja stage-käytössä se on vain jotenkin niin onneton eikä sitä huomaa aina painoiko kunnolla vai ei.

Bad Monkey oli hyvä myös, hintaisekseen varsin mainio laite. Tykkäsin että siinä sai säätää Low ja High säätöjä erikseen. Paikoitellen se vain kuulosti boosterina tuovan soundiin sellaista omituista digikohinaa eikä se enää äärimmilleen ajettuna ollut "niin tube" kuin olisin toivonut. Hyvä värkki kuitenkin eikä Bad Monkeyn kanssa tule edes isoa lovea lompakkoon jos sellaiseen sijoittaa.

PS. omasta bad monkeystä rupesi gain-potikka omituisesti heilumaan ja siitä tuli niin löysä kääntää, että pieni hipaisu riitti jo saamaan suosikkiasetuksen muuttumaan.
El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
TamuT
04.08.2006 12:20:02 (muokattu 04.08.2006 12:35:04)
Ostoslistalla seuraavana TS-808 RI... Omassa Bad Monkeyssä samaa vikaa, eli Level-nupikka löystynyt hipaisuherkäksi. Muuten ihan rahansaväärtti :)

Onko kenelläkään muuten kokemuksia MEK TD-1:stä? http://www.uk-electronic.de/eff_td1_a.html
Ruokangas shopista 119 €.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)