Aihe: System Of A Down
1 2 3 4 544 45 46 47 4899 100 101 102 103
Juugeli
07.10.2005 15:38:19
Musta kyl BDO-tjsp. keikka Australiassa oli ihan sika hyvä, ainakin noitten muutaman videon perusteella.

Joo, aika vaihtelevia ne musta on. Tuo mainitsemasi keikka on melko kova, samoin Hollannin Lowlands-keikka, mutta sitten taas Pinkpop-veto vuodelta 2002 on melkoista kuraa.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
juici
07.10.2005 23:11:35

Kävin kuuntelemassa Hypotize -biisin ja varsin ovelalta vaikuttaa. Useita melodioita päällekkäin. Ja vaihtelevuutta on. Odotin kyllä, että se olisi jossain vaiheessa hypännyt silmille kuten B.Y.O.B. teki, mutta varsin mahtavalta kuulosti tämmöisenäänkin. Intialaista vaikutelmaa kyllä syntyi, kaipa tässä on jotain bändin Armenialaisten sukujuurien vaikutusta mukana.

Tankian laulaa jälleen hienosti, mutta Malakian voisi kyllä laulaa vähemmän...
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Vasenniplaaja
08.10.2005 14:25:06 (muokattu 08.10.2005 14:31:08)
Intialaista vaikutelmaa kyllä syntyi, kaipa tässä on jotain bändin Armenialaisten sukujuurien vaikutusta mukana.

Enpä usko. Armenialainen kansanmusiikki kun ei juurikaan muistuta ympäröivien Lähi-idän valtioiden musiikkia, Intiasta puhumattakaan. (No, Turkkiin päin ollaan ehkä kallellaan.) Hesarin Nyt-liitteessähän oli pari kuukautta sitten aika hyvä pikkujuttu aiheesta. Jollekin etnologille soitettiin System of a downia ja mies sanoi ettei tässä ole mitään armenialaista.
Oma juttunsa on tietenkin Toxicityn lopussa oleva piilobiisi, joka on aito armenialainen virsi.

E: Siis Hypnotizeahan en ole kuullut, joten saatan olla väärässä. Ties vaikka siinä olisikin oikeasti armenialaisia vaikutteita. Haluan vain oikaista yleisen väärinkäsityksen SOADin musiikista.
Aria ariari isa, vena amiria asaria.
Kapane
11.10.2005 11:49:56

Se on myös huomattavaa, että jäsenillä on sukujuuria myös muualla lähi-idässä kuin vain Armeniassa. Eläviä sukulaisia heillä on ainakin Irakissa, Iranissa ja Libanonissa. Mielestäni kahden heistä pääasialliset sukujuuret ovat kokonaan Libanonissa. Lähteiden luotettavuudesta en voi tosin kyllä sanoa mitään.

Yleisesti System kuitenkin ammentaa kaikesta mahdollisesta. Venäläinen kansanmusiikki on ehkä hurjin vertaus, mitö olen kuullut.
Vasenniplaaja
11.10.2005 14:02:30
Se on myös huomattavaa, että jäsenillä on sukujuuria myös muualla lähi-idässä kuin vain Armeniassa. Eläviä sukulaisia heillä on ainakin Irakissa, Iranissa ja Libanonissa. Mielestäni kahden heistä pääasialliset sukujuuret ovat kokonaan Libanonissa. Lähteiden luotettavuudesta en voi tosin kyllä sanoa mitään.

Tämä johtuu käsittääkseni vuonna 1915 tapahtuneista väestönsiirroista. Eli armenialaisia ovat kyllä kaikki.

Yleisesti System kuitenkin ammentaa kaikesta mahdollisesta. Venäläinen kansanmusiikki on ehkä hurjin vertaus, mitö olen kuullut.

Ei ehkä niinkään hurja, kun tuota ajattelee. Peephole esimerkiksi...
Ou Zei
13.10.2005 17:32:51

Provinssirockin suuri Festivaalikysely 05

"Ulkomaisista yhtyeistä toivotuin oli aivan ylivoimaisesti System Of A Down, vieden lähes 15 prosenttia äänistä. Toiseksi sijoittui Placebo."

http://www.provinssirock.fi/125.html

Näinhän tässä taas kävi, mutta saapa nähdä miten on laita sitten ensi vuoden puolella.
Isät&Pojat soittaa tunnelmallista hanuripoppia!
MV
13.10.2005 21:29:37 (muokattu 13.10.2005 21:30:50)
Provinssirockin suuri Festivaalikysely 05

"Ulkomaisista yhtyeistä toivotuin oli aivan ylivoimaisesti System Of A Down, vieden lähes 15 prosenttia äänistä. Toiseksi sijoittui Placebo."

http://www.provinssirock.fi/125.html

Näinhän tässä taas kävi, mutta saapa nähdä miten on laita sitten ensi vuoden puolella.

Jeps, kyllä mä luulen, että ne ensi kesänä siellä remuaa...Kaveri kertoi jostain lukeneensa, että bändin basisti oli jo jossain ilmoittanut, että olisi provinssi aika kovan tarjouksen pistänyt mutta nämä nyt on näitä, eli en välttämäti menisi luottamaan...

Mutta toivotaan, itekkin varmaan provinssiin lähdössä ensi kesänä nääs...
Huomenta, moro, päinää, iltaa, öö!
south_of_heaven
14.10.2005 14:58:20
mulle ei soad maistu. vokalistit lähinnä pelleilee mun mielestä
kouranka
14.10.2005 16:20:28

Ois kyllä jees jos tulis Provinssiin, mutta vielä parempi jos ihan omalle kunnon keikalle Areenaan.
Nyt herkutellaa!
Kapane
15.10.2005 16:44:41

Eikä... Taitamattomia vokalisteja.
Vasenniplaaja
15.10.2005 18:26:21

Niin, kyllä se pitäis vähän vakavammin ottaa tuo musiikin teko. Ei se nyt mikään naurun asia ole.
Ja lavaesiintymiseen saisivat ottaa pingviineiltä mallia, saatanan ilvehtijät. Ei ole kauniimpaa näkyä kuin paikallaan nököttävä keisaripingviini!

(sargazmo)
KanZuu
15.10.2005 23:08:47 (muokattu 15.10.2005 23:16:48)
Hyvä jos tulisi Suomeen vihdoin, eikö niin ole, ettei SOAD vielä kertaakaan ole Suomeen eksynyt? Vaikka mielummin menisin klubille tai johonkin halliin katsomaan kun festarille, paitsi jos festarilla olisi muitakin kiinnostavia bändejä paljon. On ne festarit sen verran kalliita yleensä, etten yhden bändin takia menisi kuiteskaan luultavasti.

Minuun ei tuo uusi biisi kyllä yhtään iskenyt, paras oli se kohta missä tempoa tuli. Hyvä basso siinä kohdassa, mutta muuten oli minusta ei yhtään vakuuttava ja tylsä biisi :/
nikomati
15.10.2005 23:19:10

toivottavasti systemi saadaan suameen!
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
parinc.
17.10.2005 09:42:48
pääsin kuuntelemaan hypnon kerran nopeasti läpi - kummallinen maku jäi. Huippukohdat ("banana banana banana terracotta" -biisi ja "kill rock n' roll" plus pari muuta) on totaalisia instant-kolahduksia, mutta kokonaisuutena ei ehkä niin täysin lähtenyt kuin Mezmerize. Odotellaan marraskuun loppuun lisäkuunteluita ja katsotaan sitten tarkemmin...
basistivol666
17.10.2005 09:51:50
Eikös SOAD ole kuitenkin niitä harvoja bändejä, joista ei voi olla pitämättä...
"Mie en ainakaa ota vaaleanpunast pyyhettä" -J. Hyrkäs-
Kaneli
17.10.2005 17:07:42 (muokattu 17.10.2005 17:07:53)

Mut miks Mezmerizella on niin vähän Serjiä?

Ne vois palata siihen periaatteseen, et Serj laulaa ja Daron kirkuu ylimääräiset jutut.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
hanhjelm
17.10.2005 18:33:18 (muokattu 17.10.2005 18:33:54)
Mut miks Mezmerizella on niin vähän Serjiä?

Ne vois palata siihen periaatteseen, et Serj laulaa ja Daron kirkuu ylimääräiset jutut.

Samaa mieltä. Mezmerizella kyllä tavallaan toimii mutta luulen että jossain vaiheessa rupeaa kyllä vituttamaan jos samoilla linjoilla jatketaan. Toisaalta, koska system on jatkanut samoilla linjoilla? :)
"Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä, koska se sulaa just kun siihen alkaa tottua" -Big Brotherin Perttu
voltasparta
17.10.2005 19:08:13
en ymmärrä tätä soadii.
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Kaneli
17.10.2005 19:17:25

Samaa mieltä. Mezmerizella kyllä tavallaan toimii mutta luulen että jossain vaiheessa rupeaa kyllä vituttamaan jos samoilla linjoilla jatketaan. Toisaalta, koska system on jatkanut samoilla linjoilla? :)

Totta.

Kumminkin toi Serj - Lead Vocals / Daron - Backing Vocals - konsepti toimii parhaiten.

Senkin vuoks et Daronilla on kitarakin, mut Serjillä on vaan laulut.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)