Aihe: Kunnon veistovirhe Tokaissa, koskeeko silmään?
1
Arabian Lauri
14.10.2005 08:39:58
Eli ei ole ihan tavalliselle kitarapiuhalle tarkoitettu tämä kitara, mutta melko rumasti ovat veistäneet tuon nurkan lankusta.

http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=4180

Mun mielestä tuon kitaran suunnitellut kaveri voisi vaikka tänä aamuna saada aamukahvit syliinsä. Olisivat vaikka upottaneet keskeltä ton jakin tai jotain..
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
Mrezzye
14.10.2005 08:45:54

Eiköhän tuo ole tarkoituksella tehty, että se erilainen jakki istuu siihen runkoon. Enkä olis varmaan edes huomannut, jos et olisi maininnut.
Juzzu
14.10.2005 08:58:50
Ei tuo virhe ole, vaan tarkoituksella on noin tehty. Mutta woe ristus, kyllä on menty nyt huonoimman vaihtoehdon kautta. Tasaus tuonne pintaan olisi pitänyt tuolle jakille tehdä, ei tuollaista!
Arabian Lauri
14.10.2005 09:23:37 (muokattu 14.10.2005 09:25:16)
Tarkoituksellahan toi on noin tehty, mutta tulee mieleen yläasteen puutyötunnit (eli jäljestä päätellen veistotunnit) ja vannesaha. Vaikka olisi kuinka huikea lakkapinta, niin ei sillä ihan kaikkea kuitenkaan peitetä...
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
koponen
14.10.2005 13:14:41
Siitä yli mistä aita on matalin, sanoi setä Tokain tehtaalla ja tarttui tuumasta toimeen. Eipä tuo minua häiritse, mutta olisihan sen paremminkin voinut toteuttaa. Ei tuo mikään "valmistusvirhe" silti ole.
Ze Kink
14.10.2005 13:50:11 (muokattu 14.10.2005 13:50:29)
Xlr-(uros)liitintä voi olla vähän vaikeampi sovittaa tuohon pyöreään sivuun kuin tavallista pluginmentävää jakkia.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
trih
14.10.2005 16:46:18
Xlr-(uros)liitintä voi olla vähän vaikeampi sovittaa tuohon pyöreään sivuun kuin tavallista pluginmentävää jakkia.

Ei ole. Joku on tosiaan ollut typerys. Kyllä sen pystyy upottamaan tai pistää "takakautta" ja tekee isomman kolon. Mahdollisuudet on monet.
As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget.
Ze Kink
14.10.2005 19:15:55
Ei ole. Joku on tosiaan ollut typerys. Kyllä sen pystyy upottamaan tai pistää "takakautta" ja tekee isomman kolon. Mahdollisuudet on monet.

Nojaa, mutta joka tapauksessa tuossa koko jakki ja se "laatta" on metallia, joten sitä ei kovin helposti taivuteta tuon bodyn muotoon, kuten noita plugiliittimien kanssa käytettyjä muovisia (jotka muuten hajoavat todella helposti).
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Jormaz
14.10.2005 19:24:46
Nojaa, mutta joka tapauksessa tuossa koko jakki ja se "laatta" on metallia, joten sitä ei kovin helposti taivuteta tuon bodyn muotoon, kuten noita plugiliittimien kanssa käytettyjä muovisia (jotka muuten hajoavat todella helposti).

Ei toki tartte taivuttaa jos hiotaan tai jyrsitään laatan kokoinen tasainen alue sitä laattaa varten.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
ReBeat
14.10.2005 19:54:00

XLR-liittinhän huokuu sellaista studioympäristöihin ja PRO-meininkiin viittaavaa tematiikkaa. Ehkä kitaran muotoilija on halunnut tuoda myös edestäpäin nähtävänä muodon poikkeavuutena esiin sen, että kitaraan liittyy jotain erikoista. Hän on halunnut saada katsojan ymmärtämään, että tuon kitaran hallitsija ei ole enää mikään newbie vaan laitteistopolulla täyden rinkinsä kiertänyt artisti, joka lopulta on valinnut kitaransa liittimeksi sen, mikä erinäisten kokeilujen jälkeen on jäänyt ainoaksi oikeaksi ratkaisuksi. Kitaran muotoilijan mielestä tietoiselle artistille tuo on osa ihmisen ja tekniikan symbioosia, josta luomista haittaavat oksakohdat kuten plugiliitin ovat syvän kokemuksen myötä karsiutuneet pois. Jäljellä on suprajohtavan aineen kaltainen kitkaton tila tulkita se mitä sielusta kumpuaa.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
McNulty
14.10.2005 20:04:33
ei koske miun silmiin tuo...

...olisin itse tietysti tehnyt eri tavalla tuon... vaikka 2-5mm upotus tuossa kyljessä missä on sitten suora viiste X-plugia varten.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
LaXu
14.10.2005 20:14:28
XLR-liittinhän huokuu sellaista studioympäristöihin ja PRO-meininkiin viittaavaa tematiikkaa. Ehkä kitaran muotoilija on halunnut tuoda myös edestäpäin nähtävänä muodon poikkeavuutena esiin sen, että kitaraan liittyy jotain erikoista. Hän on halunnut saada katsojan ymmärtämään, että tuon kitaran hallitsija ei ole enää mikään newbie vaan laitteistopolulla täyden rinkinsä kiertänyt artisti, joka lopulta on valinnut kitaransa liittimeksi sen, mikä erinäisten kokeilujen jälkeen on jäänyt ainoaksi oikeaksi ratkaisuksi. Kitaran muotoilijan mielestä tietoiselle artistille tuo on osa ihmisen ja tekniikan symbioosia, josta luomista haittaavat oksakohdat kuten plugiliitin ovat syvän kokemuksen myötä karsiutuneet pois. Jäljellä on suprajohtavan aineen kaltainen kitkaton tila tulkita se mitä sielusta kumpuaa.

Oletko mahdollisesti mainosalalla töissä? :D

Olisihan tuon voinut vähemmän näkyvästikin tehdä, mutta eipä tuo minua ainakin juuri haittaisi. Se minua hieman kuitenkin ihmetyttää, että mikä ilo tuosta XLR-liittimestä kitarassa yleensä on?
hjukke
14.10.2005 20:57:09

Miksi muuten siinä yleensä on xlr-liitin, mitä sillä saavutetaan?
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Twinkle
14.10.2005 21:00:37
Miksi muuten siinä yleensä on xlr-liitin, mitä sillä saavutetaan?

vissiin balansoitu kytkentä, siis häiriöitä poistetaan.
Stradlin
14.10.2005 21:19:20
no öynöy.... ihan pilalla koko kitara! Tollaseen en koskis pitkällä tikulla, vaikka maksettais! Koko Tokain porukan vois viedä saunan taakse. Menipähän yöunet taas...
Ain't It Fun?
SirElwood
14.10.2005 21:19:38
vissiin balansoitu kytkentä, siis häiriöitä poistetaan.

Tai sisäänrakennettu bufferi/diboxi tms.
Les Fender
14.10.2005 22:05:35
Ei häiritse..... kun se on Tokaissa;o)
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
RandomHero
16.10.2005 15:21:15
Ohan toi kyllä aika pula... :)
Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)