Aihe: 1200 €:lla nuppi ja kaappi?
1 2 3 4
oiva tumpeloinen
09.10.2005 19:06:14
Nyt olen tulevana lauantaina menossa testailemaan noita nuppeja ja kaappeja.

Onko mitään vinkkejä mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota? ...tietenkin itse saundin lisäksi...

Ulkonäkö
Mnet statusarvo.....

Tosissaan......

mieti tehontarpeesi nupille, ettei tule liian isoa tai pientä. Yksinkertaisuus ei myöskään välttämättä ole pahasta.

Parhaiten löydät nuppisi, kun kuuntelet itseäsi (sitä sisäistä vibaa ja muuta pasnaa). Kannattaa myös ruuvata jokaista konetta hetken pidempään, vaikka se ei ihan minuutissa iskisi. Saattaapi pienellä hienosäädöllä löytyä juuri se haettu soundi.

Viimeiseksi. Tämä on taas vain yksi mielipide. Älä ole heti valmis ostamaan nuppia, jos jokin hyvän kuuloinen löytyy. Mieti hetki asiaa kotona, niin se uutuuden into saattaa vähän laimeta. Jos sen jälkeen nuppi tuntuu vielä sun jutulta, niin sitten ei muuta kuin poistamaan se.
JuSu
10.10.2005 10:08:18
Mulle niissä 4x12(stereo)-kaapeissa kiinnostaa eniten se mahdollisuus että toinenkin kitaristi voisi vetää sen kautta treeneissä, eikä siten tarttisi aina ottaa omaa kaappia mukaan.

Ei toimi, kuulostaa pahalta. Tarkemmin asiaan vihkiytyneet pitäkööt esitelmät ääniaalloista ja kerrannaisista ja vaihevirheistä yms yms. Kokeilkaa vaikka, ei ole kivan kuuloista.

Pienellä askartelulla tosin tuonkin voi saada onnistumaan. Pitää erottaa kaapissa lef ja right -puolien elementit omiin osastoihinsa väliseinällä, jolloin sulla on tavallaan 2x2x12" kaappi... Tällaisesta ei tosin mulla ole omakohtaista kokemusta, mutta isot pojat on kertoneen. Ainakin Jucciz voinee jakaa kokemuksiaan, eikös sen mansikkalaatikon elementit olleet omissa osastoissaan?

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
JTL
14.10.2005 12:04:38

Löysin uuden ehdokkaan.
ENGL Blackmore.
Ei hirveästi kalliimpikaan kuin Fireball.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Ben_D
14.10.2005 12:19:39

Löysin uuden ehdokkaan.
ENGL Blackmore.
Ei hirveästi kalliimpikaan kuin Fireball.

Ja vielä kun vähän säästät niin saat Savagen ;)
ch LL
14.10.2005 13:32:35 (muokattu 14.10.2005 13:32:59)

Ja vielä kun vähän säästät niin saat Savagen ;)

Ehditkö sinä ollenkaan soittamaan sillä Savagellasi, kun olet joka kirjoituksessa ja kokoajan sitä vain mainostamassa? :)
Ben_D
14.10.2005 13:35:04 (muokattu 14.10.2005 13:36:15)

Ehditkö sinä ollenkaan soittamaan sillä Savagellasi, kun olet joka kirjoituksessa ja kokoajan sitä vain mainostamassa? :)

Enhän mä sillä soita. Roikkuu seinällä. Pakko mainostaa kun ei tunnu menevän jakeluun, että ENGL:llä on muitakin malleja kun Thunder, Screamer, Fireball ja Powerball. Sitä vois kummasti yllättyä kun kokeilis jotain näistä peruksista poikkeavaa.
BenGlenton
14.10.2005 14:31:56
Mun mielestä Savagen tai Blackmoren hankinnassa kannattaa ottaa huomioon se, haluakoo runkata ja hallita soundejansa mahdollisimman monella potikalla (savage) vai pitääkö yksinkertaisesta "käyttöliittymästä" jossa on vain ne muutama tarvittava hanikka (blackmore).

Joka tapauksessa kummatkin on helvetin kovia vahvistimia, jos budjetti riittää niin eikun hankintaan!
www.supremecourtband.fi
Ben_D
14.10.2005 14:33:05 (muokattu 14.10.2005 14:34:19)

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli kyllähän niitä vaihtoehtoja löytyy kun on lyödä pätäkkää tiskiin.

Niin...Powerball on kait sen 1500 niin ei Savage käytettynä ainakaan enempää maksa. Se on ihan mitä haluaa. Jos ei kiinnosta ulkomailta ostaminen niin sillehän ei voi mitään. Just sai Savage Special Editionia Saksasta hintaan 1600 ja risat.

Mun mielestä Savagen tai Blackmoren hankinnassa kannattaa ottaa huomioon se, haluakoo runkata ja hallita soundejansa mahdollisimman monella potikalla (savage) vai pitääkö yksinkertaisesta "käyttöliittymästä" jossa on vain ne muutama tarvittava hanikka (blackmore).

En ole Blackmoree kokeillu, mutta olen lukenu, että ei Blackmooren soundipaletti varsinkaan tuolla rankemmilla osastoilla nyt kuitenkaan ihan Savage henkinen ole. Tiedä sitten.
DaKiller
14.10.2005 14:41:19

Niin...Powerball on kait sen 1500 niin ei Savage käytettynä ainakaan enempää maksa. Se on ihan mitä haluaa. Jos ei kiinnosta ulkomailta ostaminen niin sillehän ei voi mitään. Just sai Savage Special Editionia Saksasta hintaan 1600 ja risat.

Niin, mikäpä siinä. Mutta kommentoinkin lähinnä tuohon edelliseen :

Pakko mainostaa kun ei tunnu menevän jakeluun, että ENGL:llä on muitakin malleja kun Thunder, Screamer, Fireball ja Powerball. Sitä vois kummasti yllättyä kun kokeilis jotain näistä peruksista poikkeavaa.

Esim. Thunderin ja Screamerin hintaluokasta on aika iso hyppy tuonne Savageen. Elikä tarkoitin, että jos pätäkkää löytyy niin onhan se ihan eri asia lähteä silloin hakemaan sitä vahvistinta itselleen. Tuskinpa se kenellekään yllätyksenä tulee, että sijoittamalla lisää vermeet paranevat.
Ben_D
14.10.2005 14:46:37

Esim. Thunderin ja Screamerin hintaluokasta on aika iso hyppy tuonne Savageen. Elikä tarkoitin, että jos pätäkkää löytyy niin onhan se ihan eri asia lähteä silloin hakemaan sitä vahvistinta itselleen. Tuskinpa se kenellekään yllätyksenä tulee, että sijoittamalla lisää vermeet paranevat.

Totta..Thunderista ja Screamerista on iso hyppy, mutta ei välttämättä Fireballista ja Powerballista. Aika pitkälle omasta aktiivisuudesta kiinni. Ikävä kyllä iso hintalappu ei tarkoita samaa kuin parempi laite.
DaKiller
14.10.2005 14:50:48

Totta..Thunderista ja Screamerista on iso hyppy, mutta ei välttämättä Fireballista ja Powerballista. Aika pitkälle omasta aktiivisuudesta kiinni. Ikävä kyllä iso hintalappu ei tarkoita samaa kuin parempi laite.

Totta turiset. Hinta ei kyllä aina takaa sitä laatua.
BenGlenton
14.10.2005 14:53:15
En ole Blackmoree kokeillu, mutta olen lukenu, että ei Blackmooren soundipaletti varsinkaan tuolla rankemmilla osastoilla nyt kuitenkaan ihan Savage henkinen ole. Tiedä sitten.

Savagea en ole testannut niin paljoa että voisin sanoa Blackmoren savage-henkisyydessä, mutta rankkuutta Blackmoresta löytyy kyllä tonnikaupalla.
www.supremecourtband.fi
Ben_D
14.10.2005 15:42:37

Savagea en ole testannut niin paljoa että voisin sanoa Blackmoren savage-henkisyydessä, mutta rankkuutta Blackmoresta löytyy kyllä tonnikaupalla.

En epäile yhtään. Täytys käydä mielenkiinnosta kokeileen.
JTL
15.10.2005 16:53:46

Tänään kävin testailemassa näitä vehkeitä:
ENGL Blackmore
ENGL Screamer (combo)
Orange Rocker 30 (combo)
Mesa Boogie F50 (combo)

ENGL Blackmore
Selkeästi parhaalta vaikutti. Säröt olivat loistavat ja cleanitkin pelitti hyvin.

ENGL Screamer
Jotenkin köykäiseltä saundasi.

Orange Rocker 30
Hyvä clean saundi. Särö taasen ei ihme kyllä taipunut thrash, death meininkeihin. :)

Mesa Boogie F50
Ehkä huonoimman kuvan tuosta sai. Särö oli löysä ja cleanikaan ei miellyttänyt pahemmin.

Blackmoren alla ollutta Powerballia en testannut, kun olin jo viettänyt aikaa turhankin pitkään testikopissa ja on liian kallis budjettiini.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Jucciz
15.10.2005 17:06:24 (muokattu 15.10.2005 17:06:49)
Ainakin Jucciz voinee jakaa kokemuksiaan, eikös sen mansikkalaatikon elementit olleet omissa osastoissaan?

Juu, omissa loosseissaan ovat ja näin voidaan kaappia käyttää tarvittaessa stereona ja mikittää vaikka molemmat kartiot erikseen, jolloin saadaan aika hyvin eristettyä vasen ja oikea puoli stereosignaalista, etenkin lähimikityksellä.

http://jucciz.com/?section=amps&page=cab

Eikä tuo väliseinä toki mitään haittaa monokäytössäkään. Onpahan jämäkkä rakenne kun on jonkinlainen keskipalkkikin.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
JTL
16.10.2005 16:05:06

Laitoin uuden viestiketjun kaapista Blackmorelle -> http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=15&t=105982&o=0&co=0
JTL
20.10.2005 11:02:48 (muokattu 20.10.2005 11:03:27)

Löysin käytettynä Laney VH100R:än (+ Laneyn kaappi) ja olen menossa testaamaan sitä tänä vkonloppuna.

Sitten pitää valita että otanko ENGL BLACKMORE:n vai LANEY VH100R:än.

Kumman itse ottaisit?

Hintaeroa aika rajusti (900€) kun Laneyt käytettyjä ja Englit uusia.
TheWickerMan
20.10.2005 12:01:47
Kerroppa joo kummasta taittuu paremmat demppaukset ;)
Drink, Drank, Punk
JTL
20.10.2005 14:13:50

Kerroppa joo kummasta taittuu paremmat demppaukset ;)

Jep. Pitää palata astialle testailun jälkeen. :)

Blackmorella ainakin demppaukset taittuivat hienosti. Tiukka kuin mikä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)