Aihe: Mikit icemaniin
1
mowler
14.10.2005 01:54:02
Suositelkaapas uusia mikkejä tehdasvalmisteisten tilalle tuohon ibanezin ic400:een. Luutulla soitetaan aika laidasta laitaan, mutta tuonne raskaammalle puolelle taitaa painottua. Kepillä on kaverina englin thunder ja 2x12 kaappi vintage 30:llä. Tärkeää on että erottelevuus säilyy vielä kovillakin säröillä soitettaessa ja alapää ei puuroudu. Luonnetta saa ja pitää kuitenkin olla. Itse olen katsellut Seymour Duncanin JB & Jazz settiä. Taitaa olla aika hyvä jokapaikanhöylä-setti, mutta täyttääkö yhtään edellä mainittuja ominaisuuksia? Entäs dimebucker? Suositelkaa.
-K-
14.10.2005 02:00:53
Jos pelkkää erottelevuutta haluaa niin käytännössä mikä tahansa merkkihumppari ajaa asian. Halvimmalla pääsee kent armstrongin valikoimalla.

Duncanilta JB, custom ja distortion ovat semmoiset perusmikit, joilla onnistuu raskaamman osaston lisäksi myöe vähän kevyempi soitanta.

Dimarziolta taas perus tone zone ja evolutuionin kummatkin mallit.

...aika yläkireet kamppeet tuntuu olevan, joten oikeastaan scoomimpikin mikki varmasti toimii. Jb tai distortion varmasti jatkaisi samaa "teemaa". Yllätysvetona voisin laittaa kent armstrogin distortionin, 55e. Ei paha ei.

Kaulamikkejä taas on liian paljon ja liian hyviä joten en jaksa lähteä käsittelemään sen kummemmin. duncanilta ´59 ja jazz ne perusvarmat. Dimarziolta paf pro ja air norton. Kaikki varmasti toimivat.
Ei suotta elämys.
koponen
14.10.2005 02:27:57
Mulla on Ibanezin Paul Stanley PS10 johon kokeilumielessä laitoin Duncanin Customin tallaan. Ei toimi sitten yhtään ainakaan tossa kepukassa, nimittäin middleä ei mikissä ole nimeksikään. Tempaisen irti kunahn jaksan ja viskaan sen niin pitkälle ettei pippurikaan enää kasva. Tiedä sitten miten paljon icemanilla ja tuolla on muodon lisäksi yhteistä, mutta tulipahan nyt tämäkin kokemus kerrottua.
Spike
14.10.2005 08:13:46
Sanoisin Full Shred, mutta kun ei ole omakohtaisia kokemuksia en sanokkaan. Ehkä SD Distortion, jollei kyseinen kepukka ole mikään kovin kirkas laatuaan.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
mowler
14.10.2005 13:54:23
Tarkennetaan vielä kuvausta sen verran, että pääasiassa komppia soittelen ja paljon palm mutea. Jotkut mikit tuppaa menemään ihan kuralle dempatessa.
Lego
14.10.2005 14:33:42
Suositelkaapas uusia mikkejä tehdasvalmisteisten tilalle tuohon ibanezin ic400:een. Luutulla soitetaan aika laidasta laitaan, mutta tuonne raskaammalle puolelle taitaa painottua. Kepillä on kaverina englin thunder ja 2x12 kaappi vintage 30:llä. Tärkeää on että erottelevuus säilyy vielä kovillakin säröillä soitettaessa ja alapää ei puuroudu. Luonnetta saa ja pitää kuitenkin olla. Itse olen katsellut Seymour Duncanin JB & Jazz settiä. Taitaa olla aika hyvä jokapaikanhöylä-setti, mutta täyttääkö yhtään edellä mainittuja ominaisuuksia? Entäs dimebucker? Suositelkaa.

Itsellä on juurikin JB & Jazz-setti samaisessa kepukassa ja täytyy todeta että toimiihan se 'ihan jees'-tasolla. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun olo mikkien vaihdon jälkeen on hölmistynyt. Sanoisin että Ibanezin omat mikit toimi paremmin tuossa IC:ssä kuin nuo SD:t.

Dimebucker mulla taasen on tuossa jaappanin tokaissa tallassa ja sitä vaihtoa en kadu, metalliin toimii todella hyvin (tuhoamatta kuitenkaan kliinillä soittamisen mahdollisuutta).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)