Aihe: Roland PF-2
1 2
pkangas
14.10.2005 10:02:13 (muokattu 14.10.2005 10:41:14)

Terve.

Tuli sitten hankittua ensimmäinen stagepiano kotiin.
Nyt vaan täytyy opetella soittamaan sillä. Heh.

Mitä mieltä te muut olette kyseisestä vermeestä?
Voiko sitä ihan oikeasti käyttää myös lavalla, vaan onko enemmän kotisoitto laite?

Kertokaa hyviä/huonoja puolia tuosta.

Niin ja anteeksi, mallihan on FP-2.
18is9
14.10.2005 10:06:18

Ei mitään tietoa ko. vehkeestä, mutta pitää tulla joskus testaamaan!
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Fuzzy Boner
14.10.2005 10:14:57
Terve.

Tuli sitten hankittua ensimmäinen stagepiano kotiin.
Nyt vaan täytyy opetella soittamaan sillä. Heh.

Mitä mieltä te muut olette kyseisestä vermeestä?
Voiko sitä ihan oikeasti käyttää myös lavalla, vaan onko enemmän kotisoitto laite?

Kertokaa hyvi/huonoja puolia tuosta.

Tarkoittanet FP-2:sta?

Hyvä wehje. Kevyt ja ok tatsi+soundi.
Saapuilija
baron
14.10.2005 11:23:32

Tarkoittanet FP-2:sta?

Hyvä wehje. Kevyt ja ok tatsi+soundi.

Hetkinen, nyt kerrot äkkiä mikä siinä on vikana!

14,6 kg ja omat kaiuttimet. Ei voi olla totta!

Voiks sillä tän lisäksi vielä soittaakin?
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Fuzzy Boner
14.10.2005 11:38:10
Hetkinen, nyt kerrot äkkiä mikä siinä on vikana!

14,6 kg ja omat kaiuttimet. Ei voi olla totta!

Voiks sillä tän lisäksi vielä soittaakin?

on se parempi ku P-90. Ammattilaiset kerto
Saapuilija
baron
14.10.2005 12:13:11 (muokattu 14.10.2005 12:16:02)

on se parempi ku P-90. Ammattilaiset kerto

Kuka niitä myy?

(Mä oon ostanut kiippareita järjestyksessä Yamaha, Casio, Roland, Yamaha, Nord.
Oikeestaan olisi Casion vuoro, mutta jos sen tällä kertaa hyppäisi yli.)
Haipuma
14.10.2005 13:11:05 (muokattu 14.10.2005 13:12:50)
Mä kävin tossa keväällä kokeilemassa liikkeessä Roland FP-5. Mä ajattelin, että jos/kun vaihto tulee, niin mielummin sen ottaisin kuin RD-300SX:n, jota olin ajatellut ens. RD:ssä ei oo nuottitelinettä, pelkkää metronomia, eikä omia kajareita ja kaikki noi olis itselle tärkeitä.

FP-5:sen kajarit ei häävit ole, mutta kyllä ne himassa kävisi oikein hyvin. Hyvältä peliltä vaikutti. Siinä on vieläpä ihan mekaaninen vasarakoneisto.
Hintakaan ei tapa:

http://www.musakauppa.fi/app?servic … uctListing/ProductLink2&sp=l695
The truth lies within Kesälintu.
Fuzzy Boner
14.10.2005 13:15:52
Mä kävin tossa keväällä kokeilemassa liikkeessä Roland FP-5. Mä ajattelin, että jos/kun vaihto tulee, niin mielummin sen ottaisin kuin RD-300SX:n, jota olin ajatellut ens. RD:ssä ei oo nuottitelinettä, pelkkää metronomia, eikä omia kajareita ja kaikki noi olis itselle tärkeitä.

FP-5:sen kajarit ei häävit ole, mutta kyllä ne himassa kävisi oikein hyvin. Hyvältä peliltä vaikutti. Siinä on vieläpä ihan mekaaninen vasarakoneisto.
Hintakaan ei tapa:

http://www.musakauppa.fi/app?servic … uctListing/ProductLink2&sp=l695

Mul on toi RD; toimii kivasti keikoilla
Saapuilija
Haipuma
14.10.2005 13:46:52
Mut se FP-5 painaa kuin synti.
Mitä muuta tapahtuu kun mennään FP-2 - FP-3 - FP-5 kuin että paino ja hinta lisääntyy???

Siinä FP-2:ssa ei oo sitä mekaanista vasarakoneistoa, sen tuntee kyllä kun kokeilee molempia FP-5:sta ja 2:sta. Se tuo varmaan painoakin jonkun verran. 5:ssa on hieno kultaväri, ehkä sekin painaa enemmän :)

3:sta en osaa sanoa mitään, ihmettelen vaan sen hintaa. Oli muistaakseni korkeampi kuin 5:ssa..
mr.muzak
14.10.2005 13:53:34
Mut se FP-5 painaa kuin synti.
Mitä muuta tapahtuu kun mennään FP-2 - FP-3 - FP-5 kuin että paino ja hinta lisääntyy???

Se painaa siksi kun siinä on parempi kiippari kuin FP-2:ssa. En tiiä olisiko kajaritkin paremmat/painavammat kuin FP-2:ssa...?
baron
14.10.2005 13:54:49

Siinä FP-2:ssa ei oo sitä mekaanista vasarakoneistoa, sen tuntee kyllä kun kokeilee molempia FP-5:sta ja 2:sta. Se tuo varmaan painoakin jonkun verran. 5:ssa on hieno kultaväri, ehkä sekin painaa enemmän :)

3:sta en osaa sanoa mitään, ihmettelen vaan sen hintaa. Oli muistaakseni korkeampi kuin 5:ssa..

Mull on kyllä oikeesti ristiriitaiset toiveet: Pitää olla "flyygelin" kosketus eikä saa painaa mitään.
mr.muzak
14.10.2005 14:02:42
Mull on kyllä oikeesti ristiriitaiset toiveet: Pitää olla "flyygelin" kosketus eikä saa painaa mitään.

Mun mielestä sä oot aika ristiriitainen jäbä joka tavalla!:)
oizo
14.10.2005 14:52:47
Kyllähän tuota on käytetty vaikka millasilla keikoilla.. Iha ok piano ja rhodesit. Tykkään tatsista, semmone sopivan kevyt. Helppo roudata. Ainakin omiin tarkoituksiini ihan käypä peli.
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
pkangas
14.10.2005 14:58:19

Ei mitään tietoa ko. vehkeestä, mutta pitää tulla joskus testaamaan!

Hemmetti!
Tottakai tulet. Saat antaa mulle vähän pianotunteja :-)
jysi
16.10.2005 00:41:29

Musiikkikolhoosillamme on ollut velimalli FP-3 käytössä parisen vuotta. Hankinta-aikaan se toinen vaihtoehto oli Yamaha ja tähän päädyttiin äänestyksen jälkeen pääasiassa paremman Rhodes-soundin takia.

Plussat:
+kuulostaa hyvältä
+tuntuu hyvältä - tatsi OK (taitaa tosin olla eri koneisto kun FP-2:ssa)
+peruskäytössä helppokäyttöinen
+mekaanisesti luja - useamman bändin käytössä pari vuotta ja vielä kun pakasta vedetty
+kukaan ei ole vielä sille nauranut

Miinukset:
-liian vähän nappuloita jotta kaikki ominaisuudet saa esiin - "kikkailu" eli mm. efektien syvyyden säätö, dual/split modet jne vaatii nappula-akrobatiaa
-asetukset häipyy kun virrat katkaisee = ei sovi ainoaksi masterkiippariksi jos aikoo ohjata tällä livenä muita midihärveleitä
-poweri hajosi (plussaa se että uusi oli helppo löytää = "standardi" 9V DC pyöreällä plugilla)
UnderConstruction
17.10.2005 15:02:00
Meillä Fp-2 täyttää kohtapuoliin yhden vuoden. Tyytyväinen oon ollut. Painonsa arvoinen kultaa, ja sitä painoa on mukavan vähän! Keikkaakin tehty. Hinta ei näytä juuri laskevan, vaikka jo "vanhaa" mallia onkin. Sekin kertoo jotain.

FP-5:ssa on kai kehittyneemmät "hammond"-featuret, mutta ei minusta hinta- ja painoerojen arvoiset. (~300 eur).
baron
17.10.2005 15:09:02

Meillä Fp-2 täyttää kohtapuoliin yhden vuoden. Tyytyväinen oon ollut. Painonsa arvoinen kultaa, ja sitä painoa on mukavan vähän! Keikkaakin tehty. Hinta ei näytä juuri laskevan, vaikka jo "vanhaa" mallia onkin. Sekin kertoo jotain.

FP-5:ssa on kai kehittyneemmät "hammond"-featuret, mutta ei minusta hinta- ja painoerojen arvoiset. (~300 eur).

Joku väitti, että siinä on turhan "kevyt" kosketus?
Itse en ole kokeillut.
mr.muzak
17.10.2005 15:11:49

Edelleen; FP-5:ssä on parempi koskettimisto kuin FP-2:ssa.
Haipuma
17.10.2005 15:45:55
Edelleen; FP-5:ssä on parempi koskettimisto kuin FP-2:ssa.

jees, FP-5:ssa siis on se "oikeilla vasaroilla" toteutettu koskettimisto -> tatsi on hyvä! Kokeilin tosiaan kaupassa 5:sta 2:sta ja sitten vielä Yamaha P-90:tä. Jammussa oli hiukkasen raskaampi tatsi kuin rolandissa. Makuasia tykkääkö sitten keveämmästä vai ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)