Aihe: Joku bändin jäsenistä perustaa toisen bändin!
1 2
Unworthy Knight
20.06.2003 09:42:08
Juuh antakaa sen rumaplin paukuttaa niitä kannuja jos haluaa...pääsee ulos bändistä välillä kun pääsee sotkimaan jotakin muutakin . Saa vaikuteita helpommin kun ei jurra samaa bändiä koko aikaa . Varsinkin jos on eri genren bändit kyseessä
"...So croak the king of Grey."
Intohimo
22.06.2003 13:06:54

Meidän bändillä menee prkln hyvin (tai ainakin meni), mutta sitten rumpali oli perustanu toisen bändin ilman mitään varoitusta tai varoituksen sanaa sanomatta.. sain sen sitte tietoon ku rumpali meni vahingossa tekstiviestiä lukiessaan möläyttämään "soitetaanko tänään?" sitten siihen mä että sullako on nykyään toinen bändi ja niinhän se oli.. kyllä vitasee vieläki niin prkleesti että että. Miksi rumpali ei voinu kertoo että on perustamssa toista bändiä? eikö se kuulu vähän meidänki bändille.. no kuitenni kyllä me ollaan soittoa jatkettu, mutta mä oon miettiny että jos jättäs koko bändin.. ei tommosta seläntakana pyörittelyä jaksa!! mitä mieltä te ootte mun kannasta? jatkanko soittamista vai lähenkö lätkimään?

Kieltämättä ärsyttävää moinen "uskottomuus".. mutta kyllä
pari bändiä vielä menee, eikä moisesta kannata
lannistua. Itte tosin aikaan hajotin yhden bändin
kun alkoi bändin kitaristit soittamaan toisessa proggiksessa...
Joiltakin voi onnistua vaikka kuin monta proggista
yhtä aikaa, mutta itse mieluummin olen yhdessä
kunnolla, kuin monessa huonosti.
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
Intohimo
23.06.2003 21:22:53

Joo, vähän riippuu... Yksittäisen jäsenen sivuproggis ei varmaan haittaa (jos se tosiaan on SIVUprojekti, eikä ole pois pääprojektista), mutta jos useampi jäsen perustaa yhteisen uuden bändin, ja varsinkin jos soittavat samantyylistä musaa!

Kyseiset herrat soittelivat samantyylistä musaa siinä toisessakin, joten päätin pistää pillit pussiin. Jälkeenpäin
on harmittanut, koska mitään muuta bändiä missä
olen soittanut, en ole saanut soittaa yhtä lahjakkaiden
soittajien kanssa. Tai silloin soitin rumpuja. Nykyään keskityn laulamiseen.

Kyllä sivuproggiksia saa olla, mutta pitää mielestäni
olla yksi pääprojekti. Sivuprojekteissa on tuo edellämainittu
kehittymisnäkökohta.
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
Turmis
24.06.2003 08:29:01

Ei tietenkään enkä sitä vastustakkaan, mutta mun mielestä olisi ensin pitänyt puhua siitä toisen bändin kanssa.. varsinkin tämmösessä tilanteessa kun bändi tarvitsee nyt mahdollisimman paljon aikaa jokaiselta soittajalta.. ajoitus oli rumpalilta erittäin huono..!

Oletteko ammattimainen bändi? Jos tienaatte keikkailulla leipänne, niin ymmärrän pointtisi; muussa tapauksessa en näe tässä mitään ongelmaa. Mielestäni jokainen saa päättää itse, mitä ja millä porukalla _harrastaa_. Jos vähän kärjistetään niin mitäpä se muille kuuluu jos itse haluaa soitella muutakin toisessa porukassa. Toki ilmoitusluontoisesti olisi asian voinut kertoa teille etukäteen, mutta mitään tarvetta tuossa ei ole sen suuremmalle keskustelulle.
Kuunnelkee Setheryä.
poppamies
24.06.2003 08:47:28

No voihan niitä syrjähyppyjä olla kunhan sydän on on kiinteesti siinä "pää-projektissa". Soitan itse kahdessa bändissä. 1 bändissä minun lisäksi toisella kitaristillakin on sivuprojekteja ja kaksikin kappaletta.
Siinä minun sivuprojektissa molemmilla kitaristeilla on toinenkin bändi mikä on (ollut) heidän ykköshommansa. Että kyllä kuviot saatta mennä aika mutkikkaiksi mutta kyllä homma siitä huolimatta voi toimia. Pääasia on ettei "ykkösbändin" treenit häiriinny mistään sivuprojektista. Siinä menee raja minun mielestä.
"G-strings are for strippers"
KMT
24.06.2003 13:09:11

Niin meidän bändin rumpalilla ja kosketinsoittaja soittavat myös soittokunnassa baritonia ja trumpettia se on tavallaan niitten 1.hommaa. Oma bändi kärsii eikä ole mitään keikkaa, treeniä tiedossa,

Itse jäin pois soittokunnasta, se ei sovi mulle...
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
coffeemaker
24.06.2003 13:33:28
Ei mua haittaa jos bändikaverini soittelevat toisissa bändeissä.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
Uli Con Carne
24.06.2003 13:52:38

Meidän bändillä menee prkln hyvin (tai ainakin meni), mutta sitten rumpali oli perustanu toisen bändin ilman mitään varoitusta tai varoituksen sanaa sanomatta.. sain sen sitte tietoon ku rumpali meni vahingossa tekstiviestiä lukiessaan möläyttämään "soitetaanko tänään?" sitten siihen mä että sullako on nykyään toinen bändi ja niinhän se oli.. kyllä vitasee vieläki niin prkleesti että että. Miksi rumpali ei voinu kertoo että on perustamssa toista bändiä? eikö se kuulu vähän meidänki bändille.. no kuitenni kyllä me ollaan soittoa jatkettu, mutta mä oon miettiny että jos jättäs koko bändin.. ei tommosta seläntakana pyörittelyä jaksa!! mitä mieltä te ootte mun kannasta? jatkanko soittamista vai lähenkö lätkimään?

Toivottavasti et seurustele teän rumpalin kans.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
HCW
28.06.2003 20:36:56
Ei toisen musiikin tekoa voi estää.Monelaisia bändejä pitääkin olla siihen pisteeseen asti, ettei se vaikuta muihin projekteihin.
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda.
neitibasisti
13.07.2003 20:47:11
Mä oon soittanu samaan aikaan kolmessa bändissä, mutta ei se koskaan oo haitannu mitenkään,ihan kivaa. Ja kyllä tuo tärkein orkesteri on selvillä.
Arttu, joka soittaa bassoa ja laulaa nuorekkaassa rock-yhtye Kompostiherätteessä (Muuramesta)
neitibasisti
13.07.2003 20:48:54
Se vaan aina vituttaa jos pääsis keikalle sivuproggiksen kanssa, mutta kun vois mennä sen paremmankin kanssa, että mitäs sitten?!!
Arttu, joka soittaa bassoa ja laulaa nuorekkaassa rock-yhtye Kompostiherätteessä (Muuramesta)
Pämppy
03.09.2003 18:35:34

Itsellä juuri eilen tuli semmoinen tilanne eteen, että basistin sivuprojektin aiheuttamat jännitteet sitten posahtivat ulos, ja neiti basistimme päätti jättää bändimme. Kaikki meni hyvin kunnes nimeltä mainitsematon toi pari kaveriaan, joiden piti olla vaan kesä treenikselle sillä syyllä, että nimeltä mainitsematon halusi oppia soittamaan rumpuja. Noh, ne muijat vaan lisäänty, tuli yksi tyyppi lisää ja neljäskin uusi piti tulla ja loppujen lopuksi tämä 'meidän' basisti kävi enemmän projektinsa (lue:omien kavereidensa) kanssa treeniksellä kuin meidän kanssa. Nämä muijat käytti meidän kamoja, jätti sotkunsa siivoamatta ja luvatta käyttivät laitteita, joihin ei ollut mitään aisiaa edes koskea. Ikkunakin on kerran jätetty auki, joten aika hyvää ja vastuullista toimintaa. Ja aina kännissä treeneissä. Noh, nimeltä mainitsematon sitten ei halunnut ottaa vastuuta kavereidensa toimista ja tuli jo muutenkin pidemmän aikaa aina myöhässä treeneihin, joten kun asiasta mainittiin, pärähti nimeltä mainitsematon totaalisesti ja karjui jättävänsä bändimme. Ihan prkleen mukavaa. Just kun oltiin keikkakunnossa jne. Ihmiset osaavat helvetin kieroja. Projektit kun eivät pysy kurissa aiheuttavat hirveätä närää, oli ainakin henkilökohtaisesti tosi karvas oppimäärä...
gnar138
03.09.2003 20:54:27
jo on iso ongelma.
i'm about to have a nervous breakdown.
Hannu H.
03.09.2003 22:48:03 (muokattu 03.09.2003 22:54:14)

Kyllä mun mielestä sivuprojekteja voi olla, ja joskus ehkä pitääkin. Miettikääs minkälaista uutta näkökulmaa kulkee bändien välillä ristiin rastiin jos vaikka joku soittaja on humppabändissä ja hevibändissä!

P.S ihan off-topic, mutta huvittaa vaan vähän kun joillain on ongelma että joku soittaa liian monessa bändissä ja itellä ei oo bändiä laisinkaan :-)
baron
03.09.2003 23:42:54

En mä ymmärrä koko ongelmaa?

Mulla on bändi ja lähes joka jätkällä on omia projekteja sen lisäksi. So what?
Ta Wicked G
04.09.2003 14:38:26
Meidän bäsisti oli jonkun aikaa yhdessä nimeltä mainitsemattomassa metal-bändissä, kunnes v***uuntui ja keskittyi yhteen bändiin.

Siis meihin.
Fuck the reality! I'm going home!
Sleepless
05.09.2003 19:11:07
Meidän bäsisti oli jonkun aikaa yhdessä nimeltä mainitsemattomassa metal-bändissä, kunnes v***uuntui ja keskittyi yhteen bändiin.

Siis meihin.

haha.

Joo, Kerran se kävi treeneissä eikä sillä ollu sillon vielä edes bassoa saati sitten styrkkaria. Tuo oli syy siihen miks sitä ei treeneihin enää kutsuttu ja ei sillä olis ollu sinne kyytiäkään. Hyvä tyyppi se kyllä on, mutta ei ehkä oikein istu meidän bändiin. ja eihän läkki pörinässä bassoa edes tarvii... ;)
Ostetaan lukkotalla. esim. jt500/580 tai joku Schallerin floikka.
poppamies
06.09.2003 21:37:06

No luin tuon otsikon tarkemmin. Onhan sinä ero jos bändikaveri vaan sattuu soittamaan toisessakin bändissä taikka jos tämä sama kaveri ihan itse on lähtenyt perustamaan toisen bändin rinnalle. Kyllä se minun mielestä on jonkunlainen kannanotto ja luottamuksen puute kun ei omassa bändissä riitä kehittämistä. Se on sitten minun mielestä aivan toinen asia jos joku ulkopuolinen pyytää jonkun jäsenen bändistä soittamaan johonkin toiseen projektiin. Sellainen "syrjähypyn" pystyy aina selittämään joksenkin järkevästi itselleen ja toisille kun se että koko sydämellä lähtee kehittämään uutta projektia rinnalle. Tuollainen moniavioisuus ei minun mielestä voi menestyksellisesti jatkua kovin pitkään. Kyllä siinä joku kärsii kun sydän on muualla.
"G-strings are for strippers"
juici
07.09.2003 20:32:43

haha.

Joo, Kerran se kävi treeneissä eikä sillä ollu sillon vielä edes bassoa saati sitten styrkkaria. Tuo oli syy siihen miks sitä ei treeneihin enää kutsuttu ja ei sillä olis ollu sinne kyytiäkään. Hyvä tyyppi se kyllä on, mutta ei ehkä oikein istu meidän bändiin. ja eihän läkki pörinässä bassoa edes tarvii... ;)

Vaan ootahan kun joku päivä ostan sen styrkan niin kyllä sitten ollaan kyselemässä prkl!
Myydään: Marshall Supervibe Chorus SV-1 | Ostetaan bassovahvistin (vähintään 100W)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)