Nooh... kaksi ekaa vuotta olin pelkästään opiskelijana, ja sitten pääsin ihan oikeisiin töihin. ;) Tutkinnosta puuttuu pari opinnäytetyötä. Älkää te muut tehkö niin kuin minä! Joo...ehti tossa aikansa keikkua opiskelijana; tosin kokoajan olen ollut täyspäiväsesti duunissa. Asunto -ja autolaina takaavat sen, että ei tarvitse enään opiskelijaksi ryhtyä. Onneksi duunipaikalla saa kouluttaa itseään tarvittaessa. |
Joku sanoi meille joskus, että kymmenen vuoden jälkeen saattaap alkaa opinnot vanhenemaan. Tulee kiirus kun peräpäästä valuu matskua kokoajan pois ja uusia pitäs samalla haalia. :D Niin, alkavathan ne kurssit vanheta, mutta jos ei ole tarkoituksenakaan valmistua, niin vanhalla systeemillä yliopistossa voi roikkua vaikka koko ikänsä. Eihän niitä suorituksiakaan ole pakko tulla, jos ei nosta opintotukea (eikä sitä nyt riitäkään kovin moneksi vuodeksi). Mutta tuo tosiaan muuttuu nyt, 2008 taisi olla se takaraja, kun vanhojen opiskelijoidenkin on siirryttävä uuteen tutkintorakenteeseen. Kiire tulee, en halua tehdä mitään helvetin kandintyötä, turhaa säätämistä. Tai no, meillä se on yhtä kuin proseminaari, johon on lisätty kypsyysnäyte yms. kakkaa, mutta kuitenkin. Eiköhän täältä ennen tuota 2008 pois päästä... "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
En tiedä, miten cp on toteutettu, mutta epäilisin, että cp komennon aikavaativuus on paljon pienempi kuin edellä esittämäsi for-luupin. Ainakin bashissa joutuu joskus tekemään for luupin cp:n sijaan jos tavaraa on paljon - Muuten komentorivistä tulee liian pitkä ja bash tukehtuu. Cp (tai ehkä kuitenkin bash) kun hajoittaa jokerimerkit erillisiksi argumenteiksi itse komennolle. Kun siis sanoo cp /tmp/kissa*/* suoritetaan oikeasti cp /tmp/kissa1/* /tmp/kissa2/* ja niin poispäin. Siis että miten on toteutettu - ehkä noin tai sitten jotenkin muuten. |