Aihe: kontrabassoa ostamassa
1
jassbazz
12.10.2005 20:22:17
niin,mistä voisi alkaa tsiikaileen kontrabassoja?kauppoja,rakentajia jne, jne..?? Olis tarkoistus sijoittaa jo ihan tuntuvasti uuteen bassoon.
Karlsson
13.10.2005 09:55:44
Helsingissa uusia kontria on Soitin Laineella ja Fatzerilla. Tosin valikoima ei ole järin suuri ja itse en ainakaan kovinkaan vakuuttavia soittimia ole näissä nähnyt.

Käytettyjä kannattaa katsoa vaikkapa eritasoisten musiikkioppilaitosten ilmoitustauluilta. Myös soitinkorjaajilla tuntuu välillä olevan nurkissa lojumassa bassoja.

Tietty Mnetin Torilla on myös välillä jokunen.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Niskamies
13.10.2005 10:27:57
Woodwindsissä on myynnissä muistaakseni 1900-luvun alun Döllingin tekemä 3/4 basso hintaan 6 k€. Soittelin sillä kun olin testaamassa jousia kyseisessä lafkassa, ja se oli kaikinpuolin todella mahtava basso. Siihen on juuri tehty kunnon remontti, ja se on kaikinpuolin aivan mahtavassa kondiksessa. Kannattaa käydä tsekkaamassa.
There's a fine line between stupid and clever.
jassbazz
13.10.2005 11:45:35
hemmetti ku asuu täällä lapissa,täältä on niin vaikea lähteä pelkästään katselemaan mitään bassoja..tai eihän se olis ku hypätä junaan,mut rahat pitää säästää siihen uuteen bassoon:) Onko täällä suomessa sit ihan kontrabassojen rakentajia? Mites sit ulkomailla? Oon kuullu huhuja et virossa olis hyviä rakentajia ja suht. halpoja..
Hughes
14.10.2005 16:14:26
Ulkomailtahan noita rakentajia löytyy vaikka kuinka. Saksassa, Itävallassa yms. sielläpäin noita hyviä rakentajia löytyy kasapäin, mutta hinnat ovatkin sitten laatusoittimen hintoja, eli käytännössä 20 k€->.

Saa hyviä kontria halvemmallakin, eipäs liioitella.
MoParit on ihana asia.
Niskamies
14.10.2005 16:44:58
Saa hyviä kontria halvemmallakin, eipäs liioitella.

Saa saa. Sitä en kieltänytkään.
Albiinokaamio
14.10.2005 18:25:08
Osta Amatin kontrabasso. Ei ees maksa kovin paljoo
Odin owns ye all!
Karlsson
16.10.2005 11:28:21
Osta Amatin kontrabasso. Ei ees maksa kovin paljoo

Ai sulla olis myynnissä? Käyks postiennakko?
jjylli
16.10.2005 11:58:36
mä ostin tsekkiläisen cremona-kontran mirschiltä n. 15 v. sitten. se on ihan laatusoitin, ainakin rokin yms. soittoon. hinta oli silloin abaut 6000 mk. lienevät vähän kalliimpia nykyään, mutta en tiedä myydäänkö niitä vielä jossain suomessa. ko. musiikkiliikettähän ei ole enää olemassa.
Karlsson
16.10.2005 12:05:37
mä ostin tsekkiläisen cremona-kontran mirschiltä n. 15 v. sitten. se on ihan laatusoitin, ainakin rokin yms. soittoon. hinta oli silloin abaut 6000 mk. lienevät vähän kalliimpia nykyään, mutta en tiedä myydäänkö niitä vielä jossain suomessa. ko. musiikkiliikettähän ei ole enää olemassa.

Cremona on vähän harhaanjohtava nimenä, kun kyseisen kaupungin mukaan oon nimetty ties mitä ritsoja.

Taas Hemmolla on mun entinen (tsekkiläinen) Strunalin Cremona-mallinen kontra. Joku aika sitten ilmestyi sinne tänne myyntiin Cremona-merkillä kiinalaisia ritsoja. Uutena rapiat 800 ekiä ja laatu oli kyllä aika...noh, edullista, tota.
Teijo K.
16.10.2005 19:29:41

Mie arvioitin tuon tsekkiläiseni, noin 30-35v kokopuukontran vakuutusta varten, ja noin 2500€-3000€ kieppeille sen arvioi tuo Lahtinen. www.viulu.com

Eli lienee arvonnousua tapahtunut niissäkin sitten? Tietysti yksilökohtaisesti pitää nuo aina katsoa.
Munsta.
Keny
16.10.2005 20:13:07
Ulkomailtahan noita rakentajia löytyy vaikka kuinka. Saksassa, Itävallassa yms. sielläpäin noita hyviä rakentajia löytyy kasapäin, mutta hinnat ovatkin sitten laatusoittimen hintoja, eli käytännössä 20 k€->.

no joku tolkku ny.Möin oman kokopuu kondran Arvalle 500 egeen.Kyllä ihan kelpo pelin saa hlvalla kun vähän ettii.

Onhan niitä 20000- 40000 tuhanen kondria ja 2000 tuhannen jousia mut täss oli ny muusta kyse.

Laatu ja laatu...sormista se lähtee.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
16.10.2005 20:44:10

no joku tolkku ny.Möin oman kokopuu kondran Arvalle 500 egeen.Kyllä ihan kelpo pelin saa hlvalla kun vähän ettii.

Onhan niitä 20000- 40000 tuhanen kondria ja 2000 tuhannen jousia mut täss oli ny muusta kyse.

Laatu ja laatu...sormista se lähtee.

Jep ja soi kyllä älyttömän hyvin. Jopa silloin kun mie soitan. Eli huippusoitin.
Munsta.
KMT
16.10.2005 21:30:27

Ei 5str saa muualta ku thomannilta?
kova meno. pattoni soitti lattarikomppia atrian lihalootaan. -reijoteppo-
Niskamies
16.10.2005 22:39:34
Ei 5str saa muualta ku thomannilta?

No tottakai saa. Aikapitkälti jokaikinen rakentaja rakentaa sulle viiskielisen kontran, mutta ne maksaakin jo. Halvat nelikieliset ovat pahimmillaan todella hirveitä soittimia, en edes halua tietää millanen toi viiskielinen on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)