Aihe: Indica
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
Boyakasha
11.10.2005 13:49:17
Itse asiassa ei, Him ei ole kovinkaan kummoinen livebändi.

Tästä olemme siis yhtä mieltä.

Mutta Indican tapauksessa on kuitenkin huomioitava, että muu bändi pukeutuu yhtenäisesti ja ehkä - tietoisestikin - pyrkii jättäytymään solistinsa, keulakuvansa, säveltäjänsä ja johtohamonsa varjoon. Ymmärrettävästi.

Muuta yhteistä Indicalla ja Tiktakilla ei mielestäni ole kuin, että molemmilla bändeillä on kuusi kirjainta nimessään ja molemmat tulevat Petteri Kokljuschkinin johtamasta bändikoulusta. Mutta jos Indicaa pitää välttämättä verrata Tiktakiin, niin omasta mielestäni Indicalla on parempia biisejä. Ja kun Jonsu säveltää kaikki Indican biisit, niin siten Indica tuntuu myös vähemmän suunnitellulta ja brändätyltä tuotteelta kuin Tiktak.
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
Teijo K.
11.10.2005 19:23:31

On sentään Jonsu jostain ottanut opikseen, kun sille puhuttiin aikaisemman levyn yhteydessä, että pitäisi saada enemmän munaa siihen soittoon. No nyt sitä sitten uudessa biisissä on huomattavasti enemmän ja heti kuulostaa paremmalta. Oli ensimmäisen levyn aikaan niin huonon kuuloiset ne kitarat. Toivottavasti siirtyy myös livetilanteeseen tuo parempi soundi, koska livenäkin ollut niin kökön kuuloista.

Minä diggailin nimenomaan ilmavan ja hyvän kuuloisia kitarasoundeja livenä, toivottavasti eivät pilaakaan jollain mukarankalla nykysäröllä.
Munsta.
Cathi777
12.10.2005 00:19:05

Minä diggailin nimenomaan ilmavan ja hyvän kuuloisia kitarasoundeja livenä, toivottavasti eivät pilaakaan jollain mukarankalla nykysäröllä.

En minäkään mitää sellaista soundia kaipaa, mutta jotenkin tuollainen kuiva melkein cleansärö on sellaista, että ei vaan omiin korviin maistu ollenkaan.
Only pop music can break my heart...
Teijo K.
12.10.2005 10:23:31

En minäkään mitää sellaista soundia kaipaa, mutta jotenkin tuollainen kuiva melkein cleansärö on sellaista, että ei vaan omiin korviin maistu ollenkaan.

Jaa, miusta se on taas just se juttu. Tuollainen särön rajamailla keikkuva soundi ei ole itseasiassa kauhean helppo tuottaa ilmoille. Yleensä menee jommastakummasta puolesta "yli" se helposti.

Nyt täytyy kyllä todeta, että olen kuullut vain sen yhden keikan, ja levyjä en omista. Radiostakaan en ole päässyt niitä kuulemaan. Mutta minusta sillä keikalla oli kitarasoundit erittäin maukkaat, varsinkin yhdessä kappaleessa pääsivät hyvin esille kun riffittelykin oli sellaista surftyylistä. Kappaleen nimeä en valitettavasti tiedä. Tai muista.
Munsta.
Informaatiokameli
12.10.2005 14:03:05

Omasta mielestä just tuo Indican "melkein"särö on tosi hyvän kuuloinen. Paljon iskevämpi ja tykimpi kuin joku saunankiuashevisärö:)
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Landola59
12.10.2005 14:13:51 (muokattu 12.10.2005 14:16:42)
saunankiuashevisärö:)

Anteeksi kaikille ihailijoille, mutta minusta Indica vaikuttaa enemmänkin Wannabe MaijavilkkumaanKopio :lta ku miltää muulta. Ehkä hevimmässä muodossa. Jos tämä on sitä suomalaista naisenergiaa niin hyi olokohon! Naisenergiaa on 140 kilonen hot mama hellan ääressä keittämässä ukolleen kaurapuuroa, joka lähtee mettälle ampumaan lihaa sen kaurapuuron jatkeeksi. Ja AKAN PAKOTTAMANA!

Näin. Jatkakaa.

E. Niin Ja se ukko on sitte pohjanmaalta.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
moottorisaha
12.10.2005 14:14:14

Omasta mielestä just tuo Indican "melkein"särö on tosi hyvän kuuloinen. Paljon iskevämpi ja tykimpi kuin joku saunankiuashevisärö:)

Ohutta ja tasapaksua sointuräminää. Ei mitään tekemistä "tykkeyden" tai iskevyyden kanssa. :)
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Rattata
12.10.2005 14:17:00
Anteeksi kaikille ihailijoille, mutta minusta Indica vaikuttaa enemmänkin Wannabe MaijavilkkumaanKopio :lta ku miltää muulta. Ehkä hevimmässä muodossa.

Nyt on pakko sanoa että WTF?! Mitä nää oot kuunnellu, ookko varma että se on ollu Indica?
valametti olj hajonna muanantaena nii laetettiin kunnon paskoo sisälle nii sammu sitten. THV-klubi #8
Antti1997
12.10.2005 14:17:21
Anteeksi kaikille ihailijoille, mutta minusta Indica vaikuttaa enemmänkin Wannabe MaijavilkkumaanKopio :lta ku miltää muulta.

Hoho.

Tänään kuulin ekaa kertaa tuon Vuorten taa -biisin radiosta, ihan hyvältähän se kuulosti. Ei nyt mitenkään erityisen mahtava, mutta ihan jees.
THV-Klubi #18
Informaatiokameli
12.10.2005 14:19:25 (muokattu 12.10.2005 14:20:27)

Anteeksi kaikille ihailijoille, mutta minusta Indica vaikuttaa enemmänkin Wannabe MaijavilkkumaanKopio :lta ku miltää muulta.

Itsekin aluksi ajattelin näin ja olin pitkän aikaa negatiivisin mielin Indicaa kohtaan kunnes tutustuin levyyn kunnolla ja yllätyin erittäin positiivisesti. Paljon pirtsakampaa ja tuoreempaa musiikkia mielestäni kuin mitä esimerkiksi Maijan uudella levyllä on tarjolla.
Landola59
12.10.2005 14:20:06
Nyt on pakko sanoa että WTF?! Mitä nää oot kuunnellu, ookko varma että se on ollu Indica?

No on se ollu helevata ku on sen biisejäki ikävä kyllä koneella. Eikä ole kaunista kuunneltavaa. se siitä.
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Informaatiokameli
12.10.2005 14:22:40

kaunista kuunneltavaa. se siitä.
Landola59
12.10.2005 14:25:15
kaunista kuunneltavaa. se siitä.

En lähe asiasta tappeleen, makunsa kullakin.
kk80
12.10.2005 14:32:42
minusta Indica vaikuttaa enemmänkin Wannabe MaijavilkkumaanKopio :lta ku miltää muulta. Ehkä hevimmässä muodossa.

Ekalla kertaa kun kuulin radiosta Ikuinen Virta -kappaleen ensimmäinen asia johon kiinnitin huomiota oli laulajan äänen samankaltaisuus Vilkkumaan kanssa. Siihen ne samankaltaisuudet sitten jäävätkin.

Lyriikoiden teemoiltaan, soitoltaan ja genreltään -jos musiikkia nyt kannattaa karsinoida, Indica ja Maija Vilkkumaa eivät todellakaan muistuta toisiaan. Ja Indica hevimpää kuin Maija Vilkkumaa? Älä nyt viitsi, kyllä Vilkkumaan tuotanto on raskaampaa kitaranmäiskettä kuin Indican.

Mutta molemmat artistit ovat mielenkiintoisia väriläisikiä listamusiikin monotonisessa äänimaisemmassa!
Informaatiokameli
12.10.2005 14:35:14

Mutta molemmat artistit ovat mielenkiintoisia väriläisikiä listamusiikin monotonisessa äänimaisemmassa!

Aivan. Eivät kummatkaan ole mitään lempibändejä mutta olen kuitenkin hyvin onnellinen siitä, että ovat olemassa.
Cathi777
12.10.2005 15:45:34

On Maijan ja Jonsun äänessä kuitenkin myös todella paljon eroa. Se erottaa jo heidät toisistaan, että Jonsu on huomattavasti parempi laulaja kuin Maija. Musiikissa ei kummallakaan mitään vikaa ole, mutta ei ne äänet loppujen lopuksi sitten juurikaan toisiaan edes muistuta, kun siis tarkemmin kuuntelee.
Only pop music can break my heart...
JCM
12.10.2005 16:59:19

Se erottaa jo heidät toisistaan, että Jonsu on huomattavasti parempi laulaja kuin Maija.

Mä taas oon eri mieltä tosta. Mun mielestä Maija on parempi laulaja kuin Jonsu.
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
Teijo K.
12.10.2005 20:13:22

Munsta ne on yhtä hyviä.
Munsta.
superfly
13.10.2005 22:55:37

Heh... Oletkos kuullut Maijaa livenä? Se on aivan kamalaa kuultavaa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)