Jii 12.10.2005 19:49:27 | |
---|
Jäin miettimään täysin aloittelijan tapauksessa sitä, että onhan se järkevää kysyä, että "kumpi on parempi?". Se oma testaaminen ei oikeasti tee hullua hurskaammaksi, jos ei ymmärrä laitteista ja soittamisesta "mitään". Jostain on lähdettävä liikkeelle, joten parin mallin tietäminen nimeltä osoittaa jo jonkinasteista tiedonhakua. Mä aloitin soittamisen aika vanhana, joten osasin hyödyntää nettiä ja kirjoja hyvin soittimia valittaessa. Ei nekään kertoneet tosin sitä, että esim 25.5" skaala on se, joka sopii minulle parhaiten. Ja niin edelleen, listaa voi jatkaa. Tällaiset tiedot on opittu soittamalla paljon ja kokeilemalla jo soittotaitoisena uusia kitaroita. Toki mua rasittaa välillä samat asiat, mistä tässä ketjussa vaahdotaan, mutta musta nuorempi(kin) väki tekee järkevästi kysellessään vaihtoehtoja osaajilta. Kaikilla kun ei ole sitä osaavaa soittajaa ottaa kauppaan mukaan. FAQ:t olisivat ratkaisu, mutta sama ongelma nousee esille kuin tässä kitarakysymyksessä. Netikettiin ja keskustelupalstoihin tottumattomat eivät luonnollisestikaan osaa katsoa niitä, tai osaa käyttää hakua. Eli ei se siitä. ;-) |
SirElwood 12.10.2005 20:11:19 | |
---|
|
Jii 12.10.2005 20:14:15 | |
---|
|
reali 12.10.2005 20:15:03 | |
---|
Kerrotko minkälaista kamaa soitat? Tuo Jackson on vähän huono, jos soittelet paljon istueltas, sillä sitä on ehkä vähän vaikeampi soittaa istualtaan muotonsa takia ja se on vähän huonosti tasapainotettu, eli kaula painaa nyt vähän enemmän ja kun otat käden pois kaulasta, voi se kitara vajota vähän alaspäin kaulasta päin. Tuo esp:n f-50 on kaverilla ja siinä on ihan kivat soundit, verrattuna vaikkapa tuohon harrikan risuun. Muutenkin mielestäni kiva kitara, vaikka muoto on aika rankka. Vahvistinpuolta kannattaa kokeilla sitten ihan vaikka kaupassa, että mikä olisi monipuolinen ja tarvitseeko ostaa sitten vielä niitä erillisiä pedaaleja. Roland microcube on näitä perinteisimpiä, jossa on jo efektiä sun muuta valmiina. Kysy vaikka musakaupasta vahvistimia/kitaroita tuohon budjettiisi ja eiköhän sieltä ehdoteta sitten jonkunlaista settiä ja jos laitat vaikka tänne minkälaista ehdotusta tuli ja mihin hintaan, niin voipi vähän vastailla. Kiehtovaa. |
SirElwood 12.10.2005 20:16:14 | |
---|
Katsoin ketjun, miten tuo on oikeasti toiminut? En minäkään tiedä miten tuo on toiminut. Toivottavasti edes kohtalaisesti. Hieno ideahan tuo on, mutta uskoisin sen olevan aika harvan aloittelijan tiedossa. Se on sääli. Eli luetaan ne FAQ ketjut ensin... :) |
Jii 12.10.2005 20:19:26 (muokattu 12.10.2005 20:20:17) | |
---|
Eli luetaan ne FAQ ketjut ensin... :) Offtopic: Keskusteluamme EDIT: ,tai tuota viestiä, johon vastasit ekaksi,katsoen, taisit kehittää ikiliikkujan.. |
SirElwood 12.10.2005 20:20:44 | |
---|
Offtopic: Keskusteluamme katsoen, taisit kehittää ikiliikkujan.. Hehee... Hyvin paljo mahollista... :D ENDofftopic |
rosberg 12.10.2005 21:14:03 | |
---|
Osta Ibanez RG321 ja Roland Micro Cube. Kannattaa ostaa Suomesta, kun usein pääsee halvemmalla. Lue myös ohjeet, ennen kuin kirjoitat palstalle. Otsikko ei ollut paras mahdollinen ja tekstinkirjoitus asu oli myös huono. nim. nulikka-78 kaataa happoa haavoihin ja kertoo, että sehän onkin tekstin kirjoitusasu. mutta jos mennään asian ytimeen, niin olisin penskana ollut todella onnellinen jos olisin saanut apua ja neuvoja muilta kuin oman kylän pojilta. tässä on koko maailmankylä kehissä ja me kiusataan jotain nuorempaa ehkä tulevaa tilulilukeisaria? ehkä nää kaikki pitäisi lukea ohjeissa paremmin, mutta ollaan kavereita täällä netissä kun muuten ne frendit voi olla tiukemmassa kuin toijalassa naisen saaminen. ja jos mennään asiaan, niin miksi kukaan ei myy mulle soundtank-sarjan tubescreameria ja aikooko joku tilata carvinin sivuilta mikki-pleksi -settejä? peace out keep on truckin! |
metallica89 12.10.2005 21:17:44 | |
---|
kyllä maalaisjärjen pitäs sanoo että ei tarvi kirjottaa samasta aiheesta helvetisti topikkeja... |
käsi 12.10.2005 21:20:01 | |
---|
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Kerrotko minkälaista kamaa soitat? soitan iron maiden ja metallica tyylistä rokkia/heviä |
joLe 13.10.2005 18:02:56 | |
---|
antaiskohan ne musaliikkeessä hyvitystä jos veisin ton harley bentonin setin niille? |
Kapane 13.10.2005 18:16:21 | |
---|
antaiskohan ne musaliikkeessä hyvitystä jos veisin ton harley bentonin setin niille? Antaisivat luultavasti turpaan. Muta jos se on kunnossa, niin ehkä. |
kimurantti1 13.10.2005 18:16:41 (muokattu 13.10.2005 18:17:16) | |
---|
antaiskohan ne musaliikkeessä hyvitystä jos veisin ton harley bentonin setin niille? Epäilen;) Aina kannattaa kysyä, mutta luulen etteivät huoli. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
tähtivaeltaja 13.10.2005 18:29:36 | |
---|
Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Kirjoita otsikoksi ennemmin "Kannattaako ostaa Richard Ashcroftin uusi levy?" kuin vain "Kannattaako ostaa..?". Näin asiasta tietävät (ja samanhenkiset) ihmiset huomaavat viestisi muiden joukosta, eivätkä muut (vaikka kyseistä bändiä inhoavat) "turhaan" kuluta aikaansa lukemalla kirjoitustasi. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
fox 13.10.2005 19:00:30 | |
---|
antaiskohan ne musaliikkeessä hyvitystä jos veisin ton harley bentonin setin niille? Niin no, niin. Luulenpa et parempaan lopputulokseen pääsis, kun myyt sen itte. Sitte musaliikkeessä antavat roimat käteisalennukset.. |
Les Fender 13.10.2005 20:19:11 | |
---|
Luultavasti? parhaan hinnan saa kun laittaa huuto.nettiin ilman hintavarausta ja lähtöhintaa, sillätavalla itse olen myynyt ja tyytyväinen olen ollut. Hassua muuten että kun otsikoksi laittaa mikä? niin lopputulokseksi saa hyvän keskustelun, hyviä kommentteja. Luultavasti "hyvällä" otsikolla tuosta aiheesta ei tällaista määrää olisi tullut keskustelua=) Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
McNulty 13.10.2005 20:22:45 | |
---|
Hassua muuten että kun otsikoksi laittaa niin lopputulokseksi saa hyvän keskustelun, hyviä kommentteja. Luultavasti "hyvällä" otsikolla tuosta aiheesta ei tällaista määrää olisi tullut keskustelua=) Niin... huono topic ja "huono" aihe kompensoivat toisiaan, joten tuloksena on hyvä. 1+1=1 *neliö* "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii) |
fox 13.10.2005 20:25:03 | |
---|
1+1=1 *neliö* Tämä vaatii korkeampaa matikkaa..*piirtää isomman neliön* |
Les Fender 13.10.2005 20:30:58 | |
---|
1+1=1 *neliö* Meillä 1+1= 4 ja asuntolaina *piirtää lisää neliöitä ja iskälle treenikämpän* Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |