Aihe: Tech 21 TM120
1
truba
13.10.2005 13:03:23
Haluaisin kuulla vähän kommentteja kyseisestä vahvistimesta.
Lähteekö ääntä tarpeeksi bänditreeneihin/ keikalle.
Pystyykö lisäämään esim. 4x12" kaapin. Kovin rankkaa säröä tuosta ei kait saa, niin miten lisäefektit mahtavat toimia tän kanssa..
Tami
13.10.2005 13:23:10

Haluaisin kuulla vähän kommentteja kyseisestä vahvistimesta.
Lähteekö ääntä tarpeeksi bänditreeneihin/ keikalle.
Pystyykö lisäämään esim. 4x12" kaapin. Kovin rankkaa säröä tuosta ei kait saa, niin miten lisäefektit mahtavat toimia tän kanssa..

http://www.tech21nyc.com/tm120.html
Tuolta löytyy lisädataa. Omani myin just pois, koskä en tykännyt tuon puhtaista olenkaan (soittelen rautalankaa). Mun mielestä säröt riittää kyllä melkoisen rankkaankin menoon.

Mielestäni kuitenkin monipuolisin/paras ominaisuuksiltaan ja soundeiltaan noista trademark sarjalaisista ( mulla on ollut ne kaikki)

Plussia:
- 3 erillistä kanavaa joissa oman eq kaikissa = sekä clenit että säröt saa toimimaan toisin kuin esim TM60:ssa.
- Hyvät soundit yleisesti sopii kaikkeen puhtaasta heviin.
- Monipuolinen jalkakytkin.
- Hyvät liitännät: lisääkaapeille, linjalähdöt, efektilooppi
säädettävä boosti
- Teho piisaa vaikka mihin. Isoissa paikoissa sitten ajetaan Pa:n kautta.
- Stereopääte vrt. streoefektit (jotka toisaalta kitarakäytössä mielestäni turh....
- Halpa mutta säilyttänee avonsa hyvin.

Miinuksia:
Iso ja painava??
Kylmät soundit puhtaissa( minun makuuni)
Ei ole putkia, joten tällä ei kehtaa soittaa livenä ( jos vaikka paikalla on joku muusikoiden.netin jäsen katsomossa)

Olen valmis vastaamaan esitettyihin kysymyksiin/ mielipiteisiin
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
Pluto
13.10.2005 15:14:40
Mitä itse olen Trademarkeja kokeillut, niin yksi selkeä miinus (minun mielestäni) on kylmän ja suoraan sanottuna huonon kuuloinen kaiku. Muuten ovat kelpo pelejä, ja soittaisin itse minä päivänä tahansa sellaisella livenä.
Dillon, you son of a bitch!
BenGlenton
13.10.2005 15:32:08
Miinuksia:
Ei ole putkia, joten tällä ei kehtaa soittaa livenä ( jos vaikka paikalla on joku muusikoiden.netin jäsen katsomossa)

Off-topic: Tämä on tosiaan huomionarvoinen asia jos meinaa keikkailla :)

Plussa.
www.supremecourtband.fi
inot88
13.10.2005 17:39:16
kyllähän Techillä voi soittaa vaikka ei ookkaa putkiverme. Kehuttu niin paljon täällä ettei ne välitä...
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
Invader
13.10.2005 17:42:44 (muokattu 13.10.2005 17:43:18)
kyllähän Techillä voi soittaa vaikka ei ookkaa putkiverme. Kehuttu niin paljon täällä ettei ne välitä...

Vain jos kitarana toimii RG321 tai Yamaha Pacifica. Niin tai AITO ja KALLIS Falcon.
Tai sitten ei..
inot88
13.10.2005 17:47:14
Nii tai floikka korvaa putket periaatteella...
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
Kampuzzjeah!
13.10.2005 20:20:12
Viikatteen Kaarle käyttää tätä Tech21 TM120.
ihQDaa. IHFC #3
Jonttu
14.10.2005 05:09:15

Itse omistan kyseisen vahvarin.. Ja hieno vehje kyllä on!
Plussat ja miinukset onkin lueteltu jo... tosin ei se nyt niin painava kyllä ole :)Omiin tarkoituksiin techistä ei irronnut ihan niin rankkoja soundeja joita hain... Noh,laitoin sitten Bossin SD-1'n eteen ja johan alkoi soundissa löytyä!!
Kyselin ihan techiltä asti British ja califfin eroja,kun ei oma korva hirveätä eroa kuule kovalla gainilla (hevi kenties pilannut korvat..?) ja vastaus kuului:

The difference between British and California is subtle... the British (Marshall) tone is a bit "flatter" and midrangey, while the California (MESA/Boogie) has more bass, more "sizzle" on top, and a slight midrange "scoop". It will sound different with different types of guitars and pickups, and may not be as apparent if the bass player and cymbals are "stepping on" those frequencies.

Tällä hetkellä oma setti on PSA-1 -> Digitech RP20 -> Tech120'n päätteeseen.

Hommasin PSA'n koska combosta tuntui loppuvan säätövara kesken... Mutta,hyvä peli on kyllä kyseessä! Jos heviä soittelet niin joku overdrive vain eteen ja eikun rokkaamaan!Ja volumet ei kyllä lopu kesken!! Varsin äänekäs vekotin on kyseessä :)
Jos kerkiän,voin laittaa jotain ääninäytteitä nettiin...
ROCK!
Vaikeat biisit on treenin puutetta...
truba
14.10.2005 08:40:26
Omiin tarkoituksiin techistä ei irronnut ihan niin rankkoja soundeja joita hain... Noh,laitoin sitten Bossin SD-1'n eteen ja johan alkoi soundissa löytyä!!

Kiitoksia kommenteista... itseä kiinnosti just varsinkin tuo pedaalien käyttö, ja sd-1 tuossa oliskin vapaana... ; )
Kyllä se tm taitaa kotiin tulla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)