Aihe: rockabilly suomessa
1
weelie
13.10.2005 14:38:28 (muokattu 13.10.2005 14:40:06)
Löytyy varmasti, onhan noita 'billy-keikkojakin ympäriinsä. Esim täältä näkee keikkalistaa: http://www.pcuf.fi/~tapiov/gigs.htm

Vai yritätkö siis pumppua kasata? Itse ne osaa kitarallani soittaa oikeastaan juurmittää mutta kyllä joku rockabillykin kiinnostaa.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
blyysi
13.10.2005 16:06:51

Löytyykö täältä pääkaupunkiseudulta rockabillystä kiinnostuneita soittajia??

Varmasti löytyy, kun siellä asuin, itsekin soittelin useammassakin kokoonpanossa.

Mutta jatkokysymys kuuluu, löytyykö Jyväskylän suunnalta!?
rheinone
13.10.2005 20:07:16
Löytyykö täältä pääkaupunkiseudulta rockabillystä kiinnostuneita soittajia??

Löytyy.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Kake66
17.10.2005 10:06:13
Aika vaikealta tuntuu löytyy muita lähinnä rockbillystä kiinnostuneita soittajia, ainakaan täältä.... Nykynuorisoon ei tälläinen taida tälläine (uus)vanha meininki oikein upota.
blyysi
17.10.2005 12:16:02 (muokattu 17.10.2005 12:26:07)

Aika vaikealta tuntuu löytyy muita lähinnä rockbillystä kiinnostuneita soittajia, ainakaan täältä.... Nykynuorisoon ei tälläinen taida tälläine (uus)vanha meininki oikein upota.

Joo, tuo varmasti yleinen ongelma varsinkin kun on kyse hieman marginaalisemmasta musiikista.. Piirit ovat aika pienet.

Mulla oli sama juttu joskus reilu 10 v sitten. Kaikki normaalien kuvioiden (lapsuuden kaverit, peruskoulu-, lukiokaveri jne.) kautta tutut kaverit skulas heviä tai punkkia, mut mä treenasin Elmore Jamesia ja Scotty Moorea. Ei siinä mitään saanu kasaan. Mulla oli Soundissa ilmoitus josta sitten tuli yks puhelu, sitä kautta tutustuin pikkuhiljaa soittajiin ja aika paljon samat kaverit vaan kulkee bändistä toiseen. Jos tuota soittoa ei olis tullu, varmasti olis ollu tosi hankala tilanne bändien suhteen. Vielä kun oli tosi nuori tuolloin ja ujo luonne.

Nyt kun olen ollut muutaman vuoden sivussa bändikuvioista ja muuttanut pois PK-seudulta, tilanne on aika lailla sama.. Mut yritän kovasti tehdä sille jotain.

Varmaan kannattaa vaan sitkeästi laitella ilmoituksia lehtiin ja musaliikeisiin, käydä keikoilla ja mennä rohkeesti ihmisten juttusille. Tosin suhtautuminen tuohon vaihtelee, mut pääasiassa ei varmaan tykätä kyttyrää ellei upijurrissa juttusille mene. Osoittaa todellista kiinnostusta musaa kohtaan. Jos jameja on jossain, niin sinne vaan mukaan.

Yleisestikin pienille rootsmusa-genreille olis tosi hyvä saada paljon uutta verta mukaan, diggareita, soittajia jne. jne, eikä missään nimessä osoittaa minkäänlaista epäluuloa uusia naamoja kohtaan, vaan päinvastoin. Kun olis vaan innovatiivista porukkaa esim. opiskelijakaupungeissa järkkäilemään kaikenlaista, sais ehkä uutta porukkaa mukaan ja pois NRJ:n, MTV:n ym kertakäyttökuplasta. Tässä vaan lätisen.. pitäis mun itsekin tehdä asialle jotain!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)