okoranta 12.10.2005 18:26:04 | |
---|
Pyrin laittaan huomenna Profiiliin kuvan projektista, niin kaikki voivat sit haukkua,kehua, arvailla ja sit ku kummatkin projektit ovat valmiit niin laitan kummastakin kuvan! Muse! |
fox 13.10.2005 01:07:25 | |
---|
Basso on kaulan,viritystappien ja bodyn muodon perusteella Jazzbass kopio..iästä ei ole tietoa, varmaan 80-luvun puolelta, Made in Japan.. Ilman muuta on Japoniassa tehty.. Mutta pikkusen vanhemmaksi tuota pistäisin, kopioitten kulta-aika oli tuo nykyään surullisen kuuluisa "lawsuit-aika" tuonne 1976-77 asti. Hoshino lopetti kopiomaakaroinnin 1976 NAMM-messujen aikaan, ensin vähän muotoja ja lapoja uusittiin, sitten tulivat omat mallit.. Tuosta T-birdin kopioinnista..ei oo sattunu kyllä silmiini, sen sijaan Ibanez teki Firebirdejä nimellä Firebrand.. Vähän offarina, mutta basisteja kiinnostavana..vaikka tuon lawsuit-jupakan nimellisesti hoitivat Gibsonin lakimiehet, oli mukana myös F ja Ricky.. joista viimeksimainittu on tänä päivänäkin "herkkänahkaisin" noista kolmesta, tuolla Iba-foorumilla taas joku valitti, kun ei voi kauppailmoituksessa käyttää sanoja "Ricky" edes..joutui kaks kertaa poistamaan fleabaysta Rickenbacker-kopio-Iban ilmoituksen, ja ankarat moitteet perään. Toivotaan, että Maya on "täyspuinen", mutta vähä-jänskättää.. |
okoranta 13.10.2005 09:28:17 | |
---|
Hionta saatu sille mallille,että puumateriaalista sai jo hieman selvyyttä..yhdestä puusta näyttäis Body olevan veistetty.. Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
pardy 13.10.2005 10:09:04 | |
---|
Tuoteseloste: AT-puuöly soveltuu puupinnan öljyämiseen.Suojaa kosteudelta ja lialta sekä vähentää puupinnan halkeilua. Puuöljy on MAALIN TAVOIN käytettävä, IMEYTYVÄ puunsuoja-aine.Sopii myös kovalle puulle. Eli toimii kuin maali, Ja tietääkseni maalinkin päälle voi laittaa lakan! No eihän siinä. Onnea yritykseen, tarvitset sitä. |
Karlsson 13.10.2005 10:11:23 | |
---|
No eihän siinä. Onnea yritykseen, tarvitset sitä. Krhm, mun mielestä "maalin tavoin käytettävä" ei ole sama kuin "maalin kaltainen". "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Teijo K. 13.10.2005 10:13:00 | |
---|
Krhm, mun mielestä "maalin tavoin käytettävä" ei ole sama kuin "maalin kaltainen". Olen tässä jo pitempään yrittänyt keksiä mitä tuohon sanoisi, mutta on niin mystinen koko idea että mitään järkevää ei tule päähän. Munsta. |
Olen tässä jo pitempään yrittänyt keksiä mitä tuohon sanoisi, mutta on niin mystinen koko idea että mitään järkevää ei tule päähän. Mä en oikein hiffaa, että miksi sitä puuta pitää öljyllä tukkia, varsinkin jos maalia laitetaan päälle (jos se nyt siinä ton käsittelyn jälkeen edes pysyy). "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Teijo K. 13.10.2005 10:19:35 | |
---|
Mä en oikein hiffaa, että miksi sitä puuta pitää öljyllä tukkia, varsinkin jos maalia laitetaan päälle (jos se nyt siinä ton käsittelyn jälkeen edes pysyy). Niin varsinkin kun soitinrakennuksessa aivan olennaisen tärkeä pitkä kuivatusaika niille puille perustuu nimenomaan siihen, että kaikki ylimääräinen hartsi, puun omat luonnolliset öljyt ynnä muu sointia demppaava saadaan ajettua pois siitä puusta. Nyt sitten väkisin pitää ajaa sitä tavaraa sitten takaisin siihen puuhun. Munsta. |
okoranta 13.10.2005 11:01:40 | |
---|
Kyseessä Projekti, jossa haetaan jotain omaa, persoonallista,näköä,tekemisestä koituvaa mielihyvää, eli oikeaa arjen nikkarointia,mitä eläkkeelle jääneet papparaiset paljon harrastaa...Nyt puhutaan 35€ maksaneesta Bassosta, josta tiedetään jo se Fakta, että kyseessä ei ole Pro-peli...Ei tässä ole tarkoitus saada aikaan mitään musamaailmaa järisyttävää keksintöä,vaan idea on se se, että tekee itse, ja loppupeleissä onko kukaan aikasemmin tehnyt näin? Ei se Fenderikään ole Bassoja saanut aikaan ilman hulluja ideoita,visioita,tuotekehittelyä ja testauksia... Toivottavasti saan pian valmiiksi..kuva oma kuvaan ja toivonmukaaan myös ääninäyte...sit jokainen voi arvostella, että miten on projekti onnistunut:) Ja jos ei onnistu voin laittaa seinälle koristeeksi tai käyttää pitsalapion korvikkeena... Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
Karlsson 13.10.2005 11:08:59 | |
---|
Munsta itsestä olis fantsua, että noinkin halpa ritsa päätyis käyttöpeliksi (mahdollisesti vielä hyväsoundiseksi), mutta jos se ei ole edes tarkoituskaan, niin paskaakos tässä. Aini, onx sulla joku fetissi tohon öljyyn? "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Juzzu 13.10.2005 11:19:43 | |
---|
ja loppupeleissä onko kukaan aikasemmin tehnyt näin? Ensin öljyä ja sitten lakkaa? Kuulin että kesällä kello kahdeksan joku kokeili, mutta sitten se muutti Bahamalle. |
okoranta 13.10.2005 11:21:35 (muokattu 13.10.2005 11:23:35) | |
---|
No tottakai haaveena on, että se soundais, mutta sen näkee sit ku on valmista...Ja Fetissinä ei ole puuöljy, halu vaan kokeilla kaikkea, ja toisaalta jos täällä projektia kritsoivilla on kokemusta tuosta puuöljyn käytöstä tällaisessa tarkoituksessa niin kertokoot sen, sillä paskaa on turha jauhaa, jos ei asiasta ole käytännönkokemusta! Ja tietysti jos joku soitinrakentaja haluaa suositella jotain niin kuuntelen kyllä mielelläni:) Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
Samu S. 13.10.2005 11:28:58 (muokattu 13.10.2005 11:29:28) | |
---|
Ja tietysti jos joku soitinrakentaja haluaa suositella jotain niin kuuntelen kyllä mielelläni:) Johan tuossa pari-kolme aktiivista soitinrakennuksen harrastajaa on tuota ihmetellyt. Sää haluat nyt vaan tehdä jotain, mitä kovin moni ei välttämättä ole saanut päähänsä yrittää, joten käytännön kokemuksia ei välttämättä helposti löydy. Seer-o - "pätevä soittaja ja ihan kunkku valittaja" |
fox 13.10.2005 11:31:54 | |
---|
Ja tietysti jos joku soitinrakentaja haluaa suositella jotain niin kuuntelen kyllä mielelläni:) Varsinaisesti en oo soitinrakentaja enkä kalustepuuseppä lain.. Mutta mites olis puuvaha, esim. Osmocolor tai jenkkien Watco? Tosin sittenkään ei lakkauksella voine pinnan "kulutuskestävyyttä" parantaa. Kuitenkin olen kyllä minäkin sitä mieltä, että puuöljytty pinta ei sitä lakkaa hyvällä katso.. Kokemuspohjaista tietoo on yhdestä tädin soffapöydästä, joka oli sitte loppupelissä öljytty. Ei siin pysyny huonekalulakka. |
pardy 13.10.2005 11:35:13 | |
---|
No tottakai haaveena on, että se soundais, mutta sen näkee sit ku on valmista...Ja Fetissinä ei ole puuöljy, halu vaan kokeilla kaikkea, ja toisaalta jos täällä projektia kritsoivilla on kokemusta tuosta puuöljyn käytöstä tällaisessa tarkoituksessa niin kertokoot sen, sillä paskaa on turha jauhaa, jos ei asiasta ole käytännönkokemusta! Ja tietysti jos joku soitinrakentaja haluaa suositella jotain niin kuuntelen kyllä mielelläni:) Noniinno, käytännön kokemusta ei ole sen takia asiasta kenelläkään, koska kaikki ovat ymmärtänet yhdistelmän toimimattomuuden saatuaan neuvoja niiltä jotka sen ovat todenneet. Ja sana on kiertänyt sen jälkeen, ja lähestulkoon kaikki pintakäsittelyistä jotakin ymmärtävät tietävät sen ettei öljy käy lakan kanssa. Mutta jos haluat todeta sen omapäisesti itse, niin ole hyvä vain, en todellakaan halua estää. Voit sitten tulla kertomaan miten kävi. Ehkä jauhoimme paskaa ehkä emme, todenna itse. |
Juzzu 13.10.2005 11:35:29 | |
---|
ja toisaalta jos täällä projektia kritsoivilla on kokemusta tuosta puuöljyn käytöstä tällaisessa tarkoituksessa niin kertokoot sen, sillä paskaa on turha jauhaa, jos ei asiasta ole käytännönkokemusta! Kyllä mä itse asiassa alan jo suosittelemaan sulle ensiksi tuota öljyämistä ja sitten lakkaamista. Lakkauksesta sen verran että vedä siihen ensiksi sellakat, sitten dicot, PU:t, akryylit ja viimeistele lakkaus prisman Maston-paukkupurkilla ni hyvä tulee. Erikoisen säväyksen voisit vielä saada käsittelemällä koko komeus Osmo-puuvahalla lopuksi. |
pardy 13.10.2005 11:43:32 | |
---|
Kyllä mä itse asiassa alan jo suosittelemaan sulle ensiksi tuota öljyämistä ja sitten lakkaamista. Lakkauksesta sen verran että vedä siihen ensiksi sellakat, sitten dicot, PU:t, akryylit ja viimeistele lakkaus prisman Maston-paukkupurkilla ni hyvä tulee. Erikoisen säväyksen voisit vielä saada käsittelemällä koko komeus Osmo-puuvahalla lopuksi. Näin. Ja tämä on (voisi sanoa kokeneen) soitinrakentajan neuvo. Suosittelen seuraamaan sitä. |
okoranta 13.10.2005 11:46:59 | |
---|
Eihän sitä kumminkaan vittuilemaan tarvi ruveta... Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti- |
pardy 13.10.2005 11:47:58 | |
---|
Eihän sitä kumminkaan vittuilemaan tarvi ruveta... Me mitään vittuilla, vaan neuvotaan. Jos ei mene perille, neuvotaan ymmärrettävämmin. |
Juzzu 13.10.2005 11:51:49 (muokattu 13.10.2005 11:52:15) | |
---|
Eihän sitä kumminkaan vittuilemaan tarvi ruveta... Lakka TAI öljy. Tätä suosittelemme, vaikkei varmaan kenelläkään omaa kokemusta olekaan. Ainii, paitti Foxilla :oI Ja Arvahan tässä se kokenut rakentelija on! |