Spike 12.10.2005 22:27:59 | |
---|
Helvetti että toi Trilogykin oli hyvän kuuloinen. Ei siitä kyllä lähde sitä samaa ylipaksua ja kermaisen kuuloista leadia. Muuten kyllä menee aika samoihin soundin laadun kanssa. Komppisoundit oli ehkä jopa aavistuksen paremmat raskaampaan musaan. Tosin niistä nyt on mahdoton sanoa, kun ei ole kuullut bändin seassa. Legacy toisaalta kiinnostaa omaperäisellä soundillaan. Vittu mä osaa päättää mitään... :D Se Crunch kanava oli aika pirun kova. Marshallin aggressiivisuus, muttei sellasta korvia lävistävää yläpäätä, ku vanhoissa marsuissa on. Niitähän pitää luukuttaa, että se alkaa tasaantumaan. Taidan ostaa ton Trilogyn heti, kunhan löydän sopivan kaapin. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
oiva tumpeloinen 12.10.2005 22:31:29 | |
---|
Helvetti että toi Trilogykin oli hyvän kuuloinen. Ei siitä kyllä lähde sitä samaa ylipaksua ja kermaisen kuuloista leadia. Muuten kyllä menee aika samoihin soundin laadun kanssa. Komppisoundit oli ehkä jopa aavistuksen paremmat raskaampaan musaan. Tosin niistä nyt on mahdoton sanoa, kun ei ole kuullut bändin seassa. Legacy toisaalta kiinnostaa omaperäisellä soundillaan. Vittu mä osaa päättää mitään... :D Ja mitä tästä opimmekaan..... Jos tiedät haluavasi jotain, niin älä ihmeessä mene sekoittamaan suunnitelmia kokeilemalla jotain muuta, mikä saattaa aiheuttaa päänvaivaa ....tai sitteb emme mitään. ;) |
Antti1 12.10.2005 22:46:47 (muokattu 12.10.2005 22:48:28) | |
---|
Se Crunch kanava oli aika pirun kova. Marshallin aggressiivisuus, muttei sellasta korvia lävistävää yläpäätä, ku vanhoissa marsuissa on. Niitähän pitää luukuttaa, että se alkaa tasaantumaan. Taidan ostaa ton Trilogyn heti, kunhan löydän sopivan kaapin. Joo, crunchi oli kyllä hyvä, mutta kyllä cleanista tuli suurempi hymy kasvoille. Säröistä mä tykkäsin enemmän ultra kanavalla, koska se oli paksumpi soundiltaan. Tuo oli itseasiassa aika yllättävää, koska luulisi sen olevan juuri se pakollinen sirinäsurina. Vähän ehkä kyllä paistoi liian paljon se valmistusmaan perussointi tuosta läpi. Oli jotakuinkin Legacyn ja Screamerin välistä noi soundit, en tiedä olisiko tuo kultainen keskitie sitten parempi. Se master presence myös häiritsee hiukan, olisi voinut olla särökanavalle erikseen. No mutta kaikkeahan ei voi saada kuin customina, tai ostamalla useamman laitteen. Tuossa oli kyllä ominaisuuksia vaikka muille jakaa, ei lopu heti kesken. Kaikki noista tosin tuntuivat olevan poikkeuksellisen käyttökelpoisia. On ilmeisen loppuun asti mietityn oloinen vempain, joskin eq olisi voinut olla mun makuun vielä hieman rajummin käyttäytyä. Reverbi olisi ollut myös kiva lisä, mutta ei ollenkaan pakollinen. Ja mitä tästä opimmekaan..... Sen, että ihminen on tyhmä jääräpää, eikä mikään kelpaa. Tai sitten niin ku sä sanoit, ei yhtään mitään. :) Kyllä mä sanon, että parisenkymmentä vempainta läpi käytyäni on enää vain kaksi vaihtoehtoa jäljellä, mikäli realiteetit pidetään hinnan suhteen mielessä: Legacy ja Trilogy. On muuten harvinaisen samanoloiset nimetkin. Menin kaupassakin jo selittäessäni sekaisin. :D No mutta mielipiteitä molemmista otetaan vastaan edelleen. EDIT: En tiedä kuinka hyvä tarjous tuli, mutta saisin tuon Trilogyn 1200€ kanavanvaihtimella. Tuo vaihdin taitaa kyllä kuulua pakettiin joka tapauksessa? On tuo hinta sakemannia halvempi kuitenkin ja vielä olisi ehkä aavistuksen varaa nipistää tosta, jos oikein myyjää tulkitsin. Ylihuomenna jälleen uusintareissulle. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Mrezzye 12.10.2005 22:51:43 | |
---|
Minkälainen myymälä tuolla maahantuoja Musiikki Silfverbergillä on, kannattaako käydä paikan päällä? |
jussimus 12.10.2005 22:58:13 | |
---|
Minkä takia H & K:n Trilogy on niin helvetin paljon halvempi kuin Duotone? Eikös sen pitäis olla melko sama vehje parilla lisäkanavalla varustettuna? |
Minkä takia H & K:n Trilogy on niin helvetin paljon halvempi kuin Duotone? Eikös sen pitäis olla melko sama vehje parilla lisäkanavalla varustettuna? Tota minäkin ihmettelen. Mun mielestä toi on kuitenkin meikäläisen menoon parempisoundinen. Ei niissä niin paljoa soundissa eroa ollut, mutta jotain pientä kuitenkin. Kai tuossa on sitten osien laadussa vähän nipistetty? "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
jussimus 12.10.2005 23:13:04 | |
---|
Tota minäkin ihmettelen. Mun mielestä toi on kuitenkin meikäläisen menoon parempisoundinen. Ei niissä niin paljoa soundissa eroa ollut, mutta jotain pientä kuitenkin. Kai tuossa on sitten osien laadussa vähän nipistetty? Aika oudolta vaikuttaa. Eikös ton hintasuhteen pitäisi olla juuri toisinpäin... |
Antti1 12.10.2005 23:14:51 | |
---|
Aika oudolta vaikuttaa. Eikös ton hintasuhteen pitäisi olla juuri toisinpäin... Onneksi ei ole. Eipä tohon muuta oikein voi sanoa. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
jussimus 12.10.2005 23:36:46 | |
---|
Onneksi ei ole. Eipä tohon muuta oikein voi sanoa. Tossa on kyllä joku hurtta haudattuna... |
Antti1 12.10.2005 23:46:12 | |
---|
Mä en vaan keksi ainakaan, että mikä piski. Ehkä markkinointimiehet ovat ajatelleet kokeilla kuinka paljon paremmin sitä rahaa tulee, kun markkinoille tyrkätään edullinen laatuvehje? Ovat kenties ajatelleet, että porukka alkaa ton myötä janoamaan Triampin ominaisuuksia. En mä ainakaan yhtään nappulaa enempää tuohon vekottimeen suostuisi ottamaan. Tai ehkä 0-20dB säädettävän volaboostin ja reverbin ja särölle oman presencen ja alamiddlesäädöt joka kanavalle ja... :) Ei vaan kaikin puolin hieno peli se on, jos soundi iskee. Mä en oo ihan varma vielä itse vaan... "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
kimurantti1 13.10.2005 00:22:50 (muokattu 13.10.2005 00:25:03) | |
---|
Ei ole kyllä Duotone ja Trilogy toisiaan nähneetkään. Sama kuin vertaisi Mesan Lonestaria ja Rectoa. Ei ne samanlaisia ole vaikka saman valmistajan logo kyljessä on. Minullakin on vahvistimen osto ollut jo vähän aikaa projektina, muta kun haluan testata kunnolla niin miljoona vahvistinta ettei tule katumusta. Tuo Legacy listalla ykkösenä, mutta jos kerran Trilogy oli noin hyvä, niin pitääpä käydä kokeilemassa paremmin. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Antti1 13.10.2005 00:30:39 (muokattu 13.10.2005 00:32:38) | |
---|
Ei ne nyt kuitenkaan noin kaukana toisistaan ole. Mä ainakin olen huomaavinani selvää sukulaisuutta noiden soundissa, joskin Trilogyn ei nyt ole sellasta pörinää tjsp. Tuon Trilogyn eq:n kanssa on (mulla ainakin) vain vähän totuttelemista, kun siinä on jokseenkin kummallinen toimintaperiaate. Diskanttien korostaminen leikkaa keskiääniä, keskiäänien korostaminen bassoja ja päinvastoin. Tai siis eihän tuo ole mitenkään kummaa, mutta olen tottunut hieman erilaiseen käytäntöön. Käyppä kuule testaamassa tuotakin. Tuossa muuten pystyy käyttämään efektilooppiakin toisena mastervolana sillä polkimella. Piuha loopista läpi, kytkin asentoon serial ja fx mixillä säädetään tasoa. Saa boostinkin joka kanavalle erikseen samalla rahalla, vaikkei sitä varsinaisesti toimintona olekaan. Näppärää, jos ei käytä efektimokkuloita loopissa. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Spike 13.10.2005 07:39:50 | |
---|
Toi 1200e on aika hyvä tarjous. Mulle luvattiin 1350e, kun kävin testaamassa ekaa kertaa tota Trilogya. Ja se clean kanava todellakin on loistava. Noista EQ-säätimistä en oikein tiedä, testailin kaikki potikat vitosessa, kuulosti sen verran hyvälle, ettei oikeastaan tarvinnut alkaa säätämään. Perussointi oli aika terveellä pohjalla. Voi se olla vähän saksa-saundia, mutta tosta puuttuu sellanen vittumaisen kireä yläpää, minkä englit omaavat. Duotoneen verrattuna tykkäsin paljon enemmän. Niin, ja tuo Trilogy ei ole Duotonelle suoraa jatkoa, vaan se olisi sitten Triamp, jossa on vähän vielä lisää, ja ilmeisesti loopit ja reverb toteutettu putkilla? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Spike 13.10.2005 07:42:33 | |
---|
Tota minäkin ihmettelen. Mun mielestä toi on kuitenkin meikäläisen menoon parempisoundinen. Ei niissä niin paljoa soundissa eroa ollut, mutta jotain pientä kuitenkin. Kai tuossa on sitten osien laadussa vähän nipistetty? Mun mielestä on myös jostain syystä parempisaundinen. En kyllä jaksa uskoa, että olisi laskettu laatua, jotta hinta saataisiin alas. Ei nuo nyt kuitenkaan niin halpoja ole. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Antti1 13.10.2005 09:16:46 | |
---|
Niin, ja tuo Trilogy ei ole Duotonelle suoraa jatkoa, vaan se olisi sitten Triamp, jossa on vähän vielä lisää, ja ilmeisesti loopit ja reverb toteutettu putkilla? Kah, näinhän se olikin ja menin vahvistimissa jo ihan sekasin. On tullut testattua tässä rupeamassa jo yli kahtakymmentä erilaista vahvistinta (alkaen fenkusta ja voxista, mesaan ja mode fouriin asti), niin ei pysy millään enää kärryillä. Niin kellään ei siis ole mitään huonoa sanottavaa Trilogysta, eikä Legacysta? Täytyy ottaa bändikaveri sitten mukaan soundituomariksi, jos hänellä olisi jotain sanottavaa kenties noihin kahteen vaihtoehtoon. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Spike 13.10.2005 09:58:23 | |
---|
Millä kaapilla muuten testasit sitä Trilogya? Omalla vai vähä halvemmalla? Periaattees se 4x12 H&K minkä Fasusta sais 450e kuulosti hyvältä ainaki, vaikka siin o jotkut celestionin rockdriverit sisällä. Toisaalta 2x12 ois NIIN paljon helpompi liikutella ympäriinsä, ku joutuis paljon yksin roudaamaan. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Antti1 13.10.2005 10:05:33 | |
---|
Mä testailin sitä sillä, onkos se nyt Matrix sarjan kaappi? No toi edullinen juurikin. Eipä tullut ennen testin aloittamista katottua kaappia, testin jälkeen selvisi sen olleen se halvempi malli. Menen testaamaan vielä sillä kalliimmalla V30 kaapilla, niin saa vähän paremmin vertailukohdetta omaan kaappiin. En usko, että se soundi enää paremmalla kaapilla kauheasti huononee. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Spike 13.10.2005 12:12:12 | |
---|
Kelailin et vois periaatteessa ostaa sen Matrix-kaapin, testailin sen kanssa, ja tykkäsin. Täytyy varmaan kokeilla sillä kalliimmallakin. Arveluttaa vaan toi koko, sviddumainen yksin roudailla. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Mrezzye 13.10.2005 12:22:31 | |
---|
Toistan vielä aiemmin esittämäni kysymyksen: Minkälainen myymälä tuolla maahantuoja Musiikki Silfverbergillä on, kannattaako käydä paikan päällä? Eli löytyykö enemmänkin rojua ja valikoimaa, kun ei tuolta kotisivulta käy lainkaan ilmi millainen myymälä on kyseessä. |
Antti1 13.10.2005 13:26:10 | |
---|
Toistan vielä aiemmin esittämäni kysymyksen: Tähän mä ainakin olen valitettavasti vähän jäävi vastaamaan, koska en ole tuolla käynyt. Legacya olen käynyt testaamassa Turun Soitin Laineella. Ehkä joku muu tietää? Soitto liikkeeseen saattaisi auttaa myös. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |