Aihe: SG ja JB/JAZZ
1
Zeni
11.10.2005 15:07:30
Pistin tuollaiset tilaukseen muusikoiden.netin kannustuksesta. Muutama kysymys on vielä:

1. Täytyykö potikoita tms. vaihtaa ? Sen konkan vaihdan joka tapauksessa samalla Gibson kokoon.

2. Voiko vakiomikkien kuoret laittaa noiden päälle ilman ongelmia ?

Keppana on Epi SG400
!!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!!
McNulty
11.10.2005 15:10:01
1. Täytyykö potikoita tms. vaihtaa ? Sen konkan vaihdan joka tapauksessa samalla Gibson kokoon.

Ei tarvitse jollet halua vaihtaa laadukkaampiin potikoihin.

2. Voiko vakiomikkien kuoret laittaa noiden päälle ilman ongelmia ?

Kyllä muuten, kunhan ne magneettien navat osuvat kuoressa olevien reikien kanssa kohdalleen.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
P2
11.10.2005 15:12:13
2. Voiko vakiomikkien kuoret laittaa noiden päälle ilman ongelmia

Kuten tuolla yhdessä threadissa jo puhuttiin, mikit pitää vahata kierron estämiseksi, jos itse asentaa kuoret. Paras tulos tulee toki kun ostaa valmiiksi kuorelliset.
Myykää telepleksi!
Zeni
11.10.2005 15:13:25
Ei tarvitse jollet halua vaihtaa laadukkaampiin potikoihin.

Kyllä muuten, kunhan ne magneettien navat osuvat kuoressa olevien reikien kanssa kohdalleen.

Kiitoksia, potikat menee kyllä vaihtoon jahka efektipedaalin osat tulevat, tällä kertaa selviävät siis ihan CRC-kylvyllä.

Ei tuo mun maailmaani kaada vaikkei noita kuoria päälle saisikaan, mutta jossain vaiheessa siihen sopivat hopeiset on laitettava ulkonäön takia.

Mikkejä odottelemaan.
!!!!!OSTAN MARSHALL POTIKAN NUPPEJA !! ELI NOITA MITÄ ON MARSUN VAHVAREISSA. TARJOA SUURIA JA PIENIÄ ERIÄ!!!!!
Zeni
11.10.2005 15:22:01
Kuten tuolla yhdessä threadissa jo puhuttiin, mikit pitää vahata kierron estämiseksi, jos itse asentaa kuoret. Paras tulos tulee toki kun ostaa valmiiksi kuorelliset.

Ahaa, pitänee sitten vahata jos siltä tuntuu. Thomannilla ei ainakaan ollut valmiiksi kuorellisia.
McNulty
11.10.2005 15:36:19 (muokattu 11.10.2005 15:37:28)
Ahaa, pitänee sitten vahata jos siltä tuntuu. Thomannilla ei ainakaan ollut valmiiksi kuorellisia.

Yksi vaihtoehto on käyttää muovikuoria jos sellaisia sattuu löytämään. Joissain halpis-itämaisissa olen "kromattuja" muovikuoriakin tavannut. Mutta joo... parafiiniin käyt upottamassa mikit niin hyvä tulee, ennenkö kuoret länttäät niihin. Parafiinia löytyy monestakin paikasta... tiedä vaikka joku hieroja antaisi siun dippailla päivän päätteeksi mikkejä parafiinissä :)

Kyllä thomanniltakin pitäisi kuorellisia löytyä ja btw. Musamaailma on laskenut mikkien hintoja myöskin ja sieltä on noita settejäkin saanut. Oisko ollut 130e hintaan tuo JB/Jazz.

edit: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/274/jbjazz_set.phtml
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ostetaan tremolo-pedaali halvalla (esim. EHX Pulsar... saa olla kolhittu kunhan toimii)
Zeni
11.10.2005 16:11:18
Toi thomannin haku on niin hel*etin hankala. Luulin kyllä, että toi koko mikki/kuori paketti lykätään sinne soosiin ? Hyvä, että tuli tuokin käsitys oikaistua.

Pistin jo musamaailmaan mailia saisko noita sittenkin kuorilla, ei ole vielä vastausta tullut.
fox
11.10.2005 16:32:04

Toi thomannin haku on niin hel*etin hankala. Luulin kyllä, että toi koko mikki/kuori paketti lykätään sinne soosiin ? Hyvä, että tuli tuokin käsitys oikaistua.

Pistin jo musamaailmaan mailia saisko noita sittenkin kuorilla, ei ole vielä vastausta tullut.

Jos kuorelliset mikit vahataan, niin ensittäin upotetaan se mikki ilman kuoria siihen (itse kyl käyttäisin synteettistä mehiläisvahaa, sulamispiste alhaisempi eikä missään nimessä lähellä käämilangan eristeen sulamispistettä), sen jälkeen kuoret päälle ja sitten uus dippaus sulaan vahaan, jäähdyttely ja putsaus. (mieluusti kuoria naarmuttamatta).
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
11.10.2005 20:15:19
Toi thomannin haku on niin hel*etin hankala.

Kuorelliset löytyy T-kaupasta haulla:"duncan cover".

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183688.html

(Jazzia siellä ei näemmä ole kuin kullatulla kuorella).
Zeni
11.10.2005 20:35:00
Jees. Pistin jo mikit tilaukseen musamaailmasta, olihan nuo todella halvatkin. Projektiksi sitten jossain vaiheessa tulee vahaus+kuorien asennus. nyt odotan innolla ja toivon että tulevat perjantaiksi. Toivottavasti ei tule pettymyksiä. Kuuronkin pitäisi "kuulemma" kuulla Epin vakioiden ja näiden ero, olen tälläisissä asioissa aika lähellä kuuroa.
Zeni
12.10.2005 17:00:39
Mistäs tuollaista synteettistä mehiläisvahaa saa ? netistä en löytänyt putiikkia, apteekki ?
op87
12.10.2005 22:26:04
Vaihdoin Epin G400 JB:n tallaan. Olen vissiin kuuro kun en juuri mitään eroa huomannu, aika diskantti voittonen toi jb on,ei se huono ole, mutta ei juuri parempi ku toi alkup.
Zeni
12.10.2005 22:46:12
Vaihdoin Epin G400 JB:n tallaan. Olen vissiin kuuro kun en juuri mitään eroa huomannu, aika diskantti voittonen toi jb on,ei se huono ole, mutta ei juuri parempi ku toi alkup.

Kiitti vit*sti. Nyt on ainakin objektiivisuus kohdallaan, toiset sanoo ettei huonompia mikkejä ole kuin nuo vakiot ja sinä taas ettei vakiolla ja JB:llä ole eroa. Mun on kyllä edes teoriatasolla vaikea uskoa tätä. Perjantaina se selviää.
Jackie
12.10.2005 23:26:04
Kiitti vit*sti. Nyt on ainakin objektiivisuus kohdallaan, toiset sanoo ettei huonompia mikkejä ole kuin nuo vakiot ja sinä taas ettei vakiolla ja JB:llä ole eroa. Mun on kyllä edes teoriatasolla vaikea uskoa tätä. Perjantaina se selviää.

Mutasia ne on molemmat.
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
Niskamies
12.10.2005 23:28:29
Mutasia ne on molemmat.

JB mutainen? Mun mielestä se on kaikkea muuta.
There's a fine line between stupid and clever.
Volle
12.10.2005 23:38:49
JB mutainen? Mun mielestä se on kaikkea muuta.

Uitapa jp:tä kuralätäkössä, niin johan on sekin mutainen.

Sori, meen nukkumaan.
Nam.
McNulty
13.10.2005 09:26:25

Älä usko kaikkea mitä luet täällä tai muualla. Uskon kuitenkin että eron tulet huomaamaan ulostulossa ja siinä kuinka hienosti JB yliajaa vaffaria (putkipelillä huomaa, trankulla ehkä ei).

JB:ssä on paljon enemmän outputtia ja se korostaa eri tavalla yläpäätä kuin nuo Epin omat PAHVI-kopsut. JB on mielestäni hyvä mikki mahonkirunkoon kun haluaa säilyttää hieman sellaista vintage-tonea mutta saada lisää räyhää ulos.

En usko että vaihdat huonompiin mikkeihin jos Epiin tulee JB/Jazz-setti kiinni. Toki... tätäkin viestiä tulee epäillä ja kritisoida mutta olenpa itse vaihtanut parit JB:t Epiphonen Les Paul-mallisiin skeboihin ja muutos on ollut selkeä.
Zeni
13.10.2005 13:44:46
Älä usko kaikkea mitä luet täällä tai muualla. Uskon kuitenkin että eron tulet huomaamaan ulostulossa ja siinä kuinka hienosti JB yliajaa vaffaria (putkipelillä huomaa, trankulla ehkä ei).

Joo, olen jo sen verran vanha ;) Unohtui vain hymiöt perästä. Niin kuin sanon, että en ole kovinkaan guru näissä "hifistelyissä" mutta jos Epin vakioiden tunkkaisuus häviää, niin olen iloinen.
op87
13.10.2005 14:37:21
Jos sun epissä on tunkkaset mikit, niin sitten varmaan kannattaa vaihtaa se jb, jos haluat siitä vähän diskantti voittosta repiä, ainahan tosin voi ruuvarilla sitten hieno
säätää. Minun epissä ei ollu vaan tunkkasta tallamikkiä. Ei siitä tarvi repiä ressiä. Kaula mikki on edelleenki käytössä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)