Aihe: Softa- vai rautasampleri?
1
hanipai
11.10.2005 15:27:50 (muokattu 11.10.2005 15:39:17)
Mua on aina houkuttanut ostaa rautasampleri, mutta en ole vielä saanut sitä aikaiseksi. Nykyäänhän tosin sanotaan, että hommaa mieluummin vaikka Halion 3, kun rauta. Mitä mieltä olette. Antakaa vinkkejä rautasamplereistä ilmeisesti Yamha A4000-5000 on ainakin ihan hyviä?
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
HK
11.10.2005 16:12:09
Mua on aina houkuttanut ostaa rautasampleri, mutta en ole vielä saanut sitä aikaiseksi. Nykyäänhän tosin sanotaan, että hommaa mieluummin vaikka Halion 3, kun rauta. Mitä mieltä olette. Antakaa vinkkejä rautasamplereistä ilmeisesti Yamha A4000-5000 on ainakin ihan hyviä?

Rautasamplereista oli puhetta tuossa hiukan aiemminkin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=36&t=103596&o=0&co=30
Peltikorva puupäässä.
dewil
11.10.2005 17:07:25

Muuten en ota kantaa kuin että, jos päädyt rautaan, niin osta käytettynä. Niita saa todella halvalla nykyään, kun jengi vaihtaa softaan.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
sami_sumea
11.10.2005 19:51:18 (muokattu 11.10.2005 19:52:12)

Jos sampleria käyttää pääasiassa samplekirjastojen playbackiin (jousia, pianoa, iiisoja rumpusettejä yms huttua), en näe oikein järkeä ostaa ainakaan studiokäyttöön rautasampleria. Mulla on räkissä Emun ESI-4000, johon en ole edes kytkenyt virtaa päälle yli vuoteen.

Jos taas väsää vaikka teknoa/ruuvailee muuten vaan luovalla tavalla soundia, joku hyväfiltterinen rautasampleri SCSI-liitännällä on kiva lelu. Ja pieneltä näytöltä twiikkaamisessa on oma tunnelmansa.

Toisaalta jossain Kontaktin 2.x:ssa alkaa olla sen verran hyvät filtterit + efektit että ellet juuri jonkun tietyn samplerin soundin takia hae rautaa, softalla pystyy kyllä tekemään kaiken saman kuin raudallakin, ja vieläpä helpommin.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
hanipai
11.10.2005 20:30:36
Jos sampleria käyttää pääasiassa samplekirjastojen playbackiin (jousia, pianoa, iiisoja rumpusettejä yms huttua), en näe oikein järkeä ostaa ainakaan studiokäyttöön rautasampleria. Mulla on räkissä Emun ESI-4000, johon en ole edes kytkenyt virtaa päälle yli vuoteen.

Jos taas väsää vaikka teknoa/ruuvailee muuten vaan luovalla tavalla soundia, joku hyväfiltterinen rautasampleri SCSI-liitännällä on kiva lelu. Ja pieneltä näytöltä twiikkaamisessa on oma tunnelmansa.

Toisaalta jossain Kontaktin 2.x:ssa alkaa olla sen verran hyvät filtterit + efektit että ellet juuri jonkun tietyn samplerin soundin takia hae rautaa, softalla pystyy kyllä tekemään kaiken saman kuin raudallakin, ja vieläpä helpommin.

...

No kumpi Halion 3 vai Kontakt 2?
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
cubasisti
11.10.2005 23:19:50
Aika harvalla on ihan Oikeita kokemuksia useammasta softasamplerista. Mulla on HALion 3, ja siihen olen ollut oikein tyytyväinen. Bundlattu soundikirjasto ei ole mitenkään maata mullistava, mutta kukas sampleria sen takia ostaisikaan.
sami_sumea
12.10.2005 10:43:39 (muokattu 12.10.2005 10:48:14)

No kumpi Halion 3 vai Kontakt 2?

Jaa-a. En itse tykännyt Halionin käyttöliittymästä silloin kun sitä viimeksi kokeilin, joten päädyin Kontaktiin, ja sillä tiellä ollaan yhä. Lienee lähinnä makuasia -> Halion taitaa olla vähän kevyempi pyöritellä kuin Kontakt2, mutta vastaavasti Kontakt2 loistaa ominaisuuksien määrässä (ja hyvällä bundlatulla soundilibillä).

edit: huåm, siis Halionia olen testannut viimeksi pari vuotta sitten, kolmonen näyttää melkolailla kovalta paketilta sekin.

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
Ukko
12.10.2005 17:45:00

Huono puoli on dongle-pakko, eli kolmosta ei voi vapaasti asentaa kaikille eteen sattuville koneille. ;)

Ota dongle mukaasi aina kun asentelet Halionia eri koneisiin.
cubasisti
13.10.2005 10:20:11
Kattos kun se asentaminen sinänsä ei ole se juttu, johon haluan HALionia käyttää... Mutta onhan mulla edelleen ykkös- ja kakkosversiot, joista päivitin. On ollu vähän haaveena, että vois laittaa vanhaan koneeseen FX Teleport -systeemin.
MrShaft
13.10.2005 10:46:28 (muokattu 13.10.2005 10:51:21)
Mites kun etta on mulla toi sampleri, ja viela uus softasellainen...
Kuinkas noita kirjastoja on liikenteessa?? Onko jotain jotain kannattaisi
ehdottomasti rahalla ostaa, vai liikkuuko muutenn niin.

Tarvitisin perinteisia drumset looppeja, beattia, jatshia, etnoa, etc.
Bassoa, akustista ja sahkoista seka klassista brassiosastoa...

EDIT: ja niin ja evekteja, evekteja, laadukasta syammenlyontia, ja sen sellasta... ja etnosoittimia tres, tabla, hoplaa ja vajan myos marankasseja...

Ugh.

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
XBreed
13.10.2005 13:46:43
Omassa ministudiossani on A4000 ja siitä tykkään kovasti. Itse asiassa niin paljon, että hommasin äskettäin sille kaveriksi A5000:n. Vievät ihan kiitettävästi pöytätilaa, mutta olen niin onnellinen, ah. Perusteet ovat hallussa, mutta vielä on paaaaaljon opittavaa.

Ai niin, en sitten osaa sanoa, millaisia nuo Yamahat ovat muihin samp(l)ereihin verrattuna, mutta uskoakseni pärjään noilla aika pitkään.
Soittakaa Paradroid! Eiku...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)