Aihe: Nykyhevi ei groovaa - va groovaako sittenkin?
1 2 3 4 5 6
Jormaz
10.10.2005 19:53:42
Joo se on ihan hyvä kun sain nummes sen kapulan!!

Mä sain Saksassa. Heitti sen suoraan mun päähän. Noukin sen sit lattialta.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
kimmokel
10.10.2005 23:20:40

Nummessa sen heitto jäi vajaaksi ja mä kerkesin ekana aidan yli.
jassons
Nolte
11.10.2005 18:29:42
Nykyhevi ei groovaa - vai groovaako sittenkin?

Juu ei. Ei sillä tavalla niinkuin se ennen ymmärrettiin - se groove. Vielä 80-luvun alussa näitä groovaavia "hevi"bändejä oli paljonkin. Mm. Whitesnake, Thin Lizzy, Frank Marino yms. Tietysti Ac/Dc, joka groovaa edelleenkin. Nuo kaikkihan nojaavat enemmän tai vähemmän bluesiin. Sieltä se groove tulee. Nämä nykyiset "hevi"bändit ovat metallia, eivätkä groovaa - samalla tavalla ainakaan.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Deathrace King
11.10.2005 18:38:56

Exoduksen uuden plätyn Shudder To Think on muuten pirun groovaava kipale.
CLUB HAMMER 15.10 Husaari, Lpr: Profane Omen, Chaos Creation, Lähete M1 www.chaoscreation.net
isojussi
11.10.2005 19:49:26
...Nuo kaikkihan nojaavat enemmän tai vähemmän bluesiin. Sieltä se groove tulee...

Kuulostaa järkevältä.

Oon muuten tehny yläasteikäisissä seuraavan havainnon: Kaiken maailman nykypoppian yritetään epätoivoisesti rämpytellä, mutta kolmen soinnun blues ei mee päähän millään eikä taitu kirveelläkään.

Vähän sama ilmiö ilmeisesti kuin se, kun muutamia viikkoja sitten uutisissa sanottiin, että meiltä loppuu klassiset laulajat, kun koulussa ei enää opeteta kansanlauluja.

Pakko olla totta. Joka pytinkillä pitää olla kunnon perustukset ja joka puulla vahvat juuret.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
mikko1
11.10.2005 21:26:19
Candlemass, Cathedral, Electric Wizard.
pehko
12.10.2005 08:14:37

Mnemic
"We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
Hanok
12.10.2005 10:56:50
Firebird-niminen yhtye rokkaa hienosti. Levyjä vaan taitaa olla hankala saada täältä päin. Tosin tämänkin kohdalla voi pohtia onko musiikki varsinaisesti nykyheviä - bändi kyllä levyttää koko ajan mutta materiaali on sekä musiikillisesti että soundillisesti erittäin 70-lukulaista.

Bändin perustaja Bill Steer soitti aikanaan varsin toisenlaista musiikkia Carcassin riveissä, mutta laatukamaa sieltä nykyäänkin tulee. Levyjä vain taitaa olla hankala saada täällä päin.

http://www.firebirdhome.co.uk/
Jormaz
12.10.2005 11:34:57
Mnemic, groove?? yeah right =)

Jep, sitä samaa huutopaskaa mitä nykyään tulee joka tuutista. Tuskassakin näin enkä vain tajua.. Oon 187 cm ja 23wee oonko läski?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
rheinone
12.10.2005 12:14:16
Itse taidan kyllä ymmärtää tämän groove käsitteen kyllä ihan ns. Sabbath grooveksi. Jos siltä linjalta haetaan, niin kokeile vaikka sellaisia bändejä kuin Corrosion of Conformity, Cathedral (aikas vanhoja bändejä tosin) tai vaikkapa Mannhai Suomesta.

Otin tämän kommentin perusteella kirjastosta lainaksi Corrosion Of Conformity:ä. Vanhana Purple-diggarina voisin todeta, että kyllä tuo groovasi, jos nyt ei ihan Lazyn muotissa, niin ainakin Metallican hardrock-osaston tapaan. Eli kyllä ne blues-rootsit kuuluivat sieltä läpi. Not bad at all.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Moratoria
12.10.2005 12:30:21
Mättö ei groovaa, mätössä on munaa.
Ben_D
12.10.2005 12:33:47

Otin tämän kommentin perusteella kirjastosta lainaksi Corrosion Of Conformity:ä. Vanhana Purple-diggarina voisin todeta, että kyllä tuo groovasi, jos nyt ei ihan Lazyn muotissa, niin ainakin Metallican hardrock-osaston tapaan. Eli kyllä ne blues-rootsit kuuluivat sieltä läpi. Not bad at all.

Itse raahasin kanssa eilen pitkästä aikaa autoon Corrosion Of Conformityn Blind levyn. Todella asiallinen orkesteri.
StoRBa
12.10.2005 13:03:40

Amoral. Decrowning on hiton groovaava levy.

Komppaan!
Aegis
12.10.2005 15:02:46
Cathedralista tuli mieleen välittömästi Pentagram, jolta kannattaa ehdottomasti hoitaa kotiin demokokoelma First Daze Here. Todella lämpimällä soundilla soitettua ja täysin suurten nimien kanssa samassa sarjassa painivaa 70-lukulaista heavyä. Yksi parhaita hankkimiani levyjä aikoihin.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Dropped C
12.10.2005 19:53:35
Cathedralista tuli mieleen välittömästi Pentagram, jolta kannattaa ehdottomasti hoitaa kotiin demokokoelma First Daze Here. Todella lämpimällä soundilla soitettua ja täysin suurten nimien kanssa samassa sarjassa painivaa 70-lukulaista heavyä. Yksi parhaita hankkimiani levyjä aikoihin.

Itselläni on tuo levy myös. Suosittelen kaikille heavy rockista tai ainakin Sabbathista pitäville todella lämpimästi.

Mielestäni COC on juuri kaikkea sitä mitä Metallican olisi pitänyt olla Black Albumin jälkeen. Siis, IMO.
Come back dear dreams, tales of old. In this sleep, servant of the warsmen.
Defrayer
13.10.2005 01:38:36
Iniquityn Bullet Breath groovaa kuin sika.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Super-Jari
13.10.2005 04:46:22
Iniquityn Bullet Breath groovaa kuin sika.

Iniquity nyt yleensäkkin groova kuin röhkö.
pehko
13.10.2005 08:09:31 (muokattu 13.10.2005 08:09:46)

Mnemic, groove?? yeah right =)

kaikki kuulee asiat omalla tavallaan....

tiättekö mikä ois groovea....Jamiroquaista hevicovereita....*huono*
"We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
M-Juhana
13.10.2005 08:30:57

Oon muuten tehny yläasteikäisissä seuraavan havainnon: Kaiken maailman nykypoppian yritetään epätoivoisesti rämpytellä, mutta kolmen soinnun blues ei mee päähän millään eikä taitu kirveelläkään.

Plyysissä kyl tarvitaan 90% sitä fiilistä ja intohimoa...:-)

Tiiät Jussi kyllä :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)