Aihe: Rokki tyhmentää?
1 2 3 4
Lennu
10.10.2005 13:47:30

onneksi 95% autoilijoista on mielestään keskivertoa parempia

Ihan tyhmää sanoa niin. Sehän tarkottaa vaan sitä, että tarjoutuu koko ajan kuskiksi. 95% autoilijoista on siis hölmöjä.

Mä oon ainakin ihan helvetin huono kuski.
---
Stain
10.10.2005 14:36:32
Häh..?
We had some good times But they're gone The winter's comin' on Summer's almost gone
klobasa
10.10.2005 14:37:45
En tiedä tyhmentääkö rokki, mutta kyllähän se nyt jonkinasteista musiikillista/henkistä kehitystä on jos esim. musiikkimaku muuttuu ajan varrella "vaikeampaan" suuntaan. Alussa kuunnellaan lastenlauluja, sitten jotain nuorisomusaa ja jos jämähdetään jossain vaiheessa esim. johonkin "helppoon" musiikkiin niin kyllähän homma jää vajaaksi jollain muotoa. Jos taas sama kehitys jatkuu koko elämän niin musiikillisesti ollaan varmasti jollain muotoa fiksumpia kuin tuossa yksinkertaisemmassa vaihtoehdossa. Mutta mutta - kuten aiemmissa viesteissäkin mainittu - fiksuja ja todella urpoja hyypiöitä löytyy ihan joka musiikin saralta. On hyvää musaa tekeviä ihme tolloja ja on taas fiksuja ihmisiä jotka tekee ihan hirvittävää AÖ60 -tason "musiikkia".
mhh
10.10.2005 16:34:36
Rock piireissä viinan juonti on suuremmassa osassa kun klasari piireis.

Vai onko joku nähny patarumpujen soittajan ottavan huikkaa biisien välissä Tamperetalossa?

Oli se ennen sellaista klasaripiireissäkin. Tiedän yhden sinfoniaorkesterin, jossa joitankin vuosikymmeniä sitten tyypit oli niin kännissä keikalla toinen äänenjohtaja tipahti tuolilta ja lähti yrjöämään kesken konsertin. Eka äänenjohtaja ei tajunnut tätä heti, koska oli myöskin niin pysähdyksissä, mutta hetken päästä huomattuaan kaverin kadonneen mölähti: "Minne se meni?!". Sit se lakkasi soittamasta ja häipyi lavalta etsimään sitä toista.
Nykyään vaan taitaa taso olla jo niin kova klasaripuolella, ettei porukka voi pitää duunipaikkaa, jos ovat alkoholisteja. Ei missään orkeasterissa siedetä jotain känniääliöitä.

...rokkareilta kun taas monesti odotetaan enemmänkin hyvää meininkiä ja esim. bändiltä jonkinlaista imagoa ja omaa juttua, jota myydä, kuin äärimmilleen hiottua soittotaituruutta.

luulen, et taso kyl tiukkenee rokkipuolellakin jossain määrin, niinkuin klasarillakin lopulta tiukkeni, kun se vakiintui ja soittajien taso vuosien saatossa nousi.
Mut ehkä noi lajit palvelee vähän erilaista musiikin kokemista, jossa rokinräimeeseen yhdistyy helpommin tuo kaljoittelu?
Hyvä voittaa pahan 6-0
JoKo
12.10.2005 10:33:33
Järkevyys on yliarvostettua, ja musiikin kuuntelussa/soitossa vain tiellä. Ainakin itse luulen, kun musiikkia kuuntelee liian analyyttisesti, menee suurin osa ellei koko pointti ohi. Tottakai "musiikillista sivistystä" täytyy olla ymmärtääkseen jotkut muusiikilliset viittaukset ja vertauskuvat, mutta kovin virkamiesmäinen ja akateemisen viileä ote esim. ekstaattisen jazz soolon soitossa ei ehkä tee siitä paremman kuuloista. Spontaanius ja eläytyminen on tärkeämpää.

Toisaalta jos joku alkaa ammattimuusikoksi, niin jotain outoa siinä tyypissä on pakko olla.

Vanhempiaan pystyy ammatinvalinnallaan huolestuttamaan vielä ennemmän ilmoittamalla ryhtyvänsä performanssitaiteilijaksi.

Rock piireissä viinan juonti on suuremmassa osassa kun klasari piireis.

Jotain tekemistä asian kanssa voi olla myös sillä, että suurimmassa osassa paikoista, missä rokkia esitetään myydään alkoholia. Harvemmin klassista kuunnellaan olutlasi kädessä.
nikomati
12.10.2005 10:45:31

kalja tyhmentää.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)