Aihe: Emu 1616m
1
sami_sumea
09.10.2005 15:58:37

Terveks,

Mahtaako otsikon mukaista vehjettä saada ostettua jostain pääkaupunkiseudulta? En löytänyt yhtään jälleenmyyjää suomesta..

Onko jollakulla muuten käyttökokemuksia ko. vehkeestä?

..
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
Petronome
09.10.2005 18:42:57
Ainakin EMUn PCI-korttejen ajureiden kanssa on ongelmia. Kehotan suhtautumaan varauksella, ja ainakin tarkistamaan etukäteen, josko tiedossa on selviä yhteensopivuusonglmia koneen komponenttien ja tuon kortin välillä. EMUja saa ainkin Thomannilta, suomalaisista kaupoista en osaa sanoa.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
kjh
09.10.2005 23:23:42
Ainakin kannattaa katsoa tämä sivu
http://www.emu.com/products/product … ct=13552&nav=systemRequirements

Minulla on 1212M ja onhan noissa drivereissa pikkuharmeja ollut, mutta ei mitään minkä takia olisin edes harkinnut kortin palauttamista. Nuo EMUn kortit ovat uusi tuote, joten driverit ovat pikkuhiljaa parantuneetkin.

SoS -lehtikin näyttää kelpuuttaneen EMU 1616M oikein kanteen. Tuon lehden arvostelun 'cons' osuudessa mainittu monikanava WDM driverinkin puutekin taisi jo korjaantua uusimmassa driverissa.
sami_sumea
10.10.2005 13:09:25

Ainakin kannattaa katsoa tämä sivu
http://www.emu.com/products/product … ct=13552&nav=systemRequirements

Jep, mulla on Dellin Latitude D600 jossa on O2 Micro 0Z711ECI pcmcia-controlleri, näyttäis siis olevan yhteensopiva.

WDM-ajureita en tarvitse kun käytän Cubasea..

...
samulik
11.10.2005 15:08:26
Ostin itse pari viikkoa sitten Emu 1616:n ja selvitin silloin sen saatavuutta Suomesta. Emua saa pääkaupunkiseudulta ainakin Verkkokauppa.comista ja St.Paul's Soundista (http://www.stpaulssound.fi/). Kannattaa ihan rohkeasti myös kysellä eri kaupoista, koska esim. Verkkokauppa.comilla ei ollut kyseistä tuotetta sivuillaan, mutta lisäsivät sen kun kyselin sitä. Samoin St.Paul's Sound ei sivuillaan listaa 1616-sarjaa, mutta kun kysyin sitä sähköpostitse he kertoivat että sitä saa myös heiltä.
sami_sumea
11.10.2005 19:55:36

Ostin itse pari viikkoa sitten Emu 1616:n ja selvitin silloin sen saatavuutta Suomesta.

Onko toiminut hyvin / suositteletko?

Laitoin St. Paulssille postia, katsotaan löytyykö hyllystä..

...
sami_sumea
12.10.2005 10:42:37 (muokattu 12.10.2005 10:42:43)

Laitoin St. Paulssille postia, katsotaan löytyykö hyllystä..

Itse itseäni lainaten, eipä löydy (ainakaan tällä hetkellä), joten raha kilahtanee saksalaiseen kirstuun taas kerran...

...
lion
12.10.2005 15:50:44
Itse itseäni lainaten, eipä löydy (ainakaan tällä hetkellä), joten raha kilahtanee saksalaiseen kirstuun taas kerran...

...

Verkkokauppa.comista löytyy näemmä. Noutopistehän on siinä espoossa.

- Li'oN
Bohemian nectar of satan
samulik
12.10.2005 23:27:12
Olen ollut tyytyväinen Emuun, vaikka latenssit voisi tietysti olla vielä vähän pienemmät. Tällä hetkellä käytän 7-10ms vähän raskaammissa Sonar-projekteissa. Juuri ilmestyneet uudet ajurit onneksi paransivat latenssia, joten toivottavasti seuraavat ajurit parantavat tilannetta entisestään. En ole vielä hirveästi ehtinyt korttia testata, mutta mitään pahaa sanomista en ole vielä keksinyt. Kannattaa tutustua tähän epäviralliseen Emu-forumiin, jossa Emun työntekijätkin käy välillä neuvomassa: http://www.productionforums.com/index.php?f=36.

Itsekin tilasin Saksasta vaikka St Paul's Soundilla olisi ollut halvempaa. Itse päädyin Thomanniin lähinnä heidän tarjoaman kolmen vuoden takuun takia. Olen ollut viime aikoina sen verran epäonninen tekniikan kanssa, että pidempi takuu maksaa vielä itsensä takaisin.

Verkkokauppa muuten sijaitsee nykyään Ruoholahdessa.
sami_sumea
13.10.2005 21:39:29 (muokattu 13.10.2005 21:39:54)

Verkkokauppa.comista löytyy näemmä. Noutopistehän on siinä espoossa

Joo tai lähempänäkin (ruoholahdessa) mutta hinta ei miellytä (Thomann 522€, Verkkokauppa 600€).

...
Titares
23.10.2005 06:23:57 (muokattu 23.10.2005 06:25:07)
Thomannin hintaan on tietenkin lisättävä toimituskulut kuriirilla (muutama kymppi) ja mahdolliset tuplatoimituskulut takuukorjausta tarvittaessa. Asiointi Saksaan on vähän hankalampaa kuin paikanpäällä suomenkielellä, jos tarvetta ilmenee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)